{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Ska af med min Balou:-( {{forumTopicSubject}}

Hej herinde... I har nok set Balou herinde.. Ellers se ham under følgende link: http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9058&ipc=39519
Jeg må indse, at jeg har en for lille lejlighed... Han er begyndt at kede sig ekstemt meget.. Det er først blevet helt slemt her på det sidste.. Jeg fik jo en kat mer (Bastian), fordi jeg tænke det ville hjælpe.. Gjorde det også i starten, men ik længere:-( Er ret overbevist om, at Balou vil trives meget bedre, hvis han havde mer plads og flere katte omkring sig.. eller ku komme ud an gang imellem. Inden jeg fik ham, havde han været ude et par gange, og det tror jeg aldrig en kat glemmer:-( Jeg kan ik holde ud at se at han keder sig sårn... Han er en herlig totaaal kælen kat, der også er meget afhængig af menneskekontakt... Han vækker mig ca hver 3. time om natten fordi han vil ha opmærksomhed... Ihh, det blir hårdt at gå af med ham:-( Men er der nogen der tror de kan give Balou et sted, hvor han vil trives bedre end her? Vil være helt 100% sikker på, at han får det godt hvor han kommer hen!! Han er jo stadig min DEJLIGE dreng!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ska af med min Balou:-(
  • #1   4. jul 2007 det ville da være synd for både ham og dig hvis i skulle skilles, gør istedet som natasja siger og tag ham ud en tur i en sele osv.

• #2   4. jul 2007 Min lejlighed er 46 m2... Det er blevet så slemt at de tisser i sengen når jeg ik er hjemme.. Og det er kun når jeg er væk et par dage.. selvom de blir fodret hver dag...og de roder ekstremt meget... kaster ting ned fra hylder og lign... er bange for at det er et tegn på frustration... Bastian trives fint.. Men Balou gør ikke... Tror måske også han ku trives, hvis bare der var flere katte og mere plads.. er ik helt sikker på, at han ska ud... Men bare mere plads og daglig menneskekontakt, tror jeg oz ville gøre en forskel... Jeg har familie i Tyskland, så jeg vil være nødt til at rejse derned nogle gange.. Og jeg vil ik byde Balou at være alene hver gang... smiley

• #3   4. jul 2007 Må indrømme at jeg heller ik bryder mig om tanken at han sku udenfor... vil gå med frygten at han blir kørt ned og lign:-( men er ret overbevist om at han bare har brug for mere katteliv og mennesker omkring sig hver dag, der kan nusse om ham...

• #4   4. jul 2007 altså 46 kvm er da nok til 2 katte hvis bare de ka aktivere sig selv, men jeg forstår godt din tankegang og respektere at du sætter balous ve og vel højere end din kærlighed til ham og det savn du jo nok får bagefter.
    havde vi muligheden havde vi gerne taget imod ham, for han ser ud til at være en rigtig dejlig kat

• #5   4. jul 2007 Han er sindsyg dejlig!!! Og jeg vil savne ham sååååå meget... Har grædt meget de sidste dage fordi jeg ska af med ham..:-( Men jeg må ik være egoistisk.. Jeg er nødt til at tænke på, hva der er bedst for ham.. Jeg kan ik gi ham hva han har fortjent.. Han ska ik være et sted, hvor han ska være alene i flere dage en gang imellem.. Det er han alt for menneske-afhængig til...

• #6   4. jul 2007 Om natten kradser han må skabslåger og billeder indtil jeg vågner... og så snart jeg bare sætter mig op i sengen så stopper han.. Han vil bare ha opmærksomhed.. og det er nok noget af den opmærksomhed han savner om dagen...

• #7   4. jul 2007 Men Natasha, tak for dine råd alligevel:-) Der er dog allerede kradsetræer og ting og sager og legesager... Han gider bare ik det vilde... Og er bange for at han vil bli endnu mer hook på at komme ud, hvis først jeg går ud i snor med ham...

