{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.964 visninger | Oprettet:

kat med smerter må ikke få medicin {{forumTopicSubject}}

Hej alle på KG.

Sidste forår fik jeg en ny kat ved navn Minnie, der var besat af tæger, tynd, mat I pelsen, tissede overalt, og aggressiv, ikke bare overfor mig, men også min anden kat.

I dag er hun tægefri, taget på, skinner I pelsen, generelt blevet en rigtig flot kat, tisser kun I kattebakken, og ikke længere aggressiv, hun leger og kommer godt ud af det med den anden jeg har, samt jeg nu kan løfte på hende. Derudover nyder hun udelivet.

Men helt sund er hun ikke, var til dyrlæge med hende I august grundet smerter i et bagben, da hun godt kan hoppe op I en vindueskarm, halter ikke eller slæber på benene, blev det antaget, at være en gammel skade, senere i forbindelse med vaccination, blev det samme opdaget, men nu var det begge bagben.

Ret på mig vis jeg tager fejl, men skal en kat med smerter ikke have noget smertestillende? Er uddannet dyrepasser, og har mulighed for, at give det, da jeg har medicin kursus (Troedes det, kan jeg intet give, da det skal gives på recept fra dyrlæge), så blev noget overrasket over, at hun ikke skulle have noget, da jeg selv ville mene, at det skulle være tilfældet vis et dyr har smerter.

Lige nu spare jeg op til, at finde årsagen med røntgen, da det er ret dyrt, men vil katten det bedste, og træffe et valg udefra, hvilket svar det vil give mig, da jeg ikke ønsker hun lider, da jeg vil vide, hvorvidt hun kan leve med det, hvordan det vil påvirke hende senere hen, og hvilke konsekvenser det kan have. Er det for slemt det røntgen viser, tager jeg udvejen, med tanke om, at jeg har givet hende en god periode.

Men hvad kan jeg eventuelt give hende imens, da det efterhånden har flyttet sig til det meste af hendes bagparti, som ikke kræver en recept fra dyrlæge bare for, at lindre hende? Findes der nogen cremer, nogen flydende jeg kan give hende i munden m.m. ?

hilsen en desperat katteejer, der kun vil sin kat det bedste


Kommentarer på:  kat med smerter må ikke få medicin
  • #1   24. apr 2018 jeg ved at nogle skader som er gamle ikke længere gør ondt på katte. på kv havde vi selv en som i perioder kunne halte. han fik ikke noget for det. et eller andet med at det sad i knoglerne.
    senere fik vi en hunkat ind som havde haft brækket et ben. hun fik hellere ikke noget. det var i perioder at hun godt kunne trække lidt på benet. det var noget som var vokset sammen uden hjælp.

    ingen af kattene virkede til at have ondt ondt. de træk bare lidt på benet i perioder. lidt ligesom os med gigt. når det var koldt eller omskiftende vejr.
    begge katte var hos dyrlægen flere gange. Og de er normalt ret gode til at give medicin. men i følge dem var det ikke noget som generede kattene.

    det er så hellere ikke sundt for katten at skulle leve med smertestillende. det kan give sukkersyge på længere sigt

    prøv at give hende canosan i stedet.


  • #2   24. apr 2018 Når min gigt driller, så gør det altså ondt. Jeg ville skifte dyrlæge.

  • #3   24. apr 2018 I det mindset burde dyrlægen havde givet noget, for at se om det hjalp - og ja gigt gør ondt, det er jo derfor vi har smertestillende mod det, så jeg kan ikke forstå at dyrlægen ikke har givet noget. Luna havde/har også problemer (med hofterne) og der prøvede hun smertestillende.

  • #4   24. apr 2018 Sofus har fået smertestillende I en uge for et 'tungt' bagben og klodsethed og jeg har fået recept på en ny portion så jeg har det hjemme hvis han skulle få brug for det igen. Pt ser jeg tiden an, men det er planen at han skal røntgen fotograferes så vi kan se om det er hofte dysplasi han har.

  • #5   24. apr 2018 Det står jeg uforstående overfor.
    Min Freddie får periodisk Metacam mod smerter i hofte og lænd, men vi supplerer i dårlige perioder med laser. Han får kiropraktik 1 gang om md. og jeg har lige fået et nyt håndkøbsprodukt med hjem der skulle være smertestillende. Det hedder Fortiflex og gives tilsyneladende som kure.

    Det er meget vigtigt at I finder årsagen til smerten, så den kan behandles bedst muligt.

    Hvis din dyrlæge ikke vil smertedække den og få taget et røntgen så årsagen findes, så er du vist nødt til at prøve en anden.
    Røntgen af hofter er i øvrigt ikke så dyrt endda smiley


  • #6   25. apr 2018 Ja jeg ville også sige ny dyrlæge!

