Hovedløs avl Hovedløs avl
Åhh ha. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor folk ikke får gjort noget ved deres katte.
"Nå hov nu blev min kat sørme drægtig igen"
Der sidder 500.000 hjemløse katte i DK. Hvordan kan man retfærdiggøre at sætte flere blandingskillinger i verden?
Tænker folk virkelig ikke længere end til egen næsetip?
Eller er de bare så ligeglade med dyrevelfærd?
Ville virkelig ønske vi fik en kattelov hvor folk fik kæmpe bøder for at have fertile katte med mindre de var registrerede som opdrættere.
For katteliv ja det er de ligeglad med, men deres egen pengepung. Det kan være det ville hjælpe.
- Sorry bliver bare så frustreret og havde brug for at komme ud med det
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 811 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.383
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 842
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
Begge mine var så godt som gratis og uden noget som helst, men de har fået alt! Neutraliserede, vacciner hvert andet år, helbreds tjek hvert år osv
Kunne aldrig finde på at lave killinger, da det ikke er i kattenes tarv og der er så rigeligt uden hjem allerede
Ville ønske at katte fik højere status og en fornuftig lovgivning
maj 2018
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.153
Ja katte burde være sidestillet med hunde! Altså mærkning og registrering, og også neutralisering, før de må komme i nyt hjem, men det bliver svært at få loven igennem end sige få den overholdt, men det ville blive bedre over tid, og der vil være noget at holde sig til, når det kommer til løse katte.
maj 2018
Nej overholdelse ville ikke være så nemt. Men kunne det bare tage 10 procent af alle de hjemløse katte vi har så er det 50.000 det syntes jeg er en kæmpe forskel
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
De er fuldstændig ligeglade med deres dyr, de vil bare have killinger for det synes de er “sjovt”.
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 385 Katte: 4 Emner: 191 Svar: 7.284
Men nu I nævner hundelov, ja så er der godtnok også huller dér. Jeg har lige set en bil med en "hundetrailer" specialbygget med bure... Der er også hundehandlere / avlere uden skrupler.
Men jeg ved ikke hvad der blev af en tråd i går, hvor jeg foreslog pigen at få scannet katten ved dyrlægen for at se hvor mange killinger der er, synes at det var pænt skrevet, men det var det nok ikke....
nov 2013
nov 2013
aug 2010
nov 2013
En "rigtig" hundetrailer har speciel affjedring, udluftningssystem mm. Og den koster.
aug 2010
nov 2013
"Ordentlige" hundetrailere.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
så ville jeg nok have skrevet at det var et ups-kuld. næ de er seriøse...
og det er tilmed herinde jeg faldet over annoncen.
aug 2010
nov 2013
maj 2011
Følger: 16 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 17 Svar: 195
Jeg tjekkede op på det - der er umiddelbart ingen registrerede opdrættere i det område udover hendes nabo, som har opdræt af MCO i TICA - og som bestemt IKKE har fritløbende katte og/eller upskuld.
Og hun er jo bare én ud af en million.
Jeg foragter simpelthen de dér avlere. Jeg ved der er tavleløs avl 20-30 km fra mig i form af et større katteri/en fabrik. Derudover er der en på Sjælland, der jævnligt kalder sig seriøst opdræt af Maine Coon og Norsk Skovkat. Tog vedkommende i at være hamrende dobbeltmoralsk, da vedkommende netop udtrykte foragt af skamavl hos en anden dyreart, der i hvert fald ikke bare skulle avles på uden for de seriøse avlere, der leverer stamtavler osv. Det kunne jeg simpelthen ikke lade være med at kommentere på.
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 35
Jeg bliver simpelthen så træt når får UPS-kuld på deres katte, det er jo ikke så meget ups som det er "nåh ja den er ikke ordnet" nej men så beder man jo også om at få killinger
Hvis det er at man BRÆNDENDE ønsker at få killinger en gang i livet, så gør det dog ordenligt og bliv plejefamilie for en missemor fra et internat.
Jeg ved i hvert fald at når jeg skal have kat igen, så bliver det fra et internat eller et registeret godt opdræt
maj 2018
Jeg kan i hvert fald anbefale racekattene.
