{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.762 visninger | Oprettet:

Vægttab - Mundbetændelse {{forumTopicSubject}}

Hej, Vi har været ved dyrlægen i dag med vores to voksner katte, fordi de er begyndt at tabe sig . De spiser fint begge to, men vi kan se at vægten gik ned. Da dyrlægen undersøger viser det sig at Emily igen har mundbetændelse og Baylie har også noget rødt tandkød, Der er også noget i hans mund der ikke ser godt ud. Det er ligesom flere knuder ovenpå hinanden. Vores dyrlæge blev noget bekymret. Emily har rødt og hævet tandkød, det har hun haft før , men penicilin plejer at hjælpe, så det skal hun selvfølgelig på igen.Hende skal vi nok få styr på igen.Hun er sat på prednisolon og penicilin kur. Det mærkelige er at hverken hende eller Baylie har tandsten .Vores problem er Baylie. Hans ser virkelig grimt ud og vi kan tydeligt mærke hævelser af lymfer , vi kan kan også mærker ligesom en lang knude , som vi ikke kan få fat rundt omkring på hans hals. jeg er meget bekymret for hvad der kan være. Dyrlægen har sat ham på penicilin og prednisolon kur. Har det ikke hjulpet i løbet af 14 dage, skal der laves en biopsy af knuden. Hvad ville I gøre , ville I vente de 14 dage eller ville I få den fortaget nu? De er nu begge katte sat på "blød mad" for at det ikke skal gøre ondt når de spiser, det mærkelige er jo bare at de slet ikke har vist tegn på smerte. De har tygget deres mad fint. Hvad ville I gøre. Vi er fuldstændig knust alle sammen i huset og kan slet ikke finde ud af hvad vi skal gøre. Mange hilsner Heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vægttab - Mundbetændelse
  • #2   2. jul 2007 Uha det er svært..

    er han smerte forpint og lider, ville jeg få det undersøgt MED DET SAMME

    hvis han har det godt nok, ville jeg se om ikke dr. dyr har ret med den behandling han ha sat dem på...

    Men du kan jo altid få en andes dyrlæges mening..

    knus og held og lykke


  • #3   2. jul 2007 Han er testet for katte aids , herpes og clamydia. Han har ikke smerter, han virker frisk. Vi tog kun til dyrlæge fordi han ser ud til at have tabt sig og så skulle ham og vores anden kat vaccineres.

  • #4   3. jul 2007 hejsa.
    hvad er det for noget mad de får? Ved ikke hvad det kan være,men synes det er pudsigt de begge har noget med munden,så derfor spørg jeg omkring maden,eller måske noget andet de tygger i / på,som de måske ikke kan tåle. Håber du finder ud af hvad det kan være, kan lige forstille mig hvor ondt det må gøre på dig at se dine katte med smerter man ikke aner hvad man skal stille op med, pøj pøj til jer


  • #5   3. jul 2007 Heidi- husk på katte er eminente til at skjule smerter, det er et tegn på svaghed i naturren.

    Utrolig mange katte går rundt med tandproblemer, tit og ofte kan dyrlægen ikke se det med det blotte øje, og der skal et røngtent til.

    Håber i finder ud af det.


  • #6   3. jul 2007 De får Royal Canine indoor . Emily har haft det mange gange. Hun var kun 5 mdr da hun fik det første gang og da kom det efter at vi havde givet hende Frontline pipette. Så har hun døjet med det flere gange efter. Baylie har aldrig haft det før. Dyrlægen siger at det ikke er det samme de har, for ved Baylie er der lige nogle knudrede knudrer i venstre side af munden. De KAN ligne kræft, men inden vi gør det vilde, syntes dyrlægen lige vi skulle prøve en kraftig antibiotika og prednisolon kur . Ved godt de skjuler det, og har det forfærdeligt med at vi ikke har set det, men er glad for nu at jeg valgte at få tid til vaccination 2 mdr før tid.

  • #7   22. jul 2007 Hejsa

    Prøv at læse om eosinophilic granuloma complex - den har symptomer som minder om din kats - dyrelægen kan teste for det via skrab og blodbrøve.'
    Den behandling som din kat får, minder om den behandling som gives ved denne sygdom.

    anna


Kommentér på:
Vægttab - Mundbetændelse

Annonce