{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Rift på snuden..? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige vågnet, og har netop haft alle 3 katte oppe for at sige godmorgen. Da Dufa som den sidste kom op til mig, synes jeg at hendes snude ser en smule underlig ud.
Hendes snude er normaltvis en mørk lyserød farve, men nu på den nederste fløj af snuden, samt lidt ned på overlæben er hun meget lyserød, samt det væsker fra selve fløjen på snuden.
Jeg synes ikke at jeg er i tvivl om at rødmen på hendes overlæbe er pga. irritation, da hun konstant går og slikker sig der, da det som sagt væsker fra næsefløjen, men ja...
Jeg synes at det godt kan ligne at hun har fået sig en rift på snuden, men jeg har svært ved at bedømme det ordentligt.
Jeg synes at det syner en smule hævet og irriteret, og kan godt se ud som om at lige det øverste hudlag er væk i en lille flap, men Dufa lader mig i grunden fint komme til det - altså så fint som hun nu kan lade mig, når nu det sidder midt på snudeskaftet af hende.

Jeg har duppet det lidt med en våd vatrondel bare for at se hvad farve det væskede og det væsker klart.

Jeg tror at jeg uanset tager kontakt til dyrlægen i morgen, da det jo som sagt er et meget udsat sted at få en rift, eller hvad det nu end viser sig at være, og jeg ikke vil have at der går infektion i det, når nu hun går og slikker sig sådan. - Så måske der bliver behov for lidt antibiotika?

Det skal måske også lige siges at vi for en uge siden fik en lille ny killing, og jeg har fra sidst jeg fik en killing, mine egne bitre erfaringer med at der bliver bragt sygdomme med hjem til os, så derfor vil jeg også lige være på den sikre side med om det evt. kan være calici eller om det 'bare' er en rift på snudepartiet.

Ja, jeg søger vel egentligt bare at der er nogle der kan nikke anerkendende til hvad jeg har skrevet, og som evt. kan sige at de har prøvet det samme, og at det har vist sig at være ingenting... - Eller det modsatte?

Det skal lige siges at hun virker normal, snakkesalig, hun spiser osv... Jeg synes dog bare at den snude er lidt grim (ikke blodig, men som sagt meget lyserød ved fløjen) og at hun måske godt kan virke liidt irritabel overfor de 2 andre i dag..

Hun hoppede jo også op til mig i morges for at sige godmorgen, og siden vi fik den lille nye killing, har hun ikke været oppe hos mig, så jeg er jo endnu mere bekymret for om hun mon hopper op til mig i dag netop for at vise mig at "Se.. Min snude gør ondt"??

Åååårh.. Som I nok kan se så farer der en masse blandede tanker rundt i hovedet på mig, og ja, det har nok gjort tråden her lidt rodet..
Jeg håber at I mine tanker til trods kan finde kernen i tråden, og at I vil svare efter bedste evne.

Tak - fra en utålmodig Camilla der veeenter på at kl bliver nok til at man kan ringe til sin opdrætter for lidt gode råd.

Og godmorgen. :0)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rift på snuden..?
  • #1   15. jul 2007 Jo tak Bente. :0)
    Kan jo også sagtens være at det er mig der er alt for pyldret, men jeg kan nu altså ikke lide når mine katte ikke har det optimalt.
    Jo mere jeg kigger på det, jo mere ligner det en rift, men mærkeligt nok ligner det ikke at riften har blødt på noget tidspunkt.. Altså det er bare en rift ind i det lyserøde, og nu ser det så bare irriteret ud - formegentligt (det er jo mit eget gætteri) fordi Dufa har slikket så meget på det... Hmmm.. Ja jeg ved det sgu ikke..
    Og min opdrætter tager søreme, for første gang i mands minde, ikke sin telefon når jeg ringer. Og jeg synes ellers at jeg har ventet SÅ tålmodigt på at kl skulle blive 10.


  • #2   15. jul 2007 Tak for svarene begge to. :0)
    Jeg trækker den ikke for længe med at kontakte en dyrlæge vel?
    Altså jeg har vurderet at hvis det blot ser ud som det gør nu, og ikke mere irriteret, eller blot den mindste smule inficeret, at dyrlægen så sagtens kan vente til i morgen..

