4.033 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Spy på kattemad Spy på kattemad

Hej alle
Min kat er i går kommet til at spise spy på sin mad. Når han får vådfoder spiser han gerne halvdelen og vender tilbage i løbet af et kvarter og spiser resten. I går havde en spyflue lagt æg på sidste halvdel i løbet af den korte tid. Han havde nået at spise af spyen inden jeg nåede at fjerne skålen, ved I om det er farligt for katte at spise spy.
Jeg har været medlem af dette forum i 5 år, men har glemt min adgangskode, derfor er jeg blevet nulstillet og har ikke fået lagt nye billeder ind.
Mange hilsner
Kirsten

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spy på kattemad
  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #1   19. jul 2018 Jeg tror bestemt ikke, Du behøver være bekymret. Det værste ved spy er at æggenes mor har gået rundt på maden og dermed afsat bakterier på maden.

Det behøver så heller ikke være et problem, da de fleste bakterier ikke giver hverken sunde katte eller sunde mennesker problemer.

Hvis der er sår i kattens mundhule kan flueæg i MEGET sjældne tilfælde udvikle sig til larver i kattens mund (set i tungen hos levende katte og heste), men det er som sagt MEGET sjældent

Kort sagt er det en god ide, at forhindre fluer i at sætte sig på mad - måske kan Du sætte halvt så meget mad frem til Din kat og give en ny portion igen senere?

Jeg bruger foderautomater med timer, fordi jeg ikke er så meget hjemme..,

De allerbedste hilsener

• #2   19. jul 2018 Tak for dit svar. Jeg vil sætte mindre kattemad frem ad gangen og smide resten ud, hvis han levner, jeg er efterlønner, så jeg har tid til at give vådfoder flere gangeom dagen. Er jeg væk en hel dag, må han nøjes med tørfoder, det kan han også sagtens.
    Mange hilsner
    Kirsten

• #3   19. jul 2018 A. l

Hos heste er det slet ikke sjældent at æggene klækker i hestens mund.
    En hestebremse ligger æg i hestens pels. Disse æg udsender kløpulver. - hesten klør sig med tænderne. Ægende klækker og larverne graver sig ned i tandkødet på hesten. Når larverne er ved at være modne så graver de sig op igen. - hesten synker dem og de graver sig fast i mavesækken på hesten. Her venter de på at blive færdig udviklet. Så graver de sig løs igen og kommer med afføringen ud og så har vi en ny hestebremse.

Jeg ved ikke hvordan spyfluer fungere i forhold til deres æg, men jeg tror nu jeg ville have givet dyrlægen et kald. Ved ikke om de ligesom bremserne kan finde på at grave sig ned i kattens mund eller mavesæk.

• #4   19. jul 2018 https://www.absolut-skadedyr.dk/skadedyrsguide/spyflue/
    Lidt om spyfluen

Jeg tror ikke som sådan det kan skade, men ville også vælge mindre portioner her i varmen.
    Mine får et måltid før dørene bliver åbnet om morgenen, og et efter de er lukket, og et midt på dagen, der får de en mindre portion af noget jeg ved de spiser hurtigt, men det kan godt gøre, at jeg pludseligt får besøg af fluer, ellers ser jeg ikke meget til dem, selvom jeg bor tæt på landbrug.

• #5   19. jul 2018 Jeg har snakket med dyrlægen, hun mente ikke, det betød noget at han havde spist æg, men jeg vil selvfølgelig holde øje med ham.

Kommentér på:
Spy på kattemad

Annonce