{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.603 visninger | Oprettet:

Synkning af pille? Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Jeg har fået Panacur til Mischa da hun skal have en ormekur inden hun skal i kattepension i 4 dage.

Hun skal have ½ pille hver dag i tre dage. Jeg har fået demonstreret at min opdrætter hvordan jeg skal gøre når hun skal sluge den. Og det gjorde jeg så med hende igår.

Magen til stædig kat skal man lede længe efter! Jeg satte pillen helt ned bag ved de sidste tænder og alligevel lykkedes det hende flere gange at få den op for derefter at gnaske lidt på det. Vil gætte på at det er fordi den jo er rimelig stor, at det virker ubehageligt for hende.
Til sidst fik hun da slugt den, efter at den var blevet godt blød...

Sker der noget ved at hun får gnasket lidt i den? Jeg prøver ellers at lukke munden på hende og ae hende under hagen indtil hun synker men hun er godt nok ikke meget for det.. Handler det hele bare om øvelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synkning af pille? Hvordan?
  • #1   4. jul 2007 Det kan være en rigtig god ide at gøre mund og spiserør våde med lidt vand først,så glider pillen meget nemmere ned.Det gøres ved at have en engangs-sprøjte med vand (uden nål :-)),og sprøjte lidt vand i munden på katten først.Så får katten pillen i munden,der lukkes og man gnider let på struben.Efter en synkebevægelse,gives noget mere vand,gerne 2-4 ml.Så er man også sikker på,at pillen ikke bliver siddende i spiserøret og giver ætsningsskader.Det er faktisk sket....

  • #2   4. jul 2007 vi skulle også give den ene kat piller i 10 dage. Den første gang blev vi begge revet og hun spyttede pillen ud 2 gange og skummede ud af munden. men de sidste par dage har hun været meget bedre. så tror det handler om tilvænning.

  • #3   4. jul 2007 min kat får godt nok ikke p-piller... da han jo er en han... men da jeg skulle give ham ormekur, proppede jeg pillen helt ind i bunden af munden, (så lnagt jeg nu ku) og så holdte jeg han om snuden indtil jeg kunne mærke at han sank pillen... men hold fast om snuden i noget tid, de er utrolig gode til at skubbe pillerne frem med tungen... -alt for ikke at skulle sluge den... men det virker, det tager kun et par minutter hvis du bare holder hende ind til dig og holder hende om snuden... smiley og tro mig, det lyder måske lidt voldsomt, men katten lider skam ikke af det..

  • #4   4. jul 2007 Et godt råd,klip kløerene...det spare altså en for en masse rifter...:-/

  • #5   4. jul 2007 Okay.. Jeg må prøve med lidt vand Hanne.. For jeg havde godt tænkt at den måske kunne glide lidt nemmere så..

    Kløerne er klippet smiley Selvom der dog skal rigtig meget til før hun bruger dem.. Som fx hårtørren.. Den er en slem en.. smiley


  • #6   4. jul 2007 Liselotte: Var det Panacur du fik ved du det?

  • #7   4. jul 2007 nej jeg fik nogle ved dyrelægen som skulle være god til små katte... milbemax vet hedder de... der er kun til to gange, men han har ingen orm så de virker da... smiley

  • #8   4. jul 2007 Rettelse... : god til små katte og killinger... smiley

  • #9   4. jul 2007 Liselotte.. Okay. Panacur Vet er nemlig på størrelse med en panodil hvis ikke en smule større.. Og det er en halv af dem jeg skal have hende til at synke.. Så det er noget af en mundfuld synes jeg..

  • #10   4. jul 2007 (link fjernet)
    her er en lidt humoristisk guide til hvordan man giver sin kat piller... tror ikke at det er meningen at det skal være nemt med de piller.. jeg bander selv over dem fra tid til anden.


  • #11   4. jul 2007 Hihi sådan vil jeg ikke håbe det går smiley

  • #12   4. jul 2007 Så fik hun pillen.. smiley Det gik helt fint.. Jeg havde ikke nogen engangspipette.. Men hun fik en lille smule æggesalat lige inden og så gav jeg hende den.. Hun sank den med det samme.. Kan være det fik den til at glide smiley Og så drak hun vand lige efter så der skulle ikke være nogen pille i halsen.. smiley

  • #13   4. jul 2007 Hvis du må med den pille, kan du så ikke putte den i leverpostej, eller ligende. Så går det hele meget lettere. smiley

Kommentér på:
Synkning af pille? Hvordan?

Annonce