{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.856 visninger | Oprettet:

Langhårs evt. klipning {{forumTopicSubject}}

ja jeg har her i mandags fået to dejlige perser katte som ellers skulle aflives. dem er jeg allerede blevet utroligt glad for. Men, de skal i løber af de næste uger vænnes til også at være udenfor, og derved rejser sig et problem. Ofelia(som ikke er oprettet her) bryder sig ikke så meget om at blive børstet, og som bekendt har persere jo rimelig lang pels, og som jo nok også er bekendt, er der ofte rimligt beskidt uden for. Derfor er mit spørgsmål nu, om man evt kan trimme en perser, og/eller om i har nogen gode ideer til at gøre hende mere børsteglad. Jeg vil jo absolut helst at hun beholder sin flotte pels på smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Langhårs evt. klipning
  • #1   15. jun 2007 Jeg har jo Gismo som godt nok er en blaning men med perser..Han har rimlig meget pels..Han er aldrig blevet klippet.Der kan da godt hænge en gren eller 2 i bagdelen på ham.+ div andre blade.Kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne komme ud.Men det med børstning ja det er så lige det..Gismo er blevet det siden han var killing og han ELSKER at blive børstet.Men er dog ikke så glad for bad,så der har jeg gummistøvler på :0)
    Men gå langsomt frem med børsten så hun bliver fortrolig med den.ellers ved jeg det ikke.

• #2   15. jun 2007 Hvorfor skal de vænnes til at komme ud, kan de ikke bare fortsætte som inde katte??? Min Norske skovkat som bor hos min mor, han har været en tur ude i regnvejr og rulle sig godt og grundigt hvilket har gjort hans pels nu er en gang pladevat og han skal på tirsdag ind og trimmes i bund for vi kan slet ikke børste det ud igen.. Så fremover bliver han holdt inde i vådt vejr...

• #4   15. jun 2007 Min bedstemor havde en perser der var ude kat oh han blev klippet helt kort hver sommer og efterår... Det var han ret glad for... Selvom han lignede en fladnæset puddel...

• #5   15. jun 2007 Må indrømme, at jeg tænker, hvorfor anskaffe sig persere, hvis intentienen er, at kattene skal færdes udenfor.

Vi har selv en blanding, som er indekat, jeg ville aldrig byde ham, at han skulle gå frit udenfor med den pelspleje det så yderligere ville give. Herudover er der alle de andre grunde til at holde sin kat indenfor, som gør, at det aldrig har været overvejet, at nogen af vores katte skulle være fritløbende.

Men er perser er efter min bedste overbevisning ikke skabt til det frie liv, det er en kat, som har det bedst sammen med sine mennesker indendøre eller i en afgrænset løbegård.

• #6   15. jun 2007 Der er faktisk en "rigtig" kat inden i en Perser, og den elsker at komme ud og løbe og klatre i træer.

Mine bekendte har to, og de bliver klippet (ikke super-kort) hvert forår - og de nyder det, både at blive klippet og at spurte rundt og fange fluer og klatre i træer.!

Du kan evt. få dem "løveklippet", så de beholder halen og det meste af kraven, og det ser faktisk ret charmerende ud. Så kan du evt. nyde deres pelse om vinteren.

• #7   15. jun 2007 "er der noget galt med øjnene på en perser siden de skal tørres hver dag?"

tja "problemet" med perserer er vist at deres næse er blevet avlet for flad og for høj, hvilket gør at der ikke er plads ved tårekanalerne. de løber over og de sætter sig som slim ved øjnene. til sidst er øjnene helt klistret til og katten kan sidde med lukket næse og øjne og kan INTET gøre ved det...
    Det er en trist drejning den ellers så smukke race har taget. For 50 år siden var den næsten lige så langnæset som en skovser og maine coon... det kan man bare ikke se i dag!

• #8   15. jun 2007 "Der er faktisk en "rigtig" kat inden i en Perser, og den elsker at komme ud og løbe og klatre i træer."

tja holder nu på at hvad man ikek ved, har man ikk ondt af... de første 14 år af mit liv var jeg ikke klar over at der der fandtes mere end tv2 og dr1- det var nemlig alt hvad jeg havde prøvet..

en kat der får opfyldt sine behov indenfor med plads til at lege og klatrer savner ikke "det store udenfor", hvis det aldrig har prøvet det..

en perser er hovedsageligt avlet frem til at være indekat! pelsen tillader næsten ikek andet - ja der findes pragteksemplarer som ikek kræver det store, men mange ville have en chance som fritgående..
    Hvis persere skal ud ville løbegården nok være ideel... (som det er for alle katte!) en perser KRÆVER daglig pleje og som fritgående er det svært at give den det!

• #9   15. jun 2007 ja heldigvis er man da vågnet op for perserens mange problemer.. men der var da visse steder hvor de faktisk ikek kunne lave kuld uden vejrtrækningsproblemer og løbeøjne fordi der var nogle der synes det var flot når næsen sad over og længere inde i kraniet end øjnene!
    stakkels smukke race - synes desværre at perseren har mistet lidt af sin skønhed..

• #10   16. jun 2007 Er ikke enig med at en perser ikke kan være en udekat... nogle persere er jo mere aktive end andre. Min Emma vil helt klart sætte stor pris på et udendørsliv. Har selv planer om at gøre Emma til udekat, nu hvor gamle Fnuller desværre ikke er mere. Har klippet hendes pels en del på det sidste, bl.a. fordi her var så varmt for nyligt, og overvejer at blive ved med det, netop fordi hun så ikke vil hænge fast udenfor.

• #11   17. jun 2007 Mange tak for alle svarene! Jeg fik kattene fordi de ellers ville blive aflivet... De skal være både inde og ude katte(!) og skovkattene kan jo godt være ude, så kan persere jo også. Jeg er skam indstillet på alt børstningen og i øjeblikket børster jeg dem hver dag, ofelia er bare svær at komme til... Men det kan jo være hun bliver klippet så smiley

• #12   17. jun 2007 Jeg mener altså ikke, at du kan sammenligne en skovkat med en perser. Og uanset hvad, så holder vi begge racer indendøre her, det er det sikreste.

• #14   3. aug 2014 HUsk lige at kigge på datoen.. Dette emne er helt fra 2007

Kommentér på:
Langhårs evt. klipning

Annonce