{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
634 visninger | Oprettet:

p-piller = humørsvingninger hos kat? {{forumTopicSubject}}

Min kat er kommet på p-piller og efterhånden synes jeg at hun er bliver fjentlig til tider, især overfor andre end mig. Hun slår ud efter folk hvis de vil sige hej, mens hun miawer surt.. Kan det skyldes p-pillerne? hun får dem en gang om ugen som lægen rekommenderet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  p-piller = humørsvingninger hos kat?
  • #2   15. jul 2007 Jeg har desværre et par gange oplevet karakterændringer på hunkatte, der i perioder har fået p-piller.

Uden p-piller har de været søde, kærlige og kontaktsøgende, men de blev sure, indadvendte og aggressive, når de fik p-piller (faktisk lige som mange kvinder kan have det, når de får p-piller). Skulle de parres og derfor stoppede med p-pillerne, blev de deres søde, gamle jeg igen.

Jeg ville ALDRIG lade en hunkat få p-piller i en længere periode. Dertil er de alt for farlige. (Endda farlige nok i kortere perioder). Neutralisering er absolut at foretrække.

• #3   16. jul 2007 takker for jeres erfaringer. Minder om det som er sket med min kat. Vil bare gerne lige have et kuld kilinger på hende inden jeg vil steriliserer hende.

• #5   16. jul 2007 Jeg har selv hunkatte, der af og til i perioder på 8-9 måneder er på p-piller.
    P-piller ER noget skidt, men der er også ricisi ved gentagne løbetider uden parring, samt at det er stressende og synd for hunkatten. Ergo er det et valg mellem pest eller kolera, men jeg har gennem 20 år valgt at give p-piller.

De hunkatte, der har haft det mentalt dårligt med p-piller, har fået 2-3 kuld, og så har jeg ladet dem neutralisere. Jeg har altid prioriteret den enkelte kats velvære frem for opdrættet.

Jeg har ladet mig fortælle, at p-pillerne *Promon* ikke har samme negative virkning mentalt som Perlutex, selv om hormonet er det samme. Det skulle have noget at gøre med, at de begge er syntetisk fremstillet, men på hver sin måde.

Kommentér på:
p-piller = humørsvingninger hos kat?

Annonce