{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

syntes det er svært {{forumTopicSubject}}

jeg har jo Kida, som er blevet 1 år. her det første år har både Kalle og Krumme leget rigtig meget med hende. men nu gider de hende slet ikke.
og man kan bare se at hun bliver ked af det. for hun er typen hvor der bare skal ske en masse hele tiden. Og her kan de to gamle slet ikke være med.
vi er jo hjemme hele dagen - mere eller mindre så vi forsøger da at lege med hende så meget som muligt. men stadig man kan se at hun mangler en at lege med sådan rigtigt

så nu har min mor bestemt at vi skal se om vi kan finde en hun kan lege med.
så nu skal jeg så finde en hunkat (ikke flere hankatte.... ellers tak) som kan passe sammen med Kida. altså finde en som elsker at lege/løbe/drille.
syntes det er svært at finde ud af killingers temperman. det er jo ikke lige det første at man læser om en killing. det er mere den er så sød, god mm

men syntes at det er lidt svært. for hvor skal man begynde?
jeg er godt nok skrevet op til en racekat, men pt går der flere mdr endnu.
sidder lidt og kigger forskellige steder. problemet er dog at jeg helst ikke vil have en killing hjem nu. vi skal have familiedag her først i august og vil helst ikke lige have en baby i huset når vi bliver mange
har da så godt nok fundet en som ejeren beskriver som en "bold", men hun er klar nu. og syntes ikke at man rigtig man bede dem om at holde hende i så lang tid

og samtidigt så kunne det være sjovt at få en med lidt sjove farver.
men alligevel så er tempermanet jo vigtigst....

åh jeg syntes det er svært. sidste år viste jeg bare hvilken farve damen skulle have. nu er farven det mindste problem. dog er der mange sorte killinger i år..

ja jeg ved godt at jeg har en del katte, og at jeg i forhold til flere at jeg ikke burde få flere. men dette er MIN egen sag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syntes det er svært
  • #1   11. jul 2018 Jeg tror at når du finder den rigtige er du ikke i tvivl

  • #2   11. jul 2018 det håber jeg da.
    jeg er dog lidt hug på den lille bold. men igen så vil jeg gerne vente til august...





  • #3   12. jul 2018 Jeg synes denne side er rigtig god til at hjælpe med præcis temperament smiley

    https://www.wayofcats.com/blog/cat-types


  • #4   12. jul 2018 Det kan jo blive skruen uden ende, for så når den næste er teenager, så vil Kida måske ikke lege længere.
    Det der er sket, er jo at Kida har mistet sin killingestatus og det vil sige, at når næste killing kommer der til, så står i nok i samme situation igen, så du må gøre som de fleste siger generelt, få 2 killinger eller acceptere, at Kida er voksen og hun skal nok finde ud af sin nye rolle, med det tager lidt tid.


  • #5   12. jul 2018 jeg har forsøgt at forklar det til min mor.... for kida havde en søster som hun var rigtig glad for. Men nej det var synd for kalle for det var ham som manglede en at lege med.

    så det er fatisk ikke mig som ikke kan se det. men min mor
    sjovt nok så er det hende som brokker sig over at vi har så mange katte - ikke at hun vil af med dem. men der skal jo gøres rent efter dem.


    jeg har prøvet at se om man kunne finde en ungkat eller en 1 års. men det er ikke rigtig lykkes endnu


  • #6   12. jul 2018 har lige prøvet at sætte en annonce herinde på en ungkat/1 års
    så må vi se om der er nogen som har sådan en


  • #7   12. jul 2018 Jamen hvorfor tager du ikke på div. internatbesøg?

  • #8   12. jul 2018 Har du spurgt, om de vil beholde killingen lidt længere?

  • #9   12. jul 2018 har faktisk fundet en ny, som bor lidt tættere på mig. Og den er først 12 uger ugen før vores familiefest.

  • #10   13. jul 2018 Jamen skulle du ikke have en voksen?????

  • #11   13. jul 2018 Killinger er lettere i en stor flok.

