{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

De forberedende øvelser {{forumTopicSubject}}

Hvor meget kan jeg forberede mig på valg af racekat og opdrætter, uden at købe ny kat?

Jeg har min norske skovkat nu, som gerne må leve længe. Men skulle hun finde på at dø, eller skulle aflives, så vil jeg hurtigt ud af starthullerne og få en ny kat. Så jeg skal have styr på, hvad jeg vil og hvorfra jeg kan få det.

Når jeg nu har valgt en racekat, højst sansynlig en ragdoll eller bobtail og måske har pejlint mig ind på x antal seriøse opdrætter, så kunne jeg godt finde på, at ringe og spørge hvilken killing(er) der skulle være ledige og så slå til. Altså når tid er.

Men er det for useriøst og dumt? Med en hund ville jeg aldrig gøre sådan. Men jeg tænker at opdrætter kender sine kyllinger bedst og kan vel udfra, hvad de kender til mig, min hverdag og ønsker, finde den rigtige? Umidbart er kønnet ligemeget, da den alligevel bliver neutraliseret inden den lander hos mig.

Skal/bør jeg gøre det på en anden måde? Jeg vil helst vælge kat på Sjælland, hvis jeg skal se nogen stykker, men finder jeg den rette hos en opdrætter, der tilfældigvis bor på Fyn, eller i Jylland, så er en enkelt tur fin nok.

Grunden til min forespørgsel er, at jeg ikke vil være uden kat, længere end allerhøjst nødvendig.

Hund skal jeg også have igen, men der betyder årstiden, hvorpå jeg kommer til at stå med en hvalp, en hel del.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De forberedende øvelser
  • #1   1. apr 2018 Tag til katteudstillinger og mød kattene samt få en god snak med opdrættere, måske er der en eller flere invitationer til at komme og se racen i deres hjem. Gør dig selv den tjeneste og kik på alle de forskellige racer, måske vil du så falde for en helt anden en de du har i tankerne nu.

  • #2   1. apr 2018 Ja jeg ville også kikke racer, gerne på udstilling.
    Nærmere går jeg ikke før det er aktuelt.
    Men så har jeg så brugt den samme opdrætter 3 gange smiley og hun vidste jo lige hvad jeg kan byde på.
    Har så også haft andre racer, og der havde den ene godt kendskab til den anden race jeg havde der hjemme smiley


  • #3   1. apr 2018 jeg tænker også at du bør tjekke de forskellige racer på udstillingerne. snak med folk - de bider somregle ikke smiley har selv haft rigtig mange gode snakke på udstillinger. folk er somregle rigtig søde til at svare på spørgsmål. tag ud og besøg de forskellige avlere når du finder den rigtige race.
    du skal følge dig tryg ved vedkommende, og så skal det nok gå alt sammen


  • #4   3. apr 2018 Tak for jeres bidrag smiley

Kommentér på:
De forberedende øvelser

Annonce