Jeg valgte en Ragdoll pg har på ingen måde fortrudt det. I sin tid valgte jeg på udseende og temperament. Men nu hvor jeg har fået større forståelse for katteverdenen (det er min første kat) så er jeg virkelig glad for min beslutning. Ved registrerede opdrættere tager de katten retur (i hvert fald dem jeg er stødt på) hvis nogen skulle ske og du skal af med katten. Så på den måde slipper man for alle de hjemløse katte fordi folk har får allergi, børn eller bare ikke gider tage sig af katten mere.
Kattene er registrerede så man går forst i den kamp vi kæmper om at få kattene registrere.
Man kan sige at internaterne har meget det samme og til billigere penge og jeg syntes klart man skal støtte internaterne også. Jeg ved dog ikke om nogle folk ikke tænker "Jamen folk adoptere jo bare fra internaterne så jeg kan sagtens avle 20 killinger mere og sende derind"
Derfor syntes jeg racekattene er et rigtig godt alternativ.
Det sidste jeg nogensinde ville gøre var at købe eller få en killing fra folk der avler uden stamtavle. Vi har alt for mange hjemløse katte til at støtte den slags
nov 2013
jul 2014
Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 35
Det ville være fedt hvis internaterne sagde ja tak til alle, men det er der bare ikke penge til. Så må dem der brokker sig støtte noget mere op om internaterne.
Men jeg kan glædeligt sige at om sommeren kommer der mange katte ind, MEN! de bliver også solgt i samme tempo. Det synes jeg trods alt er ret fedt. (Jeg har arbejdet på internat)
Og sådan en kat er jo slet ikke dyr, men det er der jo nogen der synes.
1000 kr. for en kat! Hvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad, dem kan man jo få gratis.
Nårh ja det kan man jo også .. hvis man altså bare vil have alle udgifterne for dyrlæge efter overdragelsen. Så er det da nemmere at støtte internaterne. (for dem der sælger dem gratis får nok heller ikke lige steriliseret katten selv = ond cirkel.) Jeg har i hvert fald fået overtalt mine nærmeste om at de skal købe fra internater, og ikke bare nogen der avler med hovedet under armen.
Men man er på den anden side HELT tosset hvis man vælger at betale +6000 for en kat, som på den anden side har sundheden i orden... Min familie blev helt lamslåede af prisen på en kat til de penge, men folk betaler jo glædeligt +10000 for en hund. Det er synd der er sådan en forskel...
Når man betaler penge for en kat, så er sandsynligheden måske også større for at man vil passe godt på katten, fordi der er nogen som ikke har den store lyst til at tage katten til dyrlæge for det koster jo også.
Jeg vil altså langt hellere have den sikkerhed som du taler om Luna, end en alt for billig kat.
maj 2012
Da jeg havde Manne med til dyrlægen første gang, delte jeg ventetiden med en som havde fået en gratis kat, da vi hentede katte igen, så var hendes kat lige pludseligt dyrere end min
maj 2018
Ja jeg gav 6500 for min kat og nøj nogen har grimt af mig. For det er jo bare en kat og dem kan man jo få gratis
Og jeg kunne garenteret have fået tæt på samme sikkerhed på internaterne. (Ikke helt pga racekatte tjekkes for div arvelige sygdomme det kan du ikke med en hittekilling)
Det koster kun 1000.
Men en Ragdoll har bare noget som en almindelig kat ikke har i forhold til temperament og det betaler jeg gerne de ekstra penge for
Og jeg prøver netop at ligestille hunde med katte når folk griner af prisen for min kat. Men så siger dolk "jamen det er jo også en hund" som om det er en selvfølge at den skulle have en højere værdi
jul 2015
Og de spørger altid om jeg ikke skal have killinger på dem “de er jo så flotte”.
Jeg tænker tit det er et udtryk for den ENORME uvidenhed og indirekte ligegyldighed der udvises når det kommer til katte - jeg fortæller dem pænt at jeg ikke skal opdrætte på dem og at opdræt koster enormt mange penge. Og så får de lige en historie fra en af de opdrættere jeg har mødt, som mistede først sin hunkat under fødslen og så langsomt mistede de små også. Med diverse andre historier om døde killinger i mor kats mave, om kejsersnit og søvnløse dage og nætter hvor man kæmper mod tiden for at redde bare én lille killingen, bare en som gør det hele værd. Men så mister man også den. . .