    Så tager jeg ved samme lejlighed de 2 andre med, så de alle kan blive kigget efter, og få den årlige vaccination (den anden vaccination for den lilles vedkommende. :0))
    Tænk sig. Så skal jeg have 3 transportkasser med til dyrlægen på én gang. Jeg er sgu blevet en af dem jeg aldrig havde troet at jeg ville blive. *GG* (med en hel stak katte i transportkasser)
    Hele 3 katte.. Det virker pludseligt af meget. Hihi.


  • #3   15. jul 2007 *GG* Nej lige min eksakte tanke... Hele 3 transportkasser på én og samme gang - det går da virkeligt ikke!! *GG*
    Vent du nu bare og se når du får din tredje. Når du kommer slæbende ind til dyrlægen med 3 tunge kasse, samt har vuffen med. 'LOL* Ja der skal nok blive kigget på hende "kattedamen" der kommer valsende ind med stablen af dyr. *G*

    Naarj, tror nu at det ender med at Dufa kommer i gå-sele ind til dyrlægen. Det gør vi gerne, da det er det hun har det bedst med. Så kan hun følge med i det hele, og blive nusset af alle.
    Folk bliver altid så forargede når man kommer gående ind med sin kat, som går så fint foran og leder vejen. ;0)


  • #4   15. jul 2007 *LOL* Britta. Ja det er dæleme heller ikke så lidt at komme slæbende med.
    Kan lige forestille mig hvordan folk har glugget når du blev ved med at komme ind med flere. *GG*

    Britta, tror du ikke at de vil give noget antibiotika bare for at forhindre infektion, og dermed være lidt på den sikre side?
    Og det er virkeligt at dumt sted at blive revet - lige på snuden. Og endnu mere dumt fordi hun netop ikke kan undgå at slikke det hele tiden. Der må gå lang tid førend det heler.


  • #5   15. jul 2007 ÅÅh ja, det skal nok blive godt. *G* For søren da et cirkus.
    Ej, man klarer det nu nok. Det har man jo en tendens til. Der er altid en løsning på tingene.

    Uuh, jeg skal også have ham den bette chippet.. Kan ikke lide tanken om at han ikke skal bedøves når sådan en stor grim chip skal ind i ham.
    De andre blev det under bedøvelse ved neutraliseringen, så det mærkede de intet til.
    Håber han tager det fint. :0)


  • #6   15. jul 2007 Jeg tror ikke at den er dyb som sådan, da det som sagt ikke er spor blodigt, eller viser tegn til at det kunne finde på at bløde, eller har blødt.
    Det væsker lidt, ser lidt irriteret ud (også dér på overlæben) men jeg synes ikke det ser dybt ud.

    Nåh, men hun kommer med mig til dyrlægen i morgen alligevel. Jeg betaler jo uanset de obligatoriske 350 kr for at gå ind igennem døren hos dyrlægen, så jeg kan jo lige så godt tage dem alle med og få dem tjekket for en sikkerheds skyld. ;0)


  • #7   15. jul 2007 Godt så. Jamen så vil jeg da ikke være bekymret for den chipning, når nu det er gået så forrygende med alle jer andres utallige dyr. ;0) *GG*

    Så vil jeg rykke min bekymring over på min stakkels pengepung der lider voldsomt under vores ødelagte bil, samt den opvaskemaskine vi også skal have installeret i morgen.
    Nej, jeg vil nok bare glæde mig over at mine katte har det godt, og at vi for søren da skal have os en opvaskemaskine - installeret og alt muligt. ;0) (den har bare stået og ventet på at blive installeret i 2 mdr)

    Tusind tak for jeres beroligende kommentarer. De har varmet! :0)


  • #8   15. jul 2007 hvad koster en chipning?

    hold da op britta og jeanette, sikke da en tur.. haha, kattene synes garanteret det er skidesjovt at kigge på :0)


  • #9   15. jul 2007 Hmmm.. Jeg synes at Dufa er noget mat i betrækket. Hun har ligget og sovet i 8 timer, og nu da hun er vågnet er hun bare... ja lidt mut, virker det til..
    Riften ser ud som om den er begyndt at få lidt sår på - men stadig på et meget tidligt stadie.
    Tror at såret irriterer hende noget. :0( Men det ser stadig ikke betændt ud, blot lidt irriteret af det slikkeri.
    Ååårh, jeg synes der er lang tid til vi skal til dyrlægen i morgen.

