{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Smerter efter kastrering {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Vores Filou på 17 uger blev i tirsdag kastreret. Det gik fint og da han kom hjem var han fuld af krudt resten af dagen. Fik smertestillende med hjem til onsdag + torsdag.

I går og i dag synes jeg han har virket anderledes fordi at der ikke har været så meget gang i ham og ikke leget så meget. Beslutter derfor at undersøge ham lidt og da jeg kommer ned tæt på hvor operationen har foregået og trykker der, er jeg ikke tvivl om det gør ondt ud fra hans reaktion når jeg rør selvom det ikke var lige ved hans testikler. Er det normalt at der ømhed i området 4 dage efter?? Såret og området ser fint ud .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smerter efter kastrering
  • #1   7. jul 2018 Er der Metacam / Loxicom du har fået med hjem til ham?
    Mine har altid været upåvirkede.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #2   7. jul 2018 Der kan selvfølgelig godt være ømhed i nogle dage efter,hvis man trykker på området,så det syntes jeg ikke du skal gøre .mine får smertestillende 3-4 dage,jeg får Loxicom.

  • #3   7. jul 2018 Det Metacam han fik til 2 dage.

    Tog hans temperatur som viste feber + han var på bakken med dårlig mave. så har været hos dyrlægen. Hendes dom var en infektion men uspecifikt da hans sår ser helt fint ud og der ellers ikke er noget at se og mærke. Men har fået smertestillende og antibiotika med hjem.
    Føler ikke jeg er blevet meget klogere. Hun var også inde på det kunne være den mave-tarm infektion han blev behandlet for, for 4 uger siden som kunne være kommet igen. Men så skulle han vel have det samme antibiotika igen for så vil det vi har fået nu vel ikke virke. Det svært at vide hvad han skal have når det er så uspecifikt.

    Så føler mig ikke meget klogere. Men min lille mis er helt dvask og ville heller ikke spise inden vi skulle af sted. Håber at få lidt mad i ham her til aften. Har også fået noget drik med hjem som han kan få hvis ikke han vil spise og drikke.


  • #4   7. jul 2018 jeg har faktisk prøvet det flere gange at de er endt med en infektion.
    og alle har fået det godt efter en pencillinkur


  • #5   7. jul 2018 Anja - Har der været nogen tegn på infektion de gange du har prøvet det? Altså kunne man se det i såret eller?

  • #6   8. jul 2018 Han har også kastet op 2 gange, den ene var fyld med mad og den anden var ren væske. Så kun den sidste så ved ikke hvornår den med mad er fra.
    Hvad er der dog galt med ham ??
    Men i det mindste har han ikke feber her til morgen og han leger lidt så det er meget godt.


  • #7   8. jul 2018 Den har vel pådraget sig en infektion under operationen ligesom vi mennesker kan.

    Supplerer du med ZooLac til maven? Prøv lige at undersøge om opkastning kan være en bivirkning til behandlingen. Hvis det er Metacam/Loxicom du har fået, så er det hård ved maven og kan give opkastninger smiley I så fald skal du indstille behandlingen. Den kan genoptages når maven har fået ro.


  • #8   8. jul 2018 Mange tak for svar. Jeg supplere med Canikur Pro og det er Metacam han fik igår, sprøjtet i nakken. Har fået Loxicom med hjem men han har ikke fået det. Hun sagde han kun skulle have det hvis hans temperatur kommer over 39,3 for netop at få ro på maven. Men han har stadig ikke feber så lige nu er det heldigvis slet ikke aktuelt at give ham det.

    Men så kan han ha fået infektionen fordi han er lidt skrøbelig i immunforsvaret? Eller kan det være dyrehospitalet der sjusker?
    Det bare fordi jeg skulle hente ham, er havde vores anden kat med der skulle vaccineres og der havde de ikke en gsng ordnet bordet fra den hund der lige havde været inde. Der var fyldt med hår. Så man mister ærlig talt tiltroen til dem og deres hygiejne. smiley
    Sidst vi var der med Filou hun også meget i tvivl om diagnose og behandling. Så nu har jeg fået nok.

    Hvor stor risiko er der mon får han smitter vores anden kat?


  • #9   8. jul 2018 Altså jeg har da også oplevet at bordet lige blev steriliseret inden min kat slap løs i konsultationen, det ser jeg ikke som sjusk.
    Hvis immunforsvaret er nede, så forstår jeg slet ikke at han skulle kastreres allerede? Det er jo ikke kritisk at vente lidt - men nu er det gjort smiley
    Om det smitter kan kun dyrlægen afgøre og hvis den fortsætter med at være syg, så få lavet en "Stor profil" og en afføringsprøve. Ja, det koster, men det kan være alle penge værd.
    Hvis du ikke har tillid til dyrlægen, så find en du har tillid til.
    Jeg har fået at vide, at Metacam injektion ikke er så hård ved maven som hvis det gives oralt.
    Endvidere har min dyrlæge erfaret, at Loxicom kan give flere bivirkninger. Sådan kan det jo også være med kopipræparater til mennesker.


  • #10   8. jul 2018 de gange jeg har prøvet det, har der ikke været noget at se. de har bare været øv. de har været kommet sig pænt hurtigt.

    men det at han kaster op, behøver jo ikke at hænge sammen med at han er lidt øv. han kan jo have fået et hår galt i halsen. giv ham lidt kattemalt. Og så hold øje med ham.
    har han det ikke bedre i morgen så få en tid til ham igen.
    det er vigtigst er at han spiser/drikker/bruger bakken uden problem. og så bør han også begynde at lege lidt når han ikke er ældre.

    jeg tror ikke at han vil smitte den anden kat du har. jeg har haft altid haft mange katte, men har kun 1 gang prøvet at en kat som har været hos dyrlægen er endt med at smitte de andre. tror også at når nogle katte bliver smittet, så hænger det også sammen med at katten stresser når de er hos dyrlægen
    det skal siges at jeg i flere år har arbejdet for kv, hvor vi havde flere forskellige sygdomme - uden at jeg havde det med hjem.



  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #11   14. jul 2018 Hvordan går det nu???

    De allerbedste hilsener


  • #12   14. jul 2018 Hej og tak fordi du spørg til ham smiley Efter jeg skrev sidst var der ikke mere og han har heldigvis været som han plejer lige siden - Frisk og fræk. Ingen feber eller nogen andre symptomer. Så nu håber vi han forbliver rask smiley
    Vores anden kat er heller ikke blevet syg.

    Husk vildkatte - Han var ikke syg da han slulle kastreres for så havde jeg selvfølgelig aldrig gjort det men bare ventet, han havde i hvert fald ikke nogen symptomer på noget. Men vi havde været hos dyrlægen en måneds tid før, da han blev syg lige da vi fik ham. Det var det bare dyrlægen der sagde at hans immunforsvar kunne være gået ned i forbindelse med han blev kastreret og så fået den infektion tilbage nu det ikke var længere siden. Men det jo ikke til at sige, og symptomerne var nu heller ikke helt det samme.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #13   15. jul 2018 smiley

    De allerbedste hilsener


Kommentér på:
Smerter efter kastrering

Annonce