{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Ida P
Ida P
Tilmeldt:
28. maj 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

RC perserkattemad til alm blandingskat {{forumTopicSubject}}

Hej kattekyndige
Jeg står og skal vælge kattemad til min steriliserede hunkat der snart fylder et år. Min kat er en lille blandingskat og vejer kun 2,5 kg, lidt til den tynde side, så jeg vil gerne at foderet er vitamintæt da hun ikke spiser så meget om dagen. Jeg har sammenlignet forskellige mærker og på tværs af mærker.
Det foder fra Royal Canin som jeg bedst kan lide udfra sammensætningen er det til perserkatte. Er der noget racespecifikt der gør at perserkatte skal have noget specifikt mad udover deres lange pels?
Ida


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RC perserkattemad til alm blandingskat
  • #2   29. maj 2018 jeg ville nok vælge at foresætte med killingfoder. evt prøve et andet mærke
    at de
    men du kan godt foder med perserfoder, selvom hun er husmis.
    det er jo endelig bare udformingen af foderet som er forskellen.

    det vigtigte er at din kat kan lide det. Og så foder du 24/7 sådan hun kan spise når hun har lyst

    min Kida som lige er fyldt 1 år er også til den tynde side. men hun har hele tiden for travlt med alt muligt andet end at spise.
    men det skal nok komme når hun bliver ældre


  • Ida P
    Ida P Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
    #3   30. maj 2018 Lotte Med vitamintæt vil jeg gerne have et foder med højt niveau af vitaminer da katten er en lille størrelse og da hun får kød når jeg laver kød. Jeg kommer ikke til at betale 100 kr+ kiloet for konventionelt kattemad, så vil jeg hellere fodre hende med økologisk kød som jeg selv spiser og et vitamintilskud hertil. smiley
    Anja Hun får killingefoder nu, jeg vil gerne lave overgangen nu hvor jeg blander det sammen i det første stykke tid. Hun er uden tvivl lidt tynd, da hun leger meget, hun har altid mad i skålen. Men da hun er indekat dog med altan, vil jeg gerne være på forkant med mulig fremtidig overvægt. Da det er noget jeg bestemt vil undgå og jeg har af erfaring at voksenmad ikke er så værdsat som killingemad smiley


  • #4   31. maj 2018 Hvad katte foder skal indeholde af vitaminer er der strenge krav til, men der er ikke krav til om de er tilsat, heller ikke taurin, så mange tilsætter det bare, andre udvælger vare som indeholder de vigtige vitaminer, og sørger for, at vitaminer og taurin ikke bliver ødelagt ved for hård tilberedning, feks kan et foder have tilsat taurin, fordi der er for lidt kød i produktet, eller fordi det er kødmel, benmel og fiskemel det indeholder og så er taurinen ødelagt og må tilsættes.
    Så reelt kan du købe, hvilket som helst foder til katte, og det skal overholde kravene for indehold af vitaminer og taurin, men du kan forestille dig den forskel det gør om taurinen kommer fra reelt kød i fødevare kvalitet, øjen og hjerne og indmad, eller fra biprodukter som ikke kan bruges til andet,hønsefødder, hanekamme, grissetryner og hvad de ellers stopper i,, når du selv vælger øko så ved du det gør en forskel.
    Det er en af grundene til at jeg vælger Orijen, det er dyrt, men ikke fyldt med 7 slags pulveriseret kød og korn, men lavet hovedsageligt på reelle produkter, jeg ville så foretrække, at jeg kunne købe et dansk produkt, som levede op til samme standart.


Kommentér på:
RC perserkattemad til alm blandingskat

Annonce