{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

Gry blev påkørt i tirsdags :-( {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Har længe haft lyst til og skrive dette indlæg, og egentlig mest fordi jeg har haft brug for støtte i den her svære tid, for hold op hvor er det hårdt smiley

I tirsdags ved middagstid var Gry hjemme og jeg havde fodre hende og snakket med hende inden jeg vælger og kører ud til mine heste!
Da jeg så kommer hjem ved 16 tiden skynder jeg mig i bad og det samme gør
min kæreste da vi er inviteret til fødselsdag hos min far , hvor vi skulle ud og spise, men vi skulle lige ud og købe en gave først.

Da så min kæreste er i bad og jeg står og gør mig klar, hører jeg godt katte lemmen , og også Gry der miaver , men Gry miaver altid når hun kommer hjem for ligesom og lige gør dig bemærket. Vores katte lem er i kælderen og jeg undre mig hun ikke kommer op, men tænker faktisk at det nok bare var mig der havde hørt forkert mht miaven, min kæreste skal så HELDIGVIS i kælderen og hente en t-shirt, og jeg kan godt hører han grinende kalder på mig og siger: kom lige herned og se ... og jeg orkede næsten ikke og gå derned og vi havde lidt travlt , men min kæreste blev ved , kom lige og se ...

Da jeg så kommer ned, siger han: Prøv og se hvor Gry ligger ...

Og så så jeg min elskede lille skat ligge inde i kattebakken med det mest døende udtryk i hendes øjne og jeg bryder seriøst sammen og siger : NEJ NEJ HUN ER DØD!!
Min kæreste bliver mega forskrækket og siger : HVAD!?

Vi får låget af kattebakken og jeg løfter hende op derfra og ud på gulvet og hun skriger og hyler smiley

Jeg bryder totalt sammen smiley
Har pt en hest der også er syg så jeg kunne /kan bare ikke mere smiley

Jeg får ringet til dyrlægen og de siger vi bare skal komme med det samme og min kæreste får ringet til mine forældre smiley

Hos dyrelægen får vi hende undersøgt og hun er voldsomt medtaget, hun har knækkede tænder, bidt sig selv i venstre side af læben, og har fået en voldsom tryk 16 på næsten, øjnene er blodsprængte og det er tydeligt hun har en voldsom hjernerystelse smiley
Yderligere bløder hun fra et sted på bagpartiet og dyrlægen har svært ved og se hvor det kommer fra smiley
Men efter lidt kiggeri , finder vi et sår på en 5 kr på hendes venstre bagben/ved bækkenet smiley
Og det bløder en del...

Dyrelægen siger at det er en svær situation, og jeg beder om er røngten billede af hendes bagparti, og det får de taget... Gry er langt væk og dyrelægen er meget bekymret for hendes hoved har taget alvorligt skade smiley

Røngten billeder viser at hun har slået et lille stykke knogle af hendes bækken, og det knogle stykke er skubbet lidt ved siden af, så det er derfor såret er hvor det er og bløder selvfølgelig smiley

Det korte af det lange er at dyrelægen beholdte Gry så hun kunne få væske , smertestillende, og så dyrelægen kunne få barberet hende.. plus gry skulle være meget mere stabil før hun kunne blive opereret ..! Dyrelægen mener Gry har kæmpet sig hjem, da der allerede var flueæg på hende, så derfor skulle hun barberes for at der ikke gik larver/madeddiker i hendes sår smiley
Gry blev opereret i onsdags, og dyrelægen fik fjernet knogle stykket og fik tjekket ydeligere hvad der foregik derinde, hun har så samtidig rykket nogle muskler over smiley

Gry blev lappet sammen, fik sat dræn i så væsken fra såret kan løbe ud, og så fik hun fjernet en tand der var helt ødelagt smiley

Vi kunne ikke få Gry hjem før igår torsdag, da dyrelægen gerne ville have hende mere stabil, hun var stadig meget "væk" i hendes blik plus de skulle være sikre på hvordan de skulle smertedække hende bedst ...

Igår kom dagen så hvor vi kunne hente hende hjem smiley
Gry blev så glad for og se os, og vi var fortrøsnings fulde da vi kørte hjem med hende, men for dælen.... vi havde ikke lige tænkt over det videre forløb..! Vi var godt klar over at Gry ikke kan særlig meget og at hun har ondt ....!

Men den mindste bevægelse hun laver så beklager hun sig højlydt , hun knurre miaver og piver helt vildt ... hold kæft det er synd for hende ;'(

Dyrlægen valgte igår og give hende morfin også udover metacam , da dyrelægen ikke synes hun var smertedækket nok med metacam... men jeg synes det er voldsomt og se hende så smertepræget...!