  • #7   25. apr 2018 prøv at forhør dig hos de forskellige dyrlæger hvad de skal have for et røgnetbillede

    man skal jo vide hvad der er galt før man kan gøre det rigtige...

    men canosan kan køres uden om dyrlægen, og virker på ledproblemer. har selv både en med gigt i ryggen og en som har problemer med hoften efter et spark, som begge har stor glæde af dem


  • #8   25. apr 2018 Ellers spørg din faste dyrlæge om du kan betale over flere gange. Der er fordele ved at være fast kunde smiley

  • #9   25. apr 2018 Har en kat med gigt, der får metacam hver dag efter aftale med dyrlægen. Ja, det forkorter livet, men den har ikke smerter og har aldrig sprunget så højt som nu

  • #10   28. apr 2018 Jeg kan undre mig lidt over hvordan der stilles en diagnose der hedder smerter uden at katten udviser tegn på smerter og så undre det mig endnu mere at man som dyrlæge ikke giver en kortvarig smertedækningsperiode for at se om det kan afhjælpes på sigt. Her mener jeg at nogle gange så kan 10 dages smertelindring nogle gange afhjælpe smerten i længere tid da hvad end der gør ondt får ro.
    Men når du ikke ved hvad årsagen til smerter i bagagen skyldes er det jo svært at gisne om hvad der vil hjælpe, men umiddelbart så kunne det lyde på gigt, men det kan jo også være et gammelt brud der ikke er helet korrekt, kun røntgen kan fortælle det.
    Så kommer næste problem jo, og det er at det lyder som om du ikke har råd til røntgen, nu ved jeg ikke hvor stram din økonomi er og hvor længe du vil være om at spare om, men der er en alternativ måde at spare lidt penge på og det er ved at tegne en forsikring på hende, undersøge hvornår du skal have forsikringen inden du kan benytte den, der er gode penge at spare i det lange løb hvis det er noget hun skal i behandling for, på nuværende tidspunkt har du jo intet dokumenteret at hun er syg. Jeg har selv forsikring på mine og den ene af mine har gigt, det var der mistanke om inden jeg tegnede forsikringen, men da der intet er dokumenteret så har man ikke pligt til at oplyse mistanker og man bliver heller ikke spurgt, jeg fik min røntgenfotograferet 6 måneder senere og betalte selvfølgelig det fulde beløb til at starte med, men fik størstedelen retur i den for 10 dage fra forsikringen, så alt i alt betalte jeg de 850 forsikringen kostede, 750 i selvrisiko og 10% af regningen, så det blev stadig ca halv pris af hvad det havde kostet uden forsikring og så har jeg jo brugt forsikring gen til efterbehandling også så det hele er tjent ind efterfølgende.

    Jeg mener at røntgen koster omkring 4000 -4500 kr incl blodprøver m.m. som der tages for at lægge katten i narkose, så det er da en rimelig stor udgift.
    Men i mellemtiden indtil du får sparet op, så kan du jo forsøge om det kan hjælpe med det tilskud man giver gigtkatte, som er enten canosan eller arthroflex, det skader i hvertfald ikke, da det ikke er medicin men fodertilskud.


  • #11   29. apr 2018 Det er godtnok dyrt på Sjælland smiley
    Jeg tror at jeg gav 2000 samlet.
    Jeg er også meget glad for mine forsikringer. De sparede mig lige for en januarregning på 4200.


  • #12   29. apr 2018 Jeg er også på Sjælland og mener at min dyrlæge taget lige under 3000 for røntgen

  • #13   29. apr 2018 må man godt spørger om hvordan du kan se at katten har ondt? du skriver at den springer rundt og halter ikke. så hvordan ser du det så?

  • #14   29. apr 2018 Jeg gav 2100kr for mine røntgen af både hofter og tænder, det var i Herlev/Skovlunde

  • #15   29. apr 2018 du kan prøve at søge her
    https://www.hentpriser.dk/

    så kan man lave en søgning på røgten for forskellige dyrlæger


  • #16   30. apr 2018 Jeg ved godt jeg har en dyr dyrlæge, men jeg gav 4100 kr for konsultation, narkose, blodprøver og røntgen for 2½ år siden, det er en samlet pakke, da katten ikke kan røntgenfotograferes uden narkose og blodprøverne er for at se om katten kan tåle narkose, selve røntgenbillederne kan jeg se udspecificeret på regningen kun koster 1200 kr plus moms, men så kommer alt det andet.

  • #17   1. maj 2018 Kan se på min faktura at jeg betalte 1560kr. for den samlede pakke. Der står ikke noget om blodprøver og røntgen af hofterne (kun af tænderne) så jeg har nok fået et nedslag i pris :3 hun sagde også dengang at det var billigere hvis de tog dem samtidig. Regningen er fra sidste år i Juli.

    Orv, mine tandbilkeder står til 560kr uden moms o.o


Kommentér på:
kat med smerter må ikke få medicin

Annonce