{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

Thomas N
Thomas N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Min kat kaster op? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min kat har de seneste 3 dage begyndt at kaste op. Den har kastet op ihvertfald 1 gang pr. dag (om aftenen) over flere omgange. Altså den kan være et sted på gulvet og kaste lidt op og gå 5 skridt og kaste lidt mere op. Jeg kan ik kontrolere om den har kastet op udenfor da den render ude stortset altid. Og kan ikke tjekke kattebakken da den laver det uden for.

Opkastet er mørkt med store klumper af underlige ting jeg ik lige kan identifisere men umiddelbart ikke ufordøjet mad.

Det bekymre mig meget hvad der kan være galt. Mit problem ligger i at jeg ik har den store tegne bog til dyrelægen før den første. og vil derfor høre om hvad der kan være galt?

Jeg har tænkt lidt på det kan være maden og har lige bestilt Olivers for at se om det kan hjælpe lidt på sagerne.

Men er det realistisk at det er maden der er problemet. Den har før fået Whiskas uden problemer. Men i øjeblikket har for den noget Kiskat (eller noget i den stil). Men det er ikke begyndt fra starten af den mad kom.

Med Venlig Hilsen
Thomas Nissen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat kaster op?
  • #1   21. jun 2007 Det ER realistisk at det er foderet der er problemet. Forstår ikke helt om det ligner, eller ikke ligner ufordøjet mad.. For hvis det gør vil det nok hjælpe at skifte..

Mvh. Zabrina

• Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jun 2007

#2   21. jun 2007 Ja hun fælder rigtig meget men det har hun gjort de sidste 4 måneder men først her de sidste 3 dage det er gået galt.

Det ligner IKKE mad der kommer op. Altså må det være fordøjet det der kommer op.

Det sjove er bar der er ik mange hår i det der bliver kastet op. Men mere sådan noget slimet noget med meget lidt græs i og lidt forskelligt som jeg ik rigtig kan se hvad er. Jeg vil prøve at kigge lidt bedre efter i morgen.

Med Venlig Hilsen
    Thomas Nissen

• #4   21. jun 2007 Mange dyrlæger siger jo at det ikke er godt at fodre med.. Deres erfaring er vel også en slags undersøgelse..

• #5   21. jun 2007 har også altid købt whiskas til mine katte indtil min veninde som arbejder i en dyrehandel så det og jeg fik en lang moral prædiken om at det ikke indeholder alt det som katte har brug for. så jeg er skiftet til RC og de spiser ikke lige så meget og pelsen er blevet pænere.

• #6   21. jun 2007 Whiskas har vist nok et stor magnesium indhold der er skyld i det med krystaller i urin/blæren som Lone L er inde på. Mener også salt indholdet er ret højt og at deres vådfoder indeholder meget vand, så kattene får ikke det de har brug for og nok næring fra det foder - og derfor katte kan æde så meget whiskas iforhold til fx RC...

Har aldrig brugt whiskas selv =/

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171
    #7   21. jun 2007 Ja, da mine katte kastede op dagligt skyldtes det højst sandsynligt giardia. De har nemlig ikke gjort det siden de slap for de lede parasitter.

Det kan ikke være det muligvis? smiley

• Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jun 2007

#9   21. jun 2007 Camilla C > Hvad er det og hvordan tjekker man og fjerner dem? Dyrelægen?

• Thomas N
    Thomas N Tilmeldt:
    jun 2007

#10   21. jun 2007 Ok. Men som sagt er det svært at vide om den har diarre da den jo går ude det meste af tiden. Ellers skulle man selvfølgelig prøve at holde den inde og se om det hjælper.

For øvrigt er det rigtigt at opkastet er sådan en finger tyk pølse på en 10cm. Men som sagt er det ikke hår umiddelbart kun.

• #11   21. jun 2007 Thomas, det lyder da til at den grimme hårbolle er kommet op nu. Men hvis din kat virker til at have det dårligt, må du altså tage den til dyrlægen.

• #12   21. jun 2007 Vores kat begyndte på det samme. Vi tog hende så til dyrlægen og fik af vide at det var tarmproblemer, og så fik hun noget medicin for det. Nu har hun så lige haft det igen, men det er fordi hun spiser for hurtigt, og så kommer det hele op igen.

Kommentér på:
Min kat kaster op?

Annonce