Igår da vi kom hjem gik hun direkte i Bakken og tissede , efter 1 time ville hun gerne lave andet end tis , det var tydeligt og se, men hun skreg nærmest , det lød så ubehagelig og jeg brød selv sammen smiley
Og Gry måtte opgive og kunne ikke komme af med noget... smiley

Jeg har fået nogle sprøjter hjem hvor morfinen skal gives i munden, og så skal den gives tæt på hendes kind i munden, og ligge der for at det virker bedst...
Om det er mig der ikke gør det rigtig eller hvad det er , det ved jeg ikke.. men vi føler ikke det hjælper en disse smiley

Desuden har hun flere gange ville af med afføring men det gør simpelthen for ondt på hende smiley

Dyrelægen siger at det er kun tiden der vil vise om Gry kan overleve det her og blive helt smertefri, så intet er sikkert med hende endnu...

Det gør bare ondt og se hende prøve så meget og så hun ikke kan ...

Hun sover heldigvis en del, men når hun forsøger og gå lidt rundt så hyler hun smiley


Igår blev jeg så ked af det og i tvivl om vi gør det rigtige ved og slæbe hende igennem det her smiley
Men min kæreste sagde at jeg skulle huske at hun har fået en hård medfart, hun er skide øm overalt i kroppen efter påkørslen, plus det var første gang igår i næsten 3 dage hun var ude af et bur og bevæge sig.. desuden sidder drænet i hende og strammer nok også en smule når hun gerne vil bevæge sig (det skal fjernes på mandag).. så der er mange grunde til hun har ondt ...
men derfor ville jeg bare stadig gerne at vi kunne smertedække hende noget mere smiley

Skal snakke med dyrlægen her kl 12, om hvordan det er gået siden igår .. så må jeg hører om hvad hun tænker mht hun har så mange smerter plus det med hun gerne vil af med afføring men ikke kan smiley

Håber i alle vil krydse fingre for lille Gry smiley

Puha det er hårdt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gry blev påkørt i tirsdags :-(
  • #1   13. jul 2018 Nøj, for en grim oplevelse. Hvor er det bare forfærdeligt. Bønner, velsignelser, fingerkryds og alt andet godt til lille Gry - håber virkelig at hun kommer sig.

    Med chancen for at stille et meget dumt spørgsmål, har du spurgt dyrlægen om det er en mulighed at hun kan få noget, der blødgør hendes afføring, så det måske ikke er så svært for hende at komme af med? Jeg er ikke dyrlæge, men tænker at det måske kunne hjælpe lidt, hvis hun ikke skulle lægge så meget pres på?

    Derudover er du, i samarbejde med din dyrlæge og Gry, den eneste der kan tage beslutningen om hvilken vej I skal. Hun skal. Hav hjertet og hendes bedste i mente, og så tvivler jeg på at du kan træffe en forkert beslutning, om det så en i den ene eller den anden retning. Stol på dig selv og hvad du ser i din kat, for kun du kender hende bedst.

    Det bedste held og lykke herfra!



  • #2   13. jul 2018 stort knus herfra

    for f... da også. smiley

    håber at gry kommer sig smiley hun er sådan en dejlig kat

    min dyrlæge fik deres kat kørt ned omkring jul. nu var den så heldig at både mor og far er dyrlæger så den fik jo topbehandling. den havde fået ødelagt bækkenet mm. allerede 2 mdr efter kom den ind med en stor kanin... så Gry skal også nok komme sig

    men som der allerede er skrevet, så tænker jeg også at du skal have noget til hendes afføring. måske mere vådfoder end tørkost...
    min Mille var kørt ned to gange - begge gange på hoften. Og han (jep det var en hankat) havde også besvær ved at komme af med afføringen. så han fik mest vådfoder. for så var det lettere for ham.

    god bedring med hende smiley


  • #3   13. jul 2018 Sikke en grim oplevelse! smiley Og stor respekt til jer for at handle frem for bare at aflive og hente ny kat. Jeg håber især du kommer dig over chokket. Det kan sidde i en rigtig længe smiley

  • #4   13. jul 2018 Tak for alle jeres svar smiley

    Gry får pt parafin olie også for at lette hendes afføring plus pga morfinen kan godt give hende lidt hård mave smiley

    Og ja det er os der kender hende bedst og vi ved hun er den sejeste kat , men puha , derfor gør det stadigvæk ondt og se hende i den her tilstand smiley

    Nok også fordi vi intet aner om hvor lang tid der gør før hun har det bedre , men vi kan forestille os at der går lang tid , eftersom det er musklerne der er revet over. smiley

    Og selvfølgelig kan vi godt se det går en lille bitte smule bedre end igår, det væreste er jo bare de lyde hun kommer med når hun kommer til og gøre en forkert bevægelse med hendes bagpart smiley
    For pokker som hun jamre sig - og det kan mit moder hjerte slet ikke håndtere smiley





  • #5   13. jul 2018 Åh stakkels mis. Rigtig god bedring med hende.