Det er først dér det går op for folk at avl ikke er en “leg” men et kæmpe ansvar og økonomisk byrde. Eller, det er dér jeg håber det går op for dem. . .
aug 2010
Så det kom den og nedkom med 3 killinger - den ene er Lucas
Jeg vil slet ikke regne på hvad det kostede. Først massiv loppekur til moderen, herefter diverse til killingerne.
De blev solgt til nogen der med GARANTI fik dem neutraliseret (og det er skam gode katteejere) og Missemor blev steriliseret, vaccineret og testet for FIV/FeLV og solgt til den latterlige pris af 650 kr. netop fordi jeg lå i konkurrence med internaterne!
Jeg gør det ikke igen! Jeg fatter ikke at folk gider alt det arbejde, bekymringer og udgifter ved det.
Jeg skal ikke have en racekat, for de skal nok blive solgt til anden side. Jeg skal heller ikke have en "blanding" Freddie er 1/4 norsk skovkat, men det var bestemt ikke derfor jeg købte ham.
Jeg har lavet mange redningsaktioner og nu skal jeg forhåbentligt ikke have udskiftning foreløbigt. Elvis er min hidtil ældste kat - kun 9 år, han skulle gerne holde mange år endnu.
De andre er lidt uvisse desværre.
Men når den tid kommer hvor jeg skal have en ny kat, så bliver det enten formidlet via et dyrehospital eller via et internat.
nov 2013
I øvrigt fik jeg tilsendt en sviner i går fra en, der avler med hovedet under armen.
maj 2011
Må jeg spørge hvad der udløste den sviner? Jeg er blevet ekskluderet fra flere grupper, kattegrupper som alm. salgssider, fordi jeg tillader mig at stille spørgsmålstegn ved folks uansvarlige måde at holde særligt kat på. Ak ja.
nov 2013
Forekommer det bekendt?
maj 2011
Hvad ville vedkommende vide? Har ikke selv været så aktiv herinde de sidste par dage.
Men ja, det lyder bekendt. Typisk bliver jeg dog bare personangrebet i de fora jeg blander mig i, under salgsannoncer osv. Men jeg blander mig jo ikke for min egen skyld, men kattenes. Men det er åbenbart meget ømt.
nov 2013
maj 2011
nov 2013
aug 2010
maj 2018
Haha kan godt lide personen også prøvede på hundegalleri
nov 2013
maj 2018
maj 2011
maj 2018
jul 2015
Så godt den person spørge, valgte at lade være med at skrive noget
maj 2018
nov 2013
aug 2010
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men jeg magter ikke længere at se alle disse gratis killinger, mit hjerte græder for jeg ved 100% at kun en brøkdel af disse gratis killinger bliver neutraliseret og sundhedstjekket, og næste år er det disse killingers killinger der står til salg
Ja jeg har selv en såkaldt "gratis" kat, men kun fordi hun blev dumpet til uvis skæbne ved min søsters arbejde, og jeg var ved dyrlægen dagen efter og fik hende sundhedstjekket og behandlet for orm, lopper og premiere, så allerede dagen efter jeg hentede hende kostede hun mig knap 1000 kr og lidt over en måned senere blev hun neutraliseret og øremærket, endnu 1500 kr blev betalt, så ja jeg kunne billigere have købt en internatkat, men jeg valgte at redde Smilla fra en uvis skæbne og jeg har ikke fortrudt, hun er chaemerende, kærlig og kontaktsøgende
I går var jeg på FB og faldt over et opslag fra en dyrværnsgruppe på Fyn, en papkasse var dumpet på en rasteplads, lukket til med gaffatape og udenpå stod der "hun hedder Mille" inden i papkasser lå en meget varm, sulten og tørstig nissemor med hendes lige så varme killinger, dumpet til en uvis skæbne og heldigvis fundet i tide kl. 20.30 om aftenen
maj 2012
Hovedløs avl