{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

FIPs og Andre Ubehageligheder {{forumTopicSubject}}

Romeo fik konstateret FIPs i dag. Jeg syntes godt nok han var begyndt at blive lidt rund, men havde egentlig fejet det hen som at han havde luft i mavsen. Han har virket frisk nok, spist og drukket fint, men fik så meget gul diarré i går aftes.
Jeg ringede til dyrlægen som anbefalede Zoolac, hvilket vi fik hentet og givet. Da jeg så vågnede i morges kunne jeg fornemme på ham at noget var galt. Han virkede stadig opmærksom, men der var bare et eller andet der ikke passede.
Vi tog ham til akutdyrlægen, fik ham scannet og tjekket, men allerede før dyrlægen havde sagt noget, vidste jeg at den var gal. Det var noget med den måde hun var seriøs på.
De drænede 3,5 DL væske fra hans mave, og jeg har aldrig følt mig som så forfærdelig en kattemor før. De sagde, at det er noget medfødt og at der ikke var noget jeg kunne have gjort, om jeg så var kommet ind med det for en måned siden. Vi fik ham med hjem igen, og nu sidder jeg med mit lille nus, som jeg skal sige farvel til over weekenden.
Der kommer en dyrlæge ud til os på mandag, så han kan tage over regnbuebroen fra et sted han er tryg ved, sammen med os. Føj, hvor gør det bare ondt. Jeg har ledt og ledt efter et muligt alternativ, men det er selvfølgelig som dyrlægen sagde en uheldbredelig sygdom.
Puha, sikken en dag... Jeg havde virkelig bare brug for at komme af med det. Det er så svært at finde ord.


Kommentarer på:  FIPs og Andre Ubehageligheder
  • #1   11. aug 2018 smiley Kan se han på din profil, at han er fra 18. Lille kat smiley Det gør mig ondt

  • #2   11. aug 2018 Åh det gør mig ondt at høre. Stakkels dig og din søde lille kat.

  • #3   11. aug 2018 stort kram herfra
    det er aldrig sjovt med så ung en kat smiley


  • #4   11. aug 2018 smiley

  • #5   11. aug 2018 1. Det er ikke medfødt.

    2. Det er Coronavirus, som de fleste katte her, der ved nogle få mutterer og bliver til FIP.

    3. Det smitter ikke.

    4. Der er ingen muligheder for helbredelse.

    5. Det er meget normalt, at det er meget unge eller yngre katte, der rammes.



    Stakkels lille mis. smiley


  • #6   12. aug 2018 Tak for jeres søde ord. Det er svært at finde noget at sige, da der jo ikke er meget at gøre. Vi har udskudt hans aflivelse et par dage, da jeg gerne vil have ham laboratorie testet. Men i sidste ende er svaret vi allerede har fået desværre jo nok endegyldigt. Hans mavse er ikke vokset igen endnu og han virker opmærksom og snakkende, men han har ingen appetit her til morgen.
    Det er enormt frustrende at der intet kan gøres for at hjælpe ham - men vi symptom behandler indtil vi har resultaterne fra laboratoriet. Som mange har pointeret er han meget lille (04/18) og det, må jeg meget hudløst ærligt indrømme, gør det enormt meget sværere for mig.
    Beslutningen om at han skal afsted med værdighed og mennesker der holder af ham omkring ham, hjemme i hans tæppe er fastlagt, der er ingen vej uden om. Dog kan jeg ikke lade være med at spørge mig selv, om min beslutning om at få hans blod testet først er selvisk. I princippet kunne vi jo sagtens få blodprøven taget, sige farvel og få resultaterne efterfølgende. Samtidig klynger jeg mig meget desperat til et ikke-eksisterende håb om at testen vil vise noget andet.
    Hvor er jeg bare taknemmelig for, at jeg ikke står med alt det her alene, for det er godt nok hårdt.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #7   12. aug 2018 Stakkels dig,FIP er en forfærdelig sygdom smiley

  • #8   13. aug 2018 Vi var til dyrlægen igen her til morgen. De drænede 1dl. væske fra hans mave og tog nogle blodprøver for at lave de endelige tests. Ifølge lægen, har han ingen smerter, men vi har fået noget smerte og kvalmestillende med hjem for en sikkerheds skyld. Det vil være forsvarligt, sagde hun, at han bliver hos os til torsdag hvor vi modtager prøvesvar. Så det gør han.
    Puha. Men det er rart at vide, at han efter omstændighederne er okay lige her og nu.


  • #9   14. aug 2018 Romeo blev lagt til ro i formiddags. Han tog det så fint, ikke så meget som et spjæt da hun stak. Han var bare klar til at sove, og faldt stille og roligt hen i mine arme. Nu virker huset meget tomt. Trods både fugl og Casper er det bare ikke det samme længere. At sidde ved computeren uden lillefisen liggende under min trøje er underligt. Vores bekendtskab var kort, men han strøj ind i mit hjerte, hvor han altid vil være. smiley

    Edit: det er fisk han har i hovedet, den lille madgris.


    profilbillede
  • #10   14. aug 2018 FIP er en møgsygdom. Det gør mig ondt for jer. smiley

  • #11   14. aug 2018 stort knus herfra
    speedy og mio venter på ham


    profilbillede
  • #12   14. aug 2018 Rip smiley

Kommentér på:
FIPs og Andre Ubehageligheder

Annonce