• #8   4. jul 2007 ja det er helt klart et forsøg værd... men jeg tænker også på det at jeg nogle gange ska være væk i flere dage... Det er der jeg har mest ondt af dem:-( Især fordi de er så afhængige af den daglige menneskekontakt... og li nu er min morfar meget syg, så jeg vil sku ta til Tyskland et par gange i den næste periode... Det er sgu lidt noget møg det hele li nu...:-(

• #9   4. jul 2007 karen: der sker nu ikke noget ved at lade dine katte være alene i et par dage hvis bare du har nogle der ka tilse dem og søreg for at de får mad og drikke og at deres bakker bliver tømt osv. samtiddig skal du passe på at du ikke gør kattene for afhængig af dig, så de til sidst ikke ka være alene mere end 10 minutter af gangen.
    jeg syntes helt sikkert at du skal give jer en chance og så se tiden an over en periode

• #10   4. jul 2007 Hmm.... ja du har ret... Jeg vil li sove på det hele... Og så vil jeg se på, hva jeg kan underholde Balou med, så jeg kan få lidt søvn om natten:-) Det er bare ret hårdt at han ik kan underholde sig selv.... Tænkte bare, at det må være mindst li så frustrerende for ham selv....

• #11   4. jul 2007 De er begge kastreret:-) Ja min plan er, hvis jeg ska af med Balou, så også med Bastian.... Jeg er af den overbesvisning, at katte ikke ska være alene.. Et menneske kan ikke gi en kat det samme som en anden kat kan! Synes bare ik at de kan være tjent med at være alene i flere uger, hvor de kun blir fodret hver dag... Tror jeg har vendt dem til at jeg var der hele tiden fra starten af, fordi jeg havde lang ferie da jeg fik dem... Så nu er det slemt for dem at være alene... Jeg vil bare ik ha dyr, hvis ik jeg kan gi dem det bedste...

• #12   4. jul 2007 Det at de har tisset i sengen når jeg har været væk er det mindste problem... Det er mere det at jeg tror de keder sig for meget.. Hvor meget må man ik kede sig, hvis man bruger hver nat på at kradse på skabslåger:/

• #13   4. jul 2007 tro mig, jeg har skældt ham ud sååå mange gange over det og oz prøvet med vandspray... det hjælper ikke.... rejser mig ik og aktiverer ham om natten men skælder ud... men så snart jeg ligger mig igen så begynder han igen....

• #14   4. jul 2007 har spurgt... mine forældre har hund, som ikke er vandt til katte og ingen jeg kender der vil ta dem når jeg tar afsted... Hver gang jeg er væk herfra, så har jeg det skidt med det...Ikke så meget Bastian.. Han sover bare ved siden af mig om natten... Men mere Balou.... Han er allerede i gang med skabslågen igen nu....

• #15   4. jul 2007 Og HAR prøvet at ignorere det.. Han blir ved.... Han gir sgu ik op den kære Balou...:-)

• #16   4. jul 2007 har oz sprøjtet vand efter ham utallige gange... Og sat ting foran skabet... Så finder han noget andet at larme med... Han kradser jo oz på mine billeder på væggen om natten hvor han kan komme til... så de er li ved at falde ned....

• #17   4. jul 2007 Eller rager mine bøger ned fra hylden.... Og det er kun der hvor jeg sover han larmer... har nemli oz prøvet at ligge mig ind i stuen... men så fortsætter han bare der

• #18   4. jul 2007 eller prøv de feilway som natascha skrev og brug det evt om aften.. altså katte er nat dyr så ofte leger de på den tid af døgnet hvor vi andre vil sove.. gå evt en tur i selen med ham og når du væk få evt en skole pige til det som du er tryg ved.. eller som der os er forslået for dig når du er væk i længere perioder så evt få dem passe hos venner/bekendte/familie..

• #19   5. jul 2007 Har snakket med nogle stykker der selv har kat og ved noget om det.. Og de mener det er kedsomhed... har oz snakket med ham som passer dem når jeg ik er hjemme, og han sir oz de er helt op at køre, så snart han kommer ind af døren...

• #20   5. jul 2007 Tror bare jeg vil prøve at ignorere ham hele natten..... håber ik han fortsætter flere timer:-) Men ja, tak for alle råd:-) Vil li sove på det (hvis jeg kan)... Og så li snakke med flere der kender Balou og så overveje en eksra gang, hva der vil være bedst for mine drenger...

• #21   5. jul 2007 Eller oz sku jeg prøve at la ham komme på ferie hos en veninde som har 3 katte og meget mere plads og se om det er det samme der... eller om han ændrer sig meget der

• #22   5. jul 2007 Vil bare være HELT sikker på at mine dyr ikke har det skidt med at være her...For det er trods alt ikke dem, der har valgt at være hos mig, men mig der har valgt at ha dem her... Så er det oz min pligt at gi dem et godt sted at være...

