3.482 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Indekatte og altaner Indekatte og altaner

Jeg har 2 katte som begge altid har boet inden for... Nu er det sådan at vi kan vælge at få en altan bygget til vores lejlighed som ligger på 1. sal...

Hvordan kan jeg lære dem at bruge altanen og kunne de evt. finde på at hoppe ud over, da der jo kun er et par meter ned ?

Katrine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indekatte og altaner
  • #1   26. maj 2007 Sæt evt. hegn rundt om?

• #2   26. maj 2007 Ja, tænkte på at købe sådan noget plasten man kan sno rundt imellem tremmerne på altanen... Men det stopper dem vel ikke fra at hoppe op på kanten...
    Ved ikke om jeg må sætte sådan noget trådhegn op smiley

• #3   26. maj 2007 Ja, de kan godt finde på at hoppe ud over.. Det er forskelligt fra kat til kat.. Hvis du må, kan du jo sætte hegn op, så det faktisk indhegner hele altanen.. Ellers kan du også sætte et mindre hegn op (alt efter hvor højt I må lave det, og hvor højt I vil have det) og så komme stødhegn foroven.. Men kattene kan stadig godt finde på at hoppe hen over hvis de virkelig vil..

• #4   26. maj 2007 Hvis de ikke kan kigge ud forneden på altanen, så vil de med større sandsynlighed hoppe op.. Så det ville næsten være bedre at de fik mulighed for at sidde på gulvet og kigge ud derfra..

• #5   26. maj 2007 Altså jeg kan sagtens have åbne vinduer, så ligger de bare med for potterne ud af og kigger ned... Der er de aldrig hoppet fra...
    Så håber lidt på at det bliver lige sådan med en altan.
    Kunne jo være rart for dem om sommeren at kunne komme lidt ud i luften.

• #6   26. maj 2007 Jaaa, så kan det godt være de bare bliver smiley Som sagt er det forskelligt fra kat til kat.. Jeg er helt sikker på at mine ene (og måske en mere) ville tage en tur ud over altanen hvis de fik lov.. Hehe.. smiley

• #7   26. maj 2007 hehe... Må bare holde øje med dem i starten - så de kan være under opsyn til jeg ved hva de kan finde på...

• #8   26. maj 2007 Man skal holde meget øje med dem :S ...

Vores tog engang hoppet fra 1. sal og ned... Hun havde været ude 117 gange hvor der ikk var sket noget, men så gjorde hun det lige pluselig.. efter det fik hun kun lov at være ude når vi var der! smiley

Nu er vi lige flyttet til en med have og det nyder hun bare helt vildt smiley

Håber du finder en løsning

• #9   26. maj 2007 tja problemet ligger ikke i om de kan finde på det.. nogle gange ved de knap de gør det...

for sidder din kat på kanten og ser en fugl, så er vinder jagtinstinktet desværre ofte og katten hopper ud efter fuglen uden at tænke sig helt om...

så et transparent net sat op hele vejen rundt, ville nok være det bedste for jeres nervers og kattens skyld smiley og det kan næppe være "forbudt" at sætte transparent net op...

• #10   28. maj 2007 vi har også en inde kat. og vi har 2 altaner. vi sætter ham i sele og så kan han bar gå rundt. den sætter vi fast til noget inde i lejligheden da han nok ellers bar render væk, og det vil vi meget nødigt have.

Kommentér på:
Indekatte og altaner

Annonce