  • #12   13. jul 2018 jeg har ikke besluttet mig til noget som helst. endnu. ser lige tiden lidt an. skal også lige holde den der fest først.
    men det er svært. for på den ene side ville det være nemmest med en killing. men så på den anden side så kan jeg godt se at jeg kommer til at stå med samme problem næste år.

    vi ser hvad mavefornemmelsen siger. den er vigtigst


  • #13   13. jul 2018 Nogle katte forbliver legesyge i noget mere end et år. Her har vi en legesyg huskat, og de andre gider ikke, så er det godt, at han snart får killinger at lege med. smiley

  • #14   13. jul 2018 Min Sofus på 6 år er stadig meget legesyg. Sofie også 6 år har aldrig været voldsomt legesyg, heller ikke som killing

  • #15   13. jul 2018 Tjah.. Elvis er 9 år og stadig med på den værste smiley

  • #16   13. jul 2018 jeg har Sille, hun vil rigtig gerne lege med Kida. til trods for en 13 års forskel... men sille er først nu begyndt at lege, så det er noget mere vildt når hun begynder. hun har pænt sagt altid været en heks. nu er hun så blevet så gammel at hun ikke behøver at være heks mere. og så kan man jo lige så godt begynde at lege.
    problemet er bare at Sille er dobbel så stor som kida. så kida er endelig bange for hende. så det leg de to har foregår med ca 1 meters mellemrum

    jeg har også Krumme som også gerne vil lege. men han kan ikke lege voldsomt uden at han skriger.... stor dreng, lille stemme. så han går ret hurtigt.
    Krumme gider nogen gange godt at lege. Men han er meget plaget af varmen i øjeblikket. så vi må gerne vente til vinter hvis Kalle skal være med
    ulempen med disse drenge er bare at de går i seng når kida er klar til at lege....

    har da også et par drenge mere som godt gider at lege - når de er færdig med at sove/spise.....

    så det er ikke sjovt at være Kida


    profilbillede
  • #17   13. jul 2018 Her har størrelsesforskellen aldrig været et problem, Manne legede vildt og voldsomt med Røde, sådan så det ud ved første øjekast, men så man bedre efter, så holdt Manne rigtigt meget igen, Manne vejede knapt 10kg da Røde kom, han var 11mdr og vejede omkring 3 kg, Manne var knapt 4 år.
    Da Mitti kom var han en lille stump, og også her blev der taget hensyn, men også sat på plads smiley og heldigvis er de stadig venner, og Mitti er stadig den lille, på knapt 4 kg, hvor Røde vejer knapt 7 kg, og af de 2 er det Mitti som er bissen.


    profilbillede
  • #18   15. jul 2018 jaa, jegar tre piger der er klar 1 sept. så skønne to grå og Smukke ved ikke farven.

    profilbillede
  • #19   16. jul 2018 Kender folk med med Bengalere og Singapura sammen, størrelsesforskellen virker ikke som om den er vigtig i deres forhold.
    Mine kan godt have deres leg men ofte vil den ene ikke når den anden vil. En ny betyder jo ikke at den vil præcis lide Kida - og så skal du jo bruge en ny, med samme chance, og endnu en ny hvis de heller ikke vil det samme...
    At få flere katte er aldrig for at de kan sammen, men fordi man ønsker nye katte - man er nødt til at være realistisk og sige at “hvad så hvis de ikke kan”. Det er ikke for kattenes skyld man får en ny men for ens egen. Det kan jo også være den hader en af de andre og det så bliver til rigtige kampe.


  • #20   16. jul 2018 Ida:
    "Det er ikke for kattenes skyld man får en ny men for ens egen."

    Ikke altid korrekt.

    Min tidligere kat Mads gik ned hver gang han mistede en katteven. Simpelthen deprimeret og han kvikkede op hver gang han fik en ny ven smiley


  • #21   16. jul 2018 det er rigtig det er for vores skyld, men vi kender vores katte bedst, nogle katte kan man bare mærke når de mangler nogen/noget.

    endelig var planen at kida var den sidste. de fleste hunkatte jeg har haft har nemlig ikke sådan været legetsyge ret længe. så jeg regnede med at Kalle blev "voksen" og ikke gad længere og det så også passede med Kida. men nej Kida er stadig lige så vild som en killing.og der skal bare ske noget.
    Hun leger med de andre uanset størrelse. det er hellere det som gør noget. det som er det største problem er alderen. de gamle på 10+ har bare ikke samme energi som kida


Kommentér på:
syntes det er svært

Annonce