  • #6   13. jul 2018 Øv hun har da bare ondt smiley for selvom jeg ved mine har haft ondt, har de aldrig givet en lyd fra sig.
    Jeg håber i finder en god løsning på smertedækning og afføringen og at hun kommer sig.
    Og jeg er glad for, at mine er indekatte smiley jeg tror ikke jeg kunne holde til sådan en omgang, idag var jeg ved, at tro at Røde var smuttet, jeg kunne bare slet ikke finde ham smiley
    Jeg var ved at gøre klar til en tur rundt om blokken, med en dåse tun, men så stod han der pludseligt smiley han ville gerne have lidt tun, men han plejer altid komme bare jeg kalder.


  • #7   14. jul 2018 Gry fik idag kl 10:50 fred ved dyrelægen ;(

    Vi valgte og sige stop da ikke engang morfinen kunne dække hendes smerter længere smiley

    Det er så hårdt ;-(
    Min lille skat smiley


  • #8   14. jul 2018 smiley

  • #9   14. jul 2018 Tænker på dig, men ud fra det du har fortalt, så tror jeg det var den bedste beslutning, men det gør stadig ondt.

  • #10   14. jul 2018 Jeg kondolerer. Smukke misser. Det er det hårdeste valg at tage. Må hun hvile godt, det søde pus.

  • #11   14. jul 2018 stort trøstekram
    det er jeg godt nok ked af at hører


  • #12   14. jul 2018 Det er godt nok synd for jer smiley
    Hun har heldigvis fred nu, men jeg føler virkelig med jer


  • #13   14. jul 2018 Årh nej hvor trist det skulle ende sådan. Jeg ved det må have været en hård beslutning. Synd for dig

  • #14   14. jul 2018 hader simpelhen bare biler og katte sammen. det går bare galt alt for mange gange. og desværre er det altid katten som taber. smiley

    derfor kommer mine aldrig ud af deres løbegård. vi har en stor vej bare 1½ meter fra huset.


  • #15   17. jul 2018 Åhh nej hvor er jeg ked af det på jeres vegne, jeg har først læst tråden nu og håbede sådan som jeg læste kommentarene igennem, indtil jeg kom til dit sidste indlæg..
    Øv øv hvor uretfærdigt, men når hun ikke kunne smertedækkes så er det jo synd at prøve, katte er ellers nogle sejlivede væsner, men nogle gange går det bare helt galt og så kan alverdens gode intentioner bare ikke redde dem..

    R.I.P smukke Gry, god tur over regnbuen til et altid grønt og solrigt sted hvor der ingen smerte findes. Og kæmpe kæmpe trøste cyber kram til dig Qvinden28 smiley


  • #16   18. jul 2018 Stakkels dig - jeg føler med dig. Kram herfra.

  • #17   18. jul 2018 Er så ked af at høre det for jer ;( de bedste tanker herfra i denne svære tid

  • #18   18. jul 2018 Alle gode tanker og ønsker. Det var en svær beslutning, men det er det ansvar der følger med at være dyre ejer smiley

  • Ellen H
    Ellen H Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #19   18. jul 2018 Sender en varm tanke til jer??
    I har virkeligt gjort alt for jeres kære Gry??
    Og vær glad for hun kom hjem til jer,for at få hjælp??
    Sov godt lille Gry i kattehimlen??
    Mange tanker fra mig:)
    Ellen


  • Carina C
    Carina C Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #20   18. jul 2018 Hvor sørgeligt smiley
    Jeg havde selv lige en killing vi måtte aflive pga FIP, men det der I gennemgår er 10 gange værre. En kat man har haft i mange år og kender og holder så uendelig meget af, og så samtidig se den i så meget smerte... Jeg sidder lige nu med tåre i øjnene og skriver dette. Tænker på jer og ønsker jer det bedste.
    Knus Carina, Amager


Kommentér på:
Gry blev påkørt i tirsdags :-(

Annonce