{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Infektionsvirus.. :( {{forumTopicSubject}}

Heej alle !
Idag har jeg så været til dyrlæge med Gunnar.
Han har fået infektionsvirus på næsen, hvilket betyderhans blodkar på næsen bliver ved med at springe op ..
Plus hans vejrtrækning er besværet..
Plus hans mund og tunge er fyldt med blister..
Han har nu fået antibiotika ... og nogen piller som han skal have i en uge..
Hvis det íkke er forbedret inden torsdag..
Skal han aflives..
Aldrig har en kat betydet så meget for mig..
Jeg elsker ham af hele mit hjerte..
Og jeg håber at Gud vil hjælpe mig i denne situation ..

JEg er bare så ulykkelig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Infektionsvirus.. :(
  • #1   31. maj 2007 Åh smiley det er slemt når ens kære bliver syge..krydser fingre for Gunnar..

• #2   31. maj 2007 Din kat har sikkert fået stillet diagnosen *Calici-virus*. Det tyder symptomerne på. Antibiotica hjælper ikke på selve virus, men støtter omkring evt. følgesygdomme. Selve virus angrebet skal kattens egen immumforsvar bekæmpe.

Hvorfor har din dyrlæge sagt, Gunnar skal aflives? Calici er en sej omgang, men ikke dødelig, og seneste undersøgelser peger på, at 98% af katte bærer på Calicivirus.

Er hans øjne også betændte? Hvis ja, går jeg ud fra, du også får øjensalve til ham (Fucitalmic).

Ellers kan du hjælpe Gunnar ved at vaske hans næse (hvis han snotter) med lunkent vand og smøre hans næsespejl og -omgivelser med Repair, en salve som fås i håndkøb på apoteket.

Du skal også bede din dyrlæge om noget smertestillende til Gunnar, enten Rimadyl eller bedre Metacam, som er flydende (gives i munden). Den stakkels kat har nemlig helt sikkert ondt både i tungen og munden, og så holder han op med at spise.

Du kan læse om Calici her: (link fjernet)

Rigtig god bedring med Gunnar

• #3   31. maj 2007 PS: I nogle tilfælde kan det være nødvendigt at behandle og give antibiotica i over en måned, nogle gange to, men hvis det er Zitromax, han får nu, må det kun gives i 5 dage. Det tror jeg blot ikke, det er, da Zitromax er flydende.
    Ronaxan skulle være godt til afhjælpning af både Calice og Herpes.

• #4   31. maj 2007 Normalt er calisi ikke dødelig, som Hanne (MEGA) skriver, men hvis din kat er ramt så hårdt, at dens immunforsvar ikke kan bekæmpe den virus, kan kattens livskvalitet være meget lille.

Det er ikke for at skræmme dig, men det kan altså gost ende med en aflivning :(((
    Jeg mistede en kat sidste år, som blev aflivet på grund af calisivirus:(
    Han var angrebet i en meget hård grad, og vi kunne end ikke give ham medicin, da det stod usædvanligt skidt til i hans mund.
    Kattens livskvalitet var yderst dårlig, og han havde så mange smerter til sidst, at vi valgte at lade ham sove.

Jeg ved hvor ondt det gør, når man mister en kat.

Jeg vil krydse fingre for, at du ikke kommer til at stå i samme situation som jeg gjorde sidste år...

• #6   31. maj 2007 Tulle
    Nu har jeg været inde og læse om Gunnar i din profil. Han er jo ikke ret gammel - er han i det hele taget vaccineret? - og så har han et stort handikap, som især nu gør hans tilstand værre.

Han er fladbrystet! Og så tænkte jeg straks på, at du også skriver, at han har besvær med vejrtrækningen. Nogle fladbrystede killinger kan leve med at være fladbrystede, hvis det vel at mærke ikke er for udtalt. Andre klarer det ikke, fordi der i takt med, at katten vokser, bliver mindre og mindre plads til både dens hjerte og lunger. Den får dårligere og dårligere næringsoptagelse, selvom den spiser godt, og den får besvær med at trække vejret. Det er meget synd at lade en sådan killing leve, for den vil gradvist dø af underernæring og kvælning.

Du kan læse nærmere om fladbrystethed her:
    (link fjernet)

• #7   1. jun 2007 Pillerne hedder pfizer..
    Men jeg har ikke meget forstand på det..
    eftersom der ikke har været noget..
    dyrlægen sagde at det havde siddet i ham altiid, men at det bare var dukket op først nu ..

Men jeg forstår ikke ..
    Han er kun indekat.. og han har aldrig været ude.
    Og dyrlægen sagde at grunden til de oftest fik det var fordi de løb udenfor.
    men det var rart lige og få et navn på det.
    for dyrlægen gav intet navn, hvilket undre mig !

• #9   1. jun 2007 Jeg var afsted i sidste uge ..
    Men det kræver også lidt penge til det ..

• #10   2. jun 2007 Idag vil jeg bare lige tilføje at Gunnar har det meget bedre..
    Pillerne virker godt !
    Og han har det under omstændighederne godt..
    Han sover ganske vist en hel del. Men han kan bedre spise nu (:

Kommentér på:
Infektionsvirus.. :(

Annonce