{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Killing / betændelse ved øje
  • #1   5. jun 2007 det er hvidt agtigt det der kommer ud

• #2   5. jun 2007 Betændelse kan komme ved alle katte. Killingers imunforsvar er ikke færdigudviklet i en alder af 2 uger, og er derfor modtagelige overfor sygdomme. Det skal behandles!

• #4   5. jun 2007 har ringet til dyrlægevagten nu så må jeg bare vente og se hvornår en dyrlæge ringer mig op er jo helligdag i dag for dem også avs

• #5   5. jun 2007 de sagde kamille te rent faktisk måtte under ingen omstændigheder bruge saltvand, og så skulle jeg ellers vente til i morgen eftermiddag med og kunne komme til dyrelæge

• #6   5. jun 2007 Det her har jeg oplevet for år tilbage, da jeg passede en morkat med killinger.

Killingen har højst sandsynligt en virus (herpes ell. chlamydia) med fra sin mor eller fået infektionen i fødselsvejen på vej ud i verden - det kommer ud på et.

Sig mig: piver den ikke en del? Presset af betændelsen gør nemlig ondt, og betændelsen skal UD - og så meget som muligt - ellers kan det hobe sig op og gå baglæns til hjernen.

Du skal forsigtigt og blidt presse med en fugtig vatrondel ude fra øjenomgivelserne og ind mod øjet (der hvor du så betændelsen komme ud). Så kommer der helt sikkert meget mere ud. Lunkent vand kan blødgøre øjensprækken så meget, at den åbnes. Ellers må dyrlægen åbne øjet i morgen.

Og apropos dyrlægevagten, så fatter jeg ikke, han har rådet dig til at bruge kamilleté. Det er et old-gammelt råd, men også et dårligt råd. Jo, det er godt til en øm hals, men heller ikke andet. Uanset hvor godt det sies, vil der være små fibre, og de irriterer øjet endnu mere. Samtidig er det fin næring for bakterier.
    Helt rigtigt skal man bruge isotonisk saltvand (sterilt saltvand). Det kan købes som små ampuller på apoteket, matas eller en optiker, og det bruges til rensning af kontaktlinser. Og det svier IKKE i øjnene, da det har samme saltindhold som tårsvæske.

Krydser tæer og fingre for jeres killing!

• #7   5. jun 2007 UPS: selvfølgelig tårevæske!

• #8   5. jun 2007 Jeg fik noget, af alt det væske ud af øjet og jeg har blødgjort flere gange med et stykke vådt toilet papir.

Vi venter så til Fredag med dyrlægen jeg holder meget øje med det ikke bliver være.

Grunden til Fredag er vi skal afsted med vores hunde og de skal have sprøjte og alt det sjask.

Status ind til nu killingen har det forholdsvis godt, jeg kan desværre ikke få den til at komme af med noget afføring lige nu den har lavet stort 2 gange i dag, ved ikke hvad normalen er for en killing på små 150 gram

• #9   5. jun 2007 Et rigtigt godt råd Søren, så venter du IKKE til på fredag. Ring og spørg din dyrlæge, om du ikke kan få en tid før, og fortæl ham hvorfor. Hvis der ikke er anden tid, så bed ham om at indtelefonere eller faxe en recept på øjensalve (Kloramfenicol ell. Fucitalmic) til dit nærmeste apotel.

Jo hurtigere du kommer i gang med at behandle, des større er chancen for, der ikke sker mere skade. Det ER betændelse, og det tager vand ikke.

• #10   5. jun 2007 Ja vi har lige snakket om det igen og ja bliver i morgen, jeg har vellykket fået badet dens små øjn sprækker de var helt klistret sammen af betændelse og ja JUBII det ene øje er ved og gå op nu efter denne omgang, fik det sidste betændelse ud af begge øjne, ved og forsigtig skille øjet ad meget meget forsigtigt, det piplede ud med hvid gullit materie.

Killingen har det godt men Mega kan du fortælle mig hvor tit en killing helst skal komme af med afføring???

• #11   6. jun 2007 Her bliver jeg dig svar skyldig, men op til flere gange i døgnet, og afføringen skal helst have samme konsistens som tyk remoulade.
    Jeg vil lige vende dit spørgsmål med min dyrlæge i morgen for at være sikker. Så vender jeg tilbage med svar, men husk at prøve at få fat på flydende KMR-mælk.

Der er holdbarhedsbegrænsning på, når den er åbnet (3 døgn i køleskab), så ryst dåsen godt, før du åbner den og hæld indholdet i en dybfrostpose til isterninger. Så kan du brække en pose af og lade den tø op, når den lille Solo skal have mad. Og hvis du tøer op i mikroen, så rør godt rundt bagefter, da mælken kan være kold nogle steder og brandvarm andre steder.

Jeg kan ikke huske, om jeg har skrevet det før, men i mangel af bedre kan du bruge modermælkserstatning til babyer (bare dobbelt dosis). Og det skal være den, der modvirker hård mave.

Hvor var det ellers godt, du fik åbnet dens øjne, pyh-ha!
    Og så tager jeg ellers hatten af for dig Søren. Det er ikke alle, der ville gøre så ihændig en indsats for sådan et lille myr.

Held og lykke i morgen - du giver vel en melding!

Kommentér på:
Killing / betændelse ved øje

Annonce