1.498 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Synes i det er syndt? (kat er bundt i haven) Synes i det er syndt? (kat er bundt i haven)

Jeg så en hund der var bundet i haven, det kan måske lige gå. Men i samme have stod der en stor rød hankat bundet, på samme måde som hunden! Det er jo direkte imod dens natur!

Ja, jeg er foraget, men hvad er jeres mening?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Synes i det er syndt? (kat er bundt i haven)
  • #1   10. jun 2007 Min mening er at det ikke er synd, at den står bundet, hvis det var til større fare, at den løb løs - og hvis katten havde mere ud af at være ude som inde. Selvfølgelig skal den (som hunden) kunne komme i skygge og også have frisk vand stående.

• #2   10. jun 2007 Hmm... hvis man ikke vil have at katten forlader haven, er det da meget bedre at lave en løbegård...
    Syntes det er ok, at tage sin kat med ud i haven i snor... men at efterlade den der... hmm... nej det er ikke ok...

Og vil da også lige tilføje at jeg håber de begge havde masser af vand i denne hede... ellers er det sgu synd... smiley

• #3   10. jun 2007 Løbegård ville være bedre.....

Vedr. stavelser, så staves det <b>I</b> med stort <i>i</i>, når det drejer sig om at henvende sig til andre.

Poteknus herfra.

• #4   10. jun 2007 Ja.

• #5   10. jun 2007 Måske stod de bundet der, for at de ikke skulle æde hinanden..

• #6   10. jun 2007 jeg syntes at det er synd(t)*lol* at i begynder at rette på gittes stavefejl, især fordi man jo sagtens ka læse hvad der menes uden store problemer

• #7   10. jun 2007 Nå ja, jeg undskylder.. Jeg tror det er godt, at jeg er over den skriftlige eksamen.. Det er ikke gået så godt her på det sidste med stavningen.. Jeg undskylder mange gange smiley

Jeg har mange gange set hunden stå bundet der. Men det var første gang jeg så katten stå der.. Jeg ville også mene, at en løbegård var bedre.. Katten gik også rundt om sig selv, men hva, bare familien kan lide dyrene, så går det jo nok, men de er nu nogle sære mennesker, men dem er der jo også nogle af her i verdenen..

• #8   10. jun 2007 Ja den er jeg så med på, og det kan jeg da godt forstå, men nu ved jeg, at de har boet der i minimum 3 år, og jeg mener at have set katten mange gange i vinduet..

• #9   10. jun 2007 jeg kunne ikke finde på at binde mikkel et sted... er han ude, går enten jeg selv eller min kæreste med ham i selen smiley

• #10   10. jun 2007 nå, jeg syntes nu heller ik det er spor synd at de er i snor, bare der bliver holdt øje med dem, så de ikke vikler sig ind og bliver kvalt osv osv

• #11   10. jun 2007 Der er mange katte, der er vænnet til at gå i sele, så om det er synd vil jeg ikke sige det er ;-)))

Azizam - hvor kom det her lige fra???

Skrevet: 10-06-2007 20:34:26

Vedr. stavelser, så staves det I med stort i, når det drejer sig om at henvende sig til andre.

Hvis du skal begynde at rette på nogen, så er det altså på sin plads, at have styr på HVAD du retter på ikke??

Der er ingen grammatiske fejl med noget I/i i de øverste indlæg...???

• #12   10. jun 2007 Overskrift: <i>Synes i det er syndt?</i>.....

• #13   10. jun 2007 Ja overskriften havde jeg ikke lige nærstuderet..

Jeg synes så det er ganske ærgeligt, at rette på andres grammatiske fejl.
    Måske er der en grund til det, måske er det dovenskab - det er der ingen der ved...

Hvem kan holde sin egen sti ren for enkelte stave eller slåfejl??
    Jeg kan ihvertfald ikke......

• #14   10. jun 2007 Det er bare fordi en anden herinde begyndte at rette stavefejl, og så hoppede jeg med på vognen.

No bad feelings from here.

Poteklem.

• #15   10. jun 2007 Jeg synes ikke det er synd.. Hellere at den er bundet i haven end ligger og er kørt ned fordi man lader den rende som den vil.. Det kan jo også sagtens være ejeren holdt øje, men var inde..

Lundkvist og DK A - Mener faktisk heller ikke man må rette på andre.. Folk kan sagtens blive ret kede af det, og ikke have lyst til at spørge om noget en anden gang.. Vi er ikke alle staveeksperter, og det må alle acceptere..
    Og hold da op hvor jeg synes det er træls at "hoppe med på vognen" om at være nedladende/irettesættende..

