Smerter efter kastrering Smerter efter kastrering
Hejsa.
Vores Filou på 17 uger blev i tirsdag kastreret. Det gik fint og da han kom hjem var han fuld af krudt resten af dagen. Fik smertestillende med hjem til onsdag + torsdag.
I går og i dag synes jeg han har virket anderledes fordi at der ikke har været så meget gang i ham og ikke leget så meget. Beslutter derfor at undersøge ham lidt og da jeg kommer ned tæt på hvor operationen har foregået og trykker der, er jeg ikke tvivl om det gør ondt ud fra hans reaktion når jeg rør selvom det ikke var lige ved hans testikler. Er det normalt at der ømhed i området 4 dage efter?? Såret og området ser fint ud .
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 387 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.289
Mine har altid været upåvirkede.
Følger: 5 Følgere: 501 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
okt 2011
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 46 Svar: 179
Tog hans temperatur som viste feber + han var på bakken med dårlig mave. så har været hos dyrlægen. Hendes dom var en infektion men uspecifikt da hans sår ser helt fint ud og der ellers ikke er noget at se og mærke. Men har fået smertestillende og antibiotika med hjem.
Føler ikke jeg er blevet meget klogere. Hun var også inde på det kunne være den mave-tarm infektion han blev behandlet for, for 4 uger siden som kunne være kommet igen. Men så skulle han vel have det samme antibiotika igen for så vil det vi har fået nu vel ikke virke. Det svært at vide hvad han skal have når det er så uspecifikt.
Så føler mig ikke meget klogere. Men min lille mis er helt dvask og ville heller ikke spise inden vi skulle af sted. Håber at få lidt mad i ham her til aften. Har også fået noget drik med hjem som han kan få hvis ikke han vil spise og drikke.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.014
og alle har fået det godt efter en pencillinkur
okt 2011
okt 2011
Hvad er der dog galt med ham ??
Men i det mindste har han ikke feber her til morgen og han leger lidt så det er meget godt.
aug 2010
Supplerer du med ZooLac til maven? Prøv lige at undersøge om opkastning kan være en bivirkning til behandlingen. Hvis det er Metacam/Loxicom du har fået, så er det hård ved maven og kan give opkastninger
okt 2011
Men så kan han ha fået infektionen fordi han er lidt skrøbelig i immunforsvaret? Eller kan det være dyrehospitalet der sjusker?
Det bare fordi jeg skulle hente ham, er havde vores anden kat med der skulle vaccineres og der havde de ikke en gsng ordnet bordet fra den hund der lige havde været inde. Der var fyldt med hår. Så man mister ærlig talt tiltroen til dem og deres hygiejne.
Sidst vi var der med Filou hun også meget i tvivl om diagnose og behandling. Så nu har jeg fået nok.
Hvor stor risiko er der mon får han smitter vores anden kat?
aug 2010
Hvis immunforsvaret er nede, så forstår jeg slet ikke at han skulle kastreres allerede? Det er jo ikke kritisk at vente lidt - men nu er det gjort
Om det smitter kan kun dyrlægen afgøre og hvis den fortsætter med at være syg, så få lavet en "Stor profil" og en afføringsprøve. Ja, det koster, men det kan være alle penge værd.
Hvis du ikke har tillid til dyrlægen, så find en du har tillid til.
Jeg har fået at vide, at Metacam injektion ikke er så hård ved maven som hvis det gives oralt.
Endvidere har min dyrlæge erfaret, at Loxicom kan give flere bivirkninger. Sådan kan det jo også være med kopipræparater til mennesker.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.014
men det at han kaster op, behøver jo ikke at hænge sammen med at han er lidt øv. han kan jo have fået et hår galt i halsen. giv ham lidt kattemalt. Og så hold øje med ham.
har han det ikke bedre i morgen så få en tid til ham igen.
det er vigtigst er at han spiser/drikker/bruger bakken uden problem. og så bør han også begynde at lege lidt når han ikke er ældre.
jeg tror ikke at han vil smitte den anden kat du har. jeg har haft altid haft mange katte, men har kun 1 gang prøvet at en kat som har været hos dyrlægen er endt med at smitte de andre. tror også at når nogle katte bliver smittet, så hænger det også sammen med at katten stresser når de er hos dyrlægen
det skal siges at jeg i flere år har arbejdet for kv, hvor vi havde flere forskellige sygdomme - uden at jeg havde det med hjem.
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
De allerbedste hilsener
okt 2011
Vores anden kat er heller ikke blevet syg.
Husk vildkatte - Han var ikke syg da han slulle kastreres for så havde jeg selvfølgelig aldrig gjort det men bare ventet, han havde i hvert fald ikke nogen symptomer på noget. Men vi havde været hos dyrlægen en måneds tid før, da han blev syg lige da vi fik ham. Det var det bare dyrlægen der sagde at hans immunforsvar kunne være gået ned i forbindelse med han blev kastreret og så fået den infektion tilbage nu det ikke var længere siden. Men det jo ikke til at sige, og symptomerne var nu heller ikke helt det samme.
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
De allerbedste hilsener
Smerter efter kastrering