{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

En lille sjov bemærkning {{forumTopicSubject}}

Jeg kiggede på nogle hjemmesider med en masse annoncer med gratis kattekillinger og dyre blandinger. Jeg blev helt nervøs for, om der var nogen der solgte huskattekillinger som værende Maine Coon (min race). Gudskelov var det slet ikke tilfældet - de fleste blandingskillinger blev nemlig solgt som værende en helt anden race kaldet Maincoon. Den kender jeg så ikke smiley Hihi.

#sørgeligtmensandt

Billede for opmærksomhed. Men han er jo tydeligvis Norsk Skovkat - bare se hans lige næseryg smiley :D smiley (ironi kan forekomme)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille sjov bemærkning
  • #1   12. jul 2018 So What at man staver det forkert. Kunne da ikke være mere ligeglad om nogle stavede Ragdoll (min race) som ragdol.

    Men det genere mig når nogle sælger racekatte uden tavle som værende racekatte. For de kan ikke bevise det. Desuden har vi en der opdrætter og sælger syge "ragdoll"-katte uden tavle. Og folk hopper i fælden fordi de jo er billigere end en Ragdoll smiley


  • #2   12. jul 2018 Racen hedder nu engang det den hedder.
    Jeg synes bare det er iøjenfaldende irriterende, at folk er så opsatte på at sælge deres kræ for værende racekatte, og så kan de ikke engang navnet ordentligt på den race, de påstår den er. Det synes jeg er en sørgelig tendens.

    Og ja. Tænk at have det så godt i vores land, og så stadig være så opsat på at spare penge og trodse al fornuft om sundhedstilstand. Men "vi" er jo glade for at brokke os efterfølgende og pege fingre. Mange glemmer bare, at købere = sælgere, ikke nødvendigvis omvendt.


  • #3   12. jul 2018 Jeg tænker ikke det handler om fornuft men mere manglende viden om forskellen på papir vs uden papir.



  • #4   13. jul 2018 Det handler kun om penge, folk vil have “specielle” katte men vil ikke betale fuld pris

  • #5   13. jul 2018 Ida:
    For mig at se så handler det om manglende viden.

    Hvis vi ser på det fra et uvidende perspektiv.
    Så kan du købe en Ragdoll til 3000 og en Ragdoll til 6500.
    Den eneste forskel er at du får et stykke papir med for de 3500 mere.
    Hvem vil give 3500 for et stykke papir?

    Det er sådan mange forstår det, er min opfattelse.
    De har ikke forståelse for den egentlige forskel.

    Og så kan du kalde folk nærrige alt det du vil.
    Fakta er at hvis du kan få 2 helt ens ting men den ene er billigere. Hvorfor så købe den dyre?

    Så det handler om at få oplyst om alt det du får ud over et stykke papir. smiley


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #6   13. jul 2018 Det handler udelukkende om penge,ikke uvidenhed.
    jeg har flere henvendelser fra folk,som mener at de kan få en billigere kat,ved ikke at tage stamtavlen med smiley


  • #7   13. jul 2018 Berit:
    Ja men ved de at det ikke kun er tavlen de betaler de ekstra penge for?


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 475 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #8   13. jul 2018 ja selvfølgelig gør de det ,det er jo ikke gratis kun at kunne hente sine avlskatte hjem fra udlandet,det er der vel ingen som tror smiley

  • #9   13. jul 2018 Jeg tror du har fat i noget. Men alligevel har jeg mødt mange, der fnyser, når jeg svarer, at racekattene jo testes i hoved og røv, og at der er garanti på dem.
    "Det er da ikk' nødvendigt med alt det pis, det er jo en kat", lyder svaret ofte.


  • #10   14. jul 2018 Jeg kender personligt flere der har købt dyr hvor de udemærket vidste hvad forskellen var, men hvor de, alligevel, ikke HELT ville give så mange penge og så købte dyr som endte op med sygdom. Bare se kontant med de stakkels hunde - folk ved godt hvad racer koster men de tror de har ramt “guld” og vælger at ignorere deres sunde fornuft. Det er, i bund og grund, kun penge det handler om.

Kommentér på:
En lille sjov bemærkning

Annonce