{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
669 visninger | Oprettet:

Vores lille terminator {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre, da vi synes vores 10 mdr gamle bisse kommer hjem med liiiige voldsomt mange trofæer.

Jer der har udekatte, hvor ofte kommer jeres hjem med bytte?

Er der nogen som har halsbånd med klokke på deres udekatte, jeg er selv lige betænksom med dette ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores lille terminator
  • #1   25. jul 2018 Jeg beskytter DK's natur og holder mine katte på egen matrikel, hvor de ikke kan nakke andre dyr.

  • #2   25. jul 2018 Glem det med halsbånd, det kan være farligt for katten.
    Katte er hårde ved fugle og mus, selv min ene har fanget 2 spidsmus denne sommer, jeg tror musene kommer her, fordi jeg vander min have, så der er en del liv i haven, og der står vand flere steder også.
    Mine er kun i egen have, som er indhegnet, ellers ville de med garanti løbe over vejen og ind i skoven, og det er en skov med jagt, så der ville hurtigt mangle et par katte her hjemme smiley smiley


  • #4   26. jul 2018 Der hvor jeg boede for nogle år siden var der en han kat der gik med klokke i halsbåndet. Jeg kunne høre ham meget langt væk fra når han var ude . Jeg synes det er dyre mishandling.
    Dette er kopieret fra Ålborg dyrehospital. Noget jeg på det kraftigste må fraråde er købe halsbånd med klokke i. Katte har en hørelse, der er 8 gange så kraftig som menneskets. Det er derfor ikke svært at forestille sig, hvor belastende det må være, at bære rundt på en konstant voldsom ringlen.

    Det er desværre foreslået fra Dof at sætte klokker på katte for at beskytte fugle da et studie fra england skulle påvise det nedsætter mængden af byttedyr med klokke. Men det studie tager vist ikke udgangspunkt i kattens trivsel men mere i at beskytte fuglene. Det vil være bedre at beskytte fugle og andre dyr ved at holde katten på et afgrænset område og lukke den ind om natten og holde den inde indtil fuglene har fået mulighed for at spist og drukket tidligt om morgenen. Det er forskelligt fra kat til kat hvor meget de jager.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #5   27. jul 2018 Unge katte jager ofte hvad som helst - efterhånden fokuser de mere på bytte, som kan spises og dermed bliver gaverne til de "stolte" ejere færre

    "OFTE" skriver jeg, men ikke altid - da jeg var barn, havde vi en meget stor hunkat som havde et stort lager af markmus - KUN markmus - De blev stablet i en meget fin pyramide og blev spist efterhånden, så der var aldrig nogen rådne i bunken. Da der var flest mus i bunken talte vi 22 markmus...

    Hun fik meget ros smiley

    De allerbedste hilsener


  • #6   28. jul 2018 Hej allesammen smiley

    Tak fordi i ville dele meninger og erfaringer, det godt man kan bruge siden på den måde.

    A. I :Ja vi må bare indse at han er en lille vild dreng, måske når han bliver ældre noget af krudtet fiser ud og det ikke er så tit han kommer hjem med gaver. i forgårs havde han snuppet en lille fugl, vi nåede så at stoppe ham inden den kom indenfor. Det resulterede i at han gavmildt delte den med et pindsvin i stedet smiley et ordentligt festmåltid må man gå ud fra.

    Britt jeg er rigtig glad for dit svar smiley det var ligesom punktum argumentet for ikke at give ham halsbånd på overfor min kæreste. Tak!






  • #7   1. aug 2018 Mine fire katte tager alt fra store rotter til fugleunger. Og ja det er ikke rart med fugle og fugleunger, men kors hvor er jeg glad for, at de er dygtige jægere. Det er unge katte, og de fanger dagligt mindst 2 dyr om dagen. Min gamle kat var også en dreven jæger som kom med mosegrise, fasaner og alskens dyr, men det aftog med alderen. Jeg tror, at du bare skal være glad for din lille jæger, og at du undgår mus i huset ?

  • #8   2. aug 2018 Min kat, Pixie, kommer med bytte hver nat, døde, halvdøde eller levende mus. I dagens løb kommer han også ofte med fugle.

Kommentér på:
Vores lille terminator

Annonce