    Anne E - Det koster 255 kr for en chip, og så koster det... Ja.. Ca 100 kr for at blive registreret i katteregisteret.


  • #10   18. jul 2007 *SS* Hvor er du sød Jeanette.
    Jo tak det gik godt hos dyrlægen. Det var ikke en rift.. Faktisk vidste dyrlægen ikke hvad det var, da hun sagde at det godt kunne ligne noget "ætsning" af en art, da Dufa også havde lidt på tungen... Hmmm..
    Jeg snakkede så med dyrlægen om calici (da der som sagt både kunne ses noget på næse og tunge), men det mente hun bestemt slet ikke at det var, men netop at DUfa havde spist noget forkert som så havde ætset hende, eller som havde skåret hende både på tunge og snude..
    Men vi har intet stående fremme som Dufa kunne have kommet til at spise som hverken er giftigt, eller skarpt.. (dyrlægen nævnte at det bla. kunne være tandpasta, ajax eller lign som kunne have ætset.)

    Så faktisk er vi ikke kommet meget længere end det. Dufa fik såret renset og fik lidt mod irritationen, da det sidder et noget uheldigt sted, samt lidt penicillin.
    Derudover har vi fået nogle antibiotika-piller med hjem som hun skal have 2 gange om dagen i 10 dage..
    Såret ser allerede meget pænere ud, men da det sidder så udsat som det gør, klør hun sig altså i det, så det bliver ved med at springe op. :0(
    Men jeg sørger for at holde det rent og så får hun sin antibiotika. Der er desværre ikke så meget andet at gøre.

    Når det så er sagt, så virker Dufa glad og ved godt mod. Hun spiser, drikker, leger, nusser og ja.. Er som vores Dufa plejer at være - blot bare med en lidt ømfindig snude som lige skal have lov at hele.

    Tak fordi du spørger til hende, Jeanette. Det varmer. :0)


  • #11   18. jul 2007 Og og og. *GG* Callisto sagde ingenting til at blive chippet. Han klarede det smadder flot. Det var kun mig som syntes at den store nål der skulle skyde chippen ind i ham var lidt vel voldsom. *GG*
    Man er vel en pylder-mor, eller hva? ;0)


  • #12   18. jul 2007 Ja jeg var også noget glad for at høre at det ikke var noget alvorligt med Dufa, men det havde jeg nu som sådan heller ikke regnet med at det var.
    Kunne dog alligevel ikke lade være med at stå med hjertebanken da dyrlægen tog hendes temperatur, da hun sidste år blev indlagt i 5 dage lige efter dyrlægen havde taget hendes temperatur.
    Så der var noget dybt inde i mig der frygtede at jeg skulle aflevere hende igen, når nu hendes temperatur blev taget. Lidt fjollet som sådan noget kan sidde så dybt i én. Især når hun jo slet ikke var syg som hun var sidste år.

    Og jaaa. Har bare sååå tyyyygti' en mippetat der klarede det fantalastisk.
    Han er dog en lille reje, er han. *GG* Kunne slet ikke stå stille deroppe på bordet hos dyrlægen, men det er nu også meget forlangt når man er en lille radiobils-killing.

    Enzo derimod kunne sagtens stå stille - bare dyrlægen huskede på at nusse ham grundigt. *GG* Så glemmer han at han gerne vil ned.

    Iiih hvor jeg skriver. Nu skal jeg nok stoppe. Det er ikke sådan når man har en uges ferie. Så har man pludseligt masser af tid til at skrive en masse. ;0)


Kommentér på:
Rift på snuden..?

Annonce