• #23   5. jul 2007 ja men hvis jeg kan se at han trives meget bedre på mere plads og hvor der er nogen hjemme hver dag, så er det jo oz fordi han ik har det optimalt her...

• #24   5. jul 2007 3 uger... det er fordi jeg skrev at hun har 3 katte;-)

• #25   5. jul 2007 Eller oz sku jeg finde en som har katte og mere plads, som vil beholde ham HVIS han trives der bedre.. Og hvis ikke, så tage ham tilbage igen.. For så er det noget andet end pladsen.. For det vil oz være synd for ham hvis han trives hos min veninde og så alligevel ska væk derfra igen.... arrrgh, en masse tanker jeg render rundt med..

• #26   5. jul 2007 Jeg synes, det er synd med det evindelige sprøjten vand og anden opdragelse, når det handler om normal katteadfærd. IMO er det ikke spor mærkeligt, at en kat keder sig på så lidt plads. At nogle katte kan trives på lidt plads/eller bare som indekatte, betyder ikke at alle katte kan.
    Ud fra det du fortæller, mener jeg, at det er en god ide at finde et nyt hjem til kattene - MED HAVE. Der kan godt gå lang tid, inden det rette hjem viser sig, men det er nok værd at vente på. Prøv at sætte dem på www.vildkat.dk

• #27   5. jul 2007 min kat komme og ligge sit lege tøj på næsen af mig når jeg sover, jeg kaste det så ud af døren og så ca 30 sek ro til det er i hovdet på mig igen 8) det er sødt bare ikke hvis man har været på arbejde i 12 time og lige kan få 5-6 time søvn til man skal på den igen.
    det der med at lukke døren og inoredede mis er det beste.

• #28   5. jul 2007 Jeg har desværre ingen dør ind til soveværelset, så har ingen mulighed for at lukke af dertil.. Ellers var problemet med at få søvn lidt nemmere at løse jo:-)
    Og, Britta, jeg tror du har ret i det, at nogle katte bare ikke trives på så lidt plads.. Han er en stor kat og jeg er sikker på at han vil elske at ku komme ud en gang imellem, så ja et sted med indhegnet have eller noget i den stil, ville sikkert være det bedste der ku ske for Balou.. Og ja Tinka, jeg tror jeg vil prøve Vildkat.dk.... Overvejer også at lave et emne herind om, at jeg ska af med Balou, og om der måske er nogen herinde, der ku gi ham et godt hjem...

• #29   5. jul 2007 Jeg tror, at han mangler aktivering... jeg har selv 60 m2, og det fungerer fint med både manden og jeg samt de tre røde drenge - og de kommer ikke ud, de er indekatte:-)

• #30   5. jul 2007 ja, men jeg kan ik aktivere ham mere i min lille lejlighed... Der er et stort og et lille kradsetræ, vindueskarme, masser af legesager OG en anden kat... Og det er ik tilstrækkeligt til Balou... Og i og med at han var ude 2-3 gange da han var helt lille, tror jeg han mangler udelivet igen nu. Der er jo ik noget med Bastian... Han har heller aldrig været ude før.. Men tror aldrig Balou glemmer hvordan det var at være udenfor....Han gider ik engang lege med legetøjsmus eller bolde i mere end max 2 min. ad gangen, og kun det hvis jeg vifter med dem li for næsen af ham... Han nægter at løbe efter noget af det legetøj...

• #31   5. jul 2007 Ann, total nuser missetatter du har iøvrigt;-)

• #32   5. jul 2007 husk hvis du sælger ham skal du ikk oprette et emne men oprette ham i markedet.. for ellers bliver den bare slettet herinde i forum'et da det ses som uønsket postning..

• #33   5. jul 2007 ja det er selvf. rigtigt.... smiley

• #34   5. jul 2007 vil li sige herinde, at jeg har besluttet mig for at gå af med Balou.. Han ligger under sengen og sover det meste af dagen, og det har han aldrig gjort før:-( Synes det er synd! Så jeg håber jeg findet et sted til både Balou og Bastian, hvor de trives bedre:-( Helst et sted til dem begge to, hvor de kan blive sammen... havde dem bare sååå skidt med at ta hjemmefra i dag, da jeg sku på arbejde... Håber snart der dukker et bedre hjem op til mine to drenger... smiley Men tak for alle jeres råd herinde...

Kommentér på:
Ska af med min Balou:-(

Annonce