{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Katte mødes {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en hun kat på ca 1 år + hun er steriliseret, og meget dejlig og rolig.

Men vi har fået en kattekilling hjem til hende på 12-13 uger og han er noget af det roligste jeg nogen sinde har mødt, men når hun ser ham, holder hun øje med ham, og hvis han kommer for tæt på så væser hun og løber væk fra, og hvor i han sidder og kigger underligt?

De har knap nok set hinanden i ca 7 timer nu, og tænker sådan, om noget kan sige evt om det et tegn på hun bare skal vende sig til ham eller er det som hun helst gerne vil være alene kat i huset, self ved jeg det med der kan gå dage osv før de kan rigtig sammen, men når han jo er for tæt på så ser hun så sur ud og ligger bare og væser, og hun plejer at kunne med andre katte i offentligheden.

Håber på nogle gode svar smiley


Kommentarer på:  Katte mødes
  • #1   3. aug 2018

    profilbillede
  • #2   3. aug 2018

    profilbillede
  • #3   3. aug 2018 Det er helt normalt at hun hvæser, knurre og hvad hun nu kan finde på og hun skal have lov til det, for det er hendes måde at fortælle den nye killing på at hun bestemmer..
    At hun løber væk er sådan set heller ikke unaturligt, det er instinkt, for en killing har normalt en meget sur og overbeskyttende kattemor i nærheden, og sådan en vil din kat ikke møde så derfor flytter hun, hun ved jo ikke at kattemor ikke er i nærheden.
    Sammenføring kan tage dage, uger eller måneder, nogle gange ender en sammenføring super og de bliver bedste venner, men man skal langt fra forvente det, man kan i bedste fald håbe at de acceptere hinandens tilstedeværelse og leve i fred og fordragelighed under samme tag.
    Taget i betragtning at hun blot hvæser og går væk, virker rimeligt lovende, hun angriber ham ikke og forsøger ikke at jage ham væk, så hav tålmodighed og bland dig så lidt som muligt, det er bedst, hun må selvfølgelig ikke gøre skade på ham eller ham på hende, men ud over det så hold dig på afstand og sørg for at de får ligeligt opmærksomhed fra dig.


  • #4   3. aug 2018 Det er helt normal adfærd og ingen grund til bekymring. Det er kun, hvis pelstotterne flyver, eller der ligger blod, at man skal bekymre sig.

  • #5   3. aug 2018 OKay tak, synes bare det følges forkert i mig, da min store kat gemmer sig under sengen og prøver at komme steder hen hvor han ikke kan, selvom han bare er der og er god afstand fra hende, og tænker at hun måske ikke har det så godt med det, fx havde jeg troede hun måske bare hoppet langt op til vindue eller noget andet, for bare at passe sig selv og se ham bevæge sig rundt til hun er tryk ved det i stedet for at nærmest at stikke af og være på vagt

  • #6   3. aug 2018 nogle gange går tingene hurtigt og nemt. andre gange tager det længere tid

    sidste år fik jeg Kida. hun flyttede bare ind. igen problemer

    for 14 dage siden fik jeg så Pippi - hendes nye navn - og her er det Kida som er en heks. hun vil gerne lige give babyen et par på frakken. Først i dag er det gået nogenlunde. den lille bliver stiktosset.
    det vigtigste er når man får en lille ny at man bruger tid på den "gamle". de må ikke følge sig overset.


Kommentér på:
Katte mødes

Annonce