{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

er ved at opgive {{forumTopicSubject}}

simpelhen...
jeg har mio, min siam. er glad for ham
MEN han strinter!!!!
og det er bare blevet meget værre. han går især efter min mors seng/dyner/pudder.

han har altid gjort det. men især her i de sidste 6 mdr er han blevet MEGET værre. han kan finde på at gøre det selv når vi står og kigger på ham.
nu er det blevet så slemt at jeg faktisk overvejer at få ham aflivet.
aner simpelhen ikke hvad jeg skal prøve/ gøre

har prøvet div sprayer feliway.
bruger div forskellige rengøringsprodukter. har prøvet urin off mm

aner ikke hvad jeg ellers kan bruge/prøve

hvad ville I gøre?

jeg ved godt hvorfor han er begyndt. han er blevet kastaret for sent. fik ham som 8 mdr, hvor han så blev ordnet en mdr senere.
han har hele tiden været en af de katte neders på ranglisten.
har en mistanke om at det er blevet værre fordi Kalle er blevet neu her først på året. hvor Mio er blevet værre siden
kalle har,tror jeg, holdt ham nede. men kalle gider ikke det mere.

kalle har i 2 år været kemisk kasteraret, da de ikke kunne finde den ene sten.

så hjælp.....
det er for dyrt i hårfarve


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er ved at opgive
  • #1   26. jun 2018 han er 13 år

  • #2   26. jun 2018 Har du overvejet at prøve en suprelorin chip på ham? Jeg ved godt, at han er kastrat, men nogle kastrater er nødt til enten at have p-piller eller en chip for at stoppe med at strinte.

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #3   26. jun 2018 Har han altid strintet? jeg vil tro det er stress,især nu du fortæller han ligger under i rangorden,ikke alle katte kan trives i så store flokke.
    du har prøvet feliway ? jeg ville nok også prøve at lukke af til din mors værelse,hvis det er muligt smiley


  • #4   26. jun 2018 susanne: jeg tror at jeg prøver at ringe til min dyrlæge i morgen. det er da værd at prøve

    Berit: har prøvet feliway - faktisk flere gange enda. har også prøvet sprayen også.


  • #5   26. jun 2018 Han er 13 år o nederst i hierakiet… Har du fået et sundhedstjek? Katte viser helst ikke svaghedstegn og måske er der en aldersbetinget skavank.

  • #6   26. jun 2018 Dyrlægen er nok bedste råd, tror absolut ikke det har noget med den anden kats kastration at gøre, men en stor flok og en gammel kat kan give problemer.
    Katte er ikke flokdyr, og har ikke en rangorden som hunde, de er lineær, og den der kommer først til mad eller den gode plads, har den,,, en anden ting er når et dyr bliver gammelt og svagt, så er det svært at komme først, eller undgå at de andre opfatter ens svaghed, og så kan man blive jaget væk, hvis man kan komme væk, det kan han jo ikke, for det første er han indekat, og huset har mange beboer.


  • #7   29. jun 2018 opdatering
    har snakket med dyrlægen. det første hun sagde var " det er bare typisk siamser"
    hun har nemlig haft flere siameser/orientaler med strinte- problem. så hun ville så hellere ikke give nogen garenti for at der var noget som hjalp
    men vi giver ham en change. så på fredag skal ha have en homonindsprøjtning.
    det var det dyrlægen syntes virkede bedst - dog var der flere hvor der ikke var noget at gøre... men vi starter med dette og så tager vi den der fra


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #8   30. jun 2018 Det var da en underlig dyrlæge du har,hvis hun mener at alle kastrerede og steraliserede siamesere strinter.
    min mening er stadig,at det er stress pga for stor kattehold,ikke mange siamesere trives i flokke over 5-6 stk.
    heller ikke mine,så skal de deles op.
    de eneste der strinter her,er dem som er fertile smiley derfor må jeg have hanner for sig smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 508
    #9   30. jun 2018 Jeg må så lige tilføje,hvis de altså er kastreret til tiden smiley mine bliver det før nyt hjem smiley

  • #10   30. jun 2018 min blev først kasterart som 9 mdr, og det har været galt altid.
    han virker nu glad nok for de andre, for der er jo altid en at putte med.

    jeg tror nu det dyrlægen mente var at hun se de siamsere som har et problem med at strinte.


Kommentér på:
er ved at opgive

Annonce