1.092 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Miss *
Miss *
Følger: 2 Emner: 10 Svar: 171

Feline acne. Feline acne.

Ja, det har min Aurvandil desværre fået, så har lige et par spørgsmål.

Kan jeg godt bruge en helt PH neutral sæbe til at vaske med? Det er en jeg selv har brugt til friske piercinger, så den er blid smiley

Desuden har jeg hørt det kan være noget med det foder de får? De får Hills kitten med kylling.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Feline acne.
  • #1   28. jun 2007 Hej Camilla

Min Bailey har det også lidt.. Snakkede med dyrlægen, som sagde at var hun ikke generet af det, kunne man smøre det med kopattesalve eller klorhexidin.. Det synes jeg hjælper lidt..

Men har også hørt det kan være pga allergi.. hvis man bruger metal/plastik skåle til dem.. Keramik er vist det bedste..

Men tror også det er noget med alderen.. For Plet havde det også da hun var ung, men det er gået væk.. Hun er også 10 år nu.. :o)

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#2   28. jun 2007 Okay smiley Altså han er heller ikke generet af det, synes bare ikke det er så pænt på hans fine hvide hage.

Men kunne være godt hvis han voksede fra det, han er kun lidt over 6 måneder den lille skat smiley

Det med foderet skulle have noget at gøre med at det var for fedt? Min opdrætter sagde også at jeg ikke skulle give killinge foder alt for længe til hans race. Ved bare ikke om det er for tidligt at give voksenmad. Hende i dyrehandleren syntes det, men hun kendte vist heller ikke meget til cornish rex.

Og ja, venter med at købe nye skåle ( de er af stål ) til jeg har prøvet det andet...de var nemlig ret så dyre >_<

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#3   28. jun 2007 Ja, det var selvfølgelig også en mulighed. Ohh...bliver dyrt med to 10 kilos sække på én gang hihi.

• #4   28. jun 2007 Ja vi har også både voksen og killingefoder.. Men nu har vi jo også lige fået en lille ny der skal have killingefoder.. ;o)

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#5   28. jun 2007 Ja, ender det måske med at jeg gør så. Meeen, ved jo ikke om det skyldes at maden er for fed endnu.

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#6   28. jun 2007 Okay Troldemor smiley Fedt med noget viden på området.

Ved du om en PH sæbe er lige så god?

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#7   28. jun 2007 Ja naturligvis smiley

Vil jeg da egentlig gøre med det samme. Han skal alligevel også i bad idag - stakkels ham hihi.

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#8   28. jun 2007 Lis - Er det noget man kan købe uden recept?

• #11   28. jun 2007 Hej Camilla. Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med at skifte skålene, uanset om de har været dyre... ;o)

Mange katte får disse bumser at at spise og drikke af metal skåle,- keramik er det bedste. Det er jo altid bedst at fjerne grunden til at din kat får dem, istedet for at behandle symptomerne.. :o) - hvis det altså er skålene der er problemet.

Ved at emnet har været oppe at vende i forummet flere gange, så prøv evt. at søg på det..

Mvh. Betina :o)

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#12   29. jun 2007 Betina - Selvfølgelig skifter jeg dem hvis de er problemet. Men når jeg efterhånden har hørt en del sige at stål skulle være ok...ja . Så vil jeg da hellere vente og se smiley

• #13   29. jun 2007 hehe ja troldemor.. også det råd jeg fik fra dyrlægen.. ;o)

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#14   29. jun 2007 4% klorhexidin it is! Tak for oplysningen.

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#15   29. jun 2007 Lis D - Hvad vil du gøre?

Mener du ikke at mine stål skåle er til at holde rene? smiley

• Miss *
    Miss * Tilmeldt:
    feb 2007

#16   29. jun 2007 Troldemor - HIBISCRUB (4 % klorhexidin) før det på apoteket i håndkøb? Og hvor ofte skal det påføres? 1 eller 2 gange dagligt?

Kommentér på:
Feline acne.

Annonce