761 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

P-piller og misdannelser P-piller og misdannelser

Jeg har lidt problemer med Lucas som har for slapt spiserør og i disse dage har han det ikke godt, men forhåbentligt kan jeg rette ham igen.

Jeg så, at det kan være en medfødt misdannelse hos siamesere og så var det jeg tænkte:

Hans mor tog jeg jo til mig fordi ejerne ikke var interesserede - og de vidste ikke engang at den var drægtig, skønt der kun var få uger til fødsel. Jeg kan huske at hun sagde: "Åh nej ikke igen, den får p-piller".

Hvis morkatten nu har fået p-piller imens hun har været drægtig, er der så risiko for misdannelser??? Jeg tænker især den første tid.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Have mand 500 kr.
  • Nedtagning af ladeboks 1.000 kr.
  • hækklipning 1.490 kr.
  • Installation af vaskemaskine og tørretumbler 1.500 kr.
  • Rulle en rullegardin op 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  P-piller og misdannelser
  • #