{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Mider i kattenes madskål.. {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er lige stået op her til morges og opdaget at den ene af vores kattes madskål var levende at mider!! Jeg lod den stå i går aftes da de ikke havde spist op og tænkte jeg lige ville give dem natten over til at spise op inden jeg tog hul på en ny pakke vådfoder.. har slet ikke tænkt på at dette kunne ske i denne varme.. virkelig dumt.. men hvad nu? Jeg ved jo ikke om de har været henne og tage noget i nat.. kan de få orm af det? For så ville jeg skynde mig at give dem en ormekur idag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mider i kattenes madskål..
  • #2   31. jul 2018 Puha godt smiley

  • #3   31. jul 2018 Selv i denne varme tager det et døgn for spyfluens æg, at blive til maddiker, så hvis du gør skåle rent mere end en gang i døgnet, kan æggene ikke nå at udvikle sig.
    Mine får vådmad 3 gange i døgnet, og jeg tør godt efterlade rester, men de får jo rene skåle hver gang, så maddiker ser jeg ikke noget til, men spy tiltrækkes af duften af kød/mad og kan lugte det op til 2 km væk, og de kommer hurtigt, alt efter hvad du servere.
    Mine får første måltid, før jeg åbner til haven, og det sidste når dørene bliver lukket før jeg går i seng, og altid inde.


  • #4   31. jul 2018 Jette: de plejer også at blive skiftet en gang i døgnet.. de fik rene skåle søndag morgen og så ville jeg have sat dem til vask igår inden jeg gik i seng, men de havde ikke spist op så lod dem stå natten over.. det gør jeg så ikke igen smiley troede slet ikke at maddiker kom så hurtigt.. troede det tog minimum en uge før sådan noget skidt kom smiley men hvad med tør foder skålen? Kan de komme deri? For den skifter jeg ikke hver dag.

  • #5   31. jul 2018 Nej ikke så vidt jeg ved! Derfor må man kun give tørkost til pindsvin, for at undgå maddiker.

Kommentér på:
Mider i kattenes madskål..

Annonce