• #16   11. jun 2007 Altså, når jeg skriver indlæg osv herinde, så tænker jeg ikke så meget på, om det er grammatisk korrekt, bare det kan forståes. Ellers kunne vi jo også sidde og diskutere, om vi nu sætter kommaerne rigtigt, går på ny linje, når vi skal osv. Jeg kan klare at I (læg lige mærke til det STORE I) retter mig, men hvis I først kommer ind i en dårlig vane, kan det ende med, at I kommer til at skrive det til en lille pige fra 4 klasse måske!! Nå ja, jeg røg lige væk fra emnet.

Grunden til at jeg nok blev lidt foraget over det med den der kat, var nok, at jeg er totalt dyreelsker, læser bøger om hvordan man kan opdrage hunde, og heste med deres "sprog" osv. Jeg er i forvejen ikke glad for ejerne, da de har skældt mig ud over at mine forældre gik tværs over deres græsplæne (som der ikke var hegn om, og hvis man skulle vide, at den var privatejet, så skulle det kun være fordi, græsset var slået) med vores to hunde. Det blev jeg skældt ud over, og siden viste det sig, da jeg sagde det til mine forældre, at de ALDRIG har gået over den græsplæne, og at det lige så vel kunne have været nogle helt andre.

Det var bare en af de ubehagelige oplevelser, jeg har haft med damen i huset.

Jeg ved godt, at min bedømmelse på "problemet" kommer ud fra, at jeg er dyreelsker, og jeg skulle vidst ikke have bragt emnet på banen, men gjorde det alligevel.

Jeg var rimelig meget oppe og køre af det, og når jeg læser tråden igennem nu, så kan jeg godt se, at det ikke er forkert at binde en kat..

Jeg undskylder mange gange, også det med stavefejlene smiley

• #17   11. jun 2007 Det er forskelligt hvordan man har det, alle har forskellige meninger..
    Synes ikke du har det mindste at undskylde for.. derimod burde nogle andre undskylde deres fluek*******.. smiley

• #18   11. jun 2007 "Ikke forkert at binde en kat"? Det er vel heller ikke rigtigt?

Katte kan komme til skade, hvis de står bundet uden opsyn. Og hvor jeg dog synes det er ubehageligt at se, når de løber afsted efter et insekt, og så pludselig: et ordentligt RYK, når linen ikke er længere. Det, synes jeg, er synd.

• #19   11. jun 2007 Jeg synes det er synd. hvis den skal være ude skal den kunne løbe frit.

• #20   11. jun 2007 Maria C - og møde biler, hunde, kattehadere (der kan finde på at torturere dem), slåskamp med andre katte, bidt ihjel af ræve, og alverdens sygdomme?

• #21   11. jun 2007 Jeg synes det kan være farligt for katten, skulle der komme f.eks. en aggresiv hund ind i haven imens, jamen så har katten da godt nok et problem når den er bundet! Samme gælder for hunden forresten.

• #22   11. jun 2007 Hmmm... hvor har du egentligt set det henne, for jeg så også en rød kat bundet i en have idag...
    Godt nok var der ingen hund, i hvert fald ikke som jeg så i forbifarten...
    Der er nok flere der går sådan, en man egentligt går og tror....

• #23   11. jun 2007 det er rigtig nok. men hvis man vil have en udekat kunnne man jo lave en stor løbegård (lukket)hvor der rigtig god plads. og man skulle ikke tænke på at der skete katten noget.

• #24   11. jun 2007 Hvis det er dyrmishandling at ha katte i snor udenfor så er jeg dyrmishandler af første karakter.. Bella står ude på terassen hver dag fra morgen til aften i denne her hede.. hun har en masse mad og vand og hun kan gå ind i udestuen alt det hun vil.. da vi havde Felix stod han osse ude i næsten alt slags vejr... han elskede det og stod ved døren hver måned og ventede på at få snor på.. Bella nyder det osse.. hun er ik til at få ind og aftenen.. vi holder så selvfølgelig øje med hende.. men hun ligger for det meste i skyggen eller i en stol og slapper af..

• #25   12. jun 2007 Det er en i vores lille by på midtsjælland..

• #27   12. jun 2007 Beanmor.. Tak.. vil så hellere være dyrmishandler end at lade dem stege i varmen i en lejlighed.. og så længe de selv vil kan jeg ik se problemet.. vi sidder selv på terassen ved bella og tager vi hende ind så hyler hun at hun vil ud til os igen..

• #28   12. jun 2007 Christina.. ja det ville være meget lettere.. men bor i lejlighed så kan desværre ikke lade sig gøre.. søger pt et rækkehus med have også er noget af det første der skal laves en løbegård

• #30   12. jun 2007 Christina.. vi bor godt nok i stuen, men tror vi ville få problemer med viceværten og naboerne hvis vi indrammede terassen *Gg*

Kommentér på:
Synes i det er syndt? (kat er bundt i haven)

Annonce