634 visninger
|
Oprettet:
p-piller = humørsvingninger hos kat? {{forumTopicSubject}}
Min kat er kommet på p-piller og efterhånden synes jeg at hun er bliver fjentlig til tider, især overfor andre end mig. Hun slår ud efter folk hvis de vil sige hej, mens hun miawer surt.. Kan det skyldes p-pillerne? hun får dem en gang om ugen som lægen rekommenderet.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Uden p-piller har de været søde, kærlige og kontaktsøgende, men de blev sure, indadvendte og aggressive, når de fik p-piller (faktisk lige som mange kvinder kan have det, når de får p-piller). Skulle de parres og derfor stoppede med p-pillerne, blev de deres søde, gamle jeg igen.
Jeg ville ALDRIG lade en hunkat få p-piller i en længere periode. Dertil er de alt for farlige. (Endda farlige nok i kortere perioder). Neutralisering er absolut at foretrække.
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 6
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
P-piller ER noget skidt, men der er også ricisi ved gentagne løbetider uden parring, samt at det er stressende og synd for hunkatten. Ergo er det et valg mellem pest eller kolera, men jeg har gennem 20 år valgt at give p-piller.
De hunkatte, der har haft det mentalt dårligt med p-piller, har fået 2-3 kuld, og så har jeg ladet dem neutralisere. Jeg har altid prioriteret den enkelte kats velvære frem for opdrættet.
Jeg har ladet mig fortælle, at p-pillerne *Promon* ikke har samme negative virkning mentalt som Perlutex, selv om hormonet er det samme. Det skulle have noget at gøre med, at de begge er syntetisk fremstillet, men på hver sin måde.
p-piller = humørsvingninger hos kat?