{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget koster p-piller til katte ?
  • #2   12. jun 2007 P-piller er farligere end sterilisation, og dyrere i længden!

    Poteknus.


  • #3   12. jun 2007 Et rigtig godt råd. Hvis du vil have din kat i lang tid,skal du ikke give den p-piller. Vi gjorde det med vores første kat og det endte med store indvendige bylder og aflivning. Brug hellere pengene på sterilisation, hvis du ikke har planer om killinger.
    smiley


  • #4   12. jun 2007 Mary D - Man kan give p-piller i kortere perioder af den ene eller anden grund.

    Men skal katten ikke have killinger vil det sundeste være at få den steriliseret.
    P-piller har diverse effekter, de kan bla. fremkalde kræft, samt livmoderforstyrrelser.

    Må jeg spørger om grunden til det med p-piller? :o)

    Og ellers så har jeg givet 210 for 60 piller, dvs til mere end et år


  • #5   12. jun 2007
    I din profil skriver du, at du allerede har mange katte og killinger. Så jeg mener det vil være en MEGET god ide at få katten(e) neutraliseret i stedet for.


  • #7   12. jun 2007 Heidi - Ja, og min grund til at give p-piller var at hun skulle være gammel nok til at få killinger, det er så gået helt galt, så det er afblæst, og nu skal jeg bare lige have en løbetid til for at være helt 100 på at hun ikke er med killinger (vil ikke risikere dem noget hvis det er) og så skal jeg finde ud af hvad vi så gør, venter til næste år eller neutraliserer, tror det bliver det sidste..

  • #8   12. jun 2007 Nårh jo, glemte lige.. og de 60 p-piller er helt fra Mea's tid. Dengang af samme grund. Hun blev så steriliseret efter hun fik killinger (bla. May).
    Vil klart råde til neutralisation.


  • #9   12. jun 2007 Eva k - Lige nu har vi ikke så mange penge lige i øjblikket, så ville starte med af give hunkattene p-piller, i en lille periode så de ikke bliver gravide igen, og så får jeg dem steriliseret når jeg får råd, så det er ikke noget de hele tiden skal have, bare i en periode . (:

    Tak for svarne allesammen (:



  • Ani-mari M
    Ani-mari M Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #10   9. mar 2013 hej alle sammen jeg kommer fra Grønland og jeg har en hunkat som har føde tre gange.. og jeg vil ikke havde flere killinger. gad ved om hvor jeg kan bestil nogle p-piller? håber i kan svar mig smiley

  • #12   9. mar 2013 p-piller kan giver livmoderbetændelse, og ende med at blive meget dyre end en sterrilation, snak med din dyrlæge, langt de fleste vil gerne afbetale smiley

  • Ani-mari M
    Ani-mari M Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #13   10. mar 2013 tak for infomationer, men vi har det meget svært med til at møde dyrlæger heroppe... fordi der er kun en dyrelæge i Grønland.

  • #14   10. mar 2013 Ani-mari - Afhængig af hvor i Grønland du bor, er dette måske en mulighed for at få din kat neutraliseret.

    (link fjernet)


  • Ani-mari M
    Ani-mari M Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #15   12. mar 2013 jeg bor i Sisimiut og dyrlægen bor i Nuuk. så...

  • #16   12. mar 2013 Det må være slemt at bo så langt fra en dyrlæge. :-/. Hvad gør I egentlig, når jeres dyr bliver syge?

    For mange år siden gav jeg p-piller til katte, og dét gik ikke særlig godt (de fik mælkekirtelkræft af det :-(), så jeg kan ikke få mig til at anbefale p-piller til nogen.
    På den anden side, så dur det jo ikke, at katten bliver drægtig igen og igen, så måske kunne du ringe til en dansk dyrlæge og spørge, om de kunne sende p-piller til Grønland.
    Jeg ville nok prøve at kontakte Dyrenes Venner i Nuuk og spørge om det bliver muligt med neutraliserings-dyrlægebesøg i flere byer. Det <i>kunne</i> da være.....


  • Ani-mari M
    Ani-mari M Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #17   15. mar 2013 øvh. så vil jeg ikke gi' hende P-piller.
    fordi hun er som mit barn, og jeg kan ikke gi' mit barn så stor risiko bare for pillerne.


  • #18   15. mar 2013 Ani-mari - Gentagne løbetider uden parring er desværre heller ikke uden risiko, da det, udover hormonstress, kan give livmoderbetændelse. Så det er pest eller kolera, du skal vælge mellem.

    Jeg ville ikke være glad for det, men ville nok vælge p-pillerne - og så satse på at katten kunne blive neutraliseret på et tidspunkt, inden p-pillerne når at gøre skade.

    Jeg aner ikke om det er praktisk muligt, men synes virkelig, du skulle ringe til Dyrenes Venner og spørge, om de kender til nogen muligheder for, at din kat kan blive neutraliseret. Der må jo være andre katteejere i Sisimiut, der har samme problem.
    Ellers må dyrlægen i Nuuk vel kunne udskrive p-piller, som jo ikke er ideelt - men af to onder tænker jeg, at det trods alt nok er det bedste....


Kommentér på:
Hvor meget koster p-piller til katte ?

Annonce