{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

DK Azizam´s Kiara til dyrlægen i dag. {{forumTopicSubject}}

Ja, nu håber jeg ikke at jeg får høvl, eller bliver talt ned til igen, bare fordi jeg nu opretter en ny tråd om én af mine katte.....

Men i morges da jeg vågnede, stod op, og skulle fodre kattene samt give dem rent vand, så jeg at Kiara kom humpende hen imod mig.

Der var intet, da jeg lagde mig til at sove tidligere i morges, og har intet hørt mens jeg har sovet!

Men da min dyrlæge først åbner sin konsultation kl. 09:00, og kl. på daværende tidspunkt var 07:30, kunne jeg ikke gøre andet end at vente - og ventetiden føltes lang, når man ikke vidste hvad der var galt, men kun at Kiara havde ondt.

Men kl. lidt i 09:00 i morges pakkede jeg hende sammen, og tog afsted, uden først at ringe, da jeg ikke har mere taletid på min mobil.

Heldigvis havde dyrlægen tid til at kigge på hende, og efter en kort ventetid kom hun ind.

Dyrlægen spurgte hvornår det var sket, og svarede hende at jeg ikke vidste det, men at det måtte være sket imens jeg sov, da der ikke var noget da jeg gik til ro.

Okay.....

Hun blev vejet og fik taget temperatur, men hun har ikke feber, og har en fin vægt for en pige i hendes alder!

Dyrlægen satte hende ned på gulvet, så hun kunne se Kiara gå, og kunne godt se at hun haltede lidt, men da hun undersøgte poten var den ikke hævet eller noget.

Dyrlægen sagde at der var to muligheder:
1: Enten havde hun hoppet ned fra et eller andet, og landet dumt, så måske hun havde vrikket poten om el. lign.
2: Eller også var hun i leg blevet bidt i poten, og at den ganske enkelt ikke var hævet op endnu.

Hun udelukkede at den kunne være brækket - heldigvis!

Ved evt. bid, og så hun ikke skulle udvikle en betændelsesbyld, fik hun en indsprøjtning med noget antibiotika, og samtidig en indsprøjtning med noget smertestillende, som skulle virke i tre dage.

Med mig hjem har jeg fået et antibiotikum (Clavubactin), som jeg skal give hende en ½ af to gange om dagen, i fem dage, startende fra i morgen tidlig af.

Nu er vi begge hjemme igen, og har set at hun nu ikke halter så meget mere, hvilket er dejligt!

Hun er ydermere kommet ind i et mindre værelse, efter råd fra dyrlægen, hvor der ikke er så høje ting hun kan hoppe ned fra. Så derinde har hun et mindre kradsetræ, sin egen lille kattebakke, mad og vand - og sin helt egen sofa, hun kan slappe af på.

Jeg er glad for at jeg kom til dyrlægen med hende, for hellere én gang for meget, end én gang for lidt!


Poteknus herfra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DK Azizam´s Kiara til dyrlægen i dag.
  • #1   24. apr 2007 Det er naturligvis en ½ tablet hun skal have af gangen.

  • #2   24. apr 2007 Sorry evt. stavefejl.

  • #3   24. apr 2007 Håber hun er ok igen ... de er jo uheldige ind imellem de stakkels misser....

    Hvorfor skulle du blive snakket ned til ?


  • #4   24. apr 2007 Hun har det fint nu. Mange tak! *Smiler*

    Jeg blev talt ned til i nat, i en anden tråd.

    Fordi visse er uenige i hvad jeg siger/gør´, kan de ikke finde ud af at tale med mig, men skal absolut ned i børnehaveniveau, og tale grimt/ned til mig.

    Men tak fordi du spurgte.....


    Potekram.


  • #5   24. apr 2007 Jeg håber at Kiara snart er helt frisk igen smiley

    Johanna
    Jeg har lige læst mig igennem tråden i nat og jeg må altså sige, at det er en lidt forkert udlægning af historien...

    Du har fået SÅÅ mange gode råd igennem tiden og alligevel vælger du at sige, at du ikke er alvidende (eller hvad det var du fik sagt) da du startede op som opdrætter.
    Nej det var du sikkert ikke, men alle de råd du har fået over en meget meget lang periode, kan da ikke bare flyve hen over hovedet på dig.....

    Allerede da du mistede alle dine killinger, ville du ikke lade dem obducere. Du ville heller ikke oducere den voksne kat der døde.
    Du har "valgt" ikke at få undersøgt dine katte godt og grundigt, selvom det måske BURDE være det aller første du foretog dig.

    Du virker ligeglad - jeg siger ikke at du ER ligeglad - med hensyn til at få dine dyr undersøgt.
    Det virker som om du ikke lytter, for du forholder dig ikke til de facts der kommer på bordet. Når der så kommer spørgsmål der går lige "tæt nok på" din gøren og laden, så snor du dig udenom med bemærkninger om at du ikke ved alt.

    Det er rigtigt trist, for du kan næsten få folks bare R**, hvis bare du ville vise intiativ omkring dine kattes pludselige død, og jeg er sikker på du havde stået HELT anderledes i dag, hvis du bare ville åbne op for de gode råd du har fået - over meget lang tid.

    Du har ikke svaret på rigtig mange af de spørgsmål der er stillet til dig, så jeg må ærligt indrømme, at du skaber dine problemer selv...





  • #6   24. apr 2007 Hellere en gang for meget end en gang for lidt - det har du helt ret i.. Godt der ikke var noget brækket eller noget..

    Anette - Jeg har helt blandet mig udenom alt det diskussion der har været, men jeg har læst næsten alt og fulgt med i det.. Og jeg synes altså det er fint nok nu.. Hun har fået at vide masser af gange nu at hun ikke har taget imod råd, osv osv... Jeg tror hun er med nu.. Jeg er hvert fald..
    Synes ikke helt der er grund til at sige det hele en gang til bare fordi hun opretter en tråd.. Hvor hun sådan set siger at hun tog hendes kat til dyrlæge så hurtigt hun kunne.. Hvilket da fortæller at hun IKKE er ligeglad..


  • #7   24. apr 2007 Dejligt det går fremad med katten Johanna - som du skriver, hellere én gang formeget end for lidt til dyrlægen. God bedring med hende.

  • #8   24. apr 2007 Zabrina

    hvis du kigger efter, så har jeg heller ikke blandet mig i debatten i nat ;-))

    Jeg synes bare ikke det er iorden at udlægge tingene på den måde, når det ikke er sådan det forholder sig ..


  • #9   24. apr 2007 Har slettet mit indlæg MB.

  • #10   24. apr 2007 Undskyld May-Britt

Kommentér på:
DK Azizam´s Kiara til dyrlægen i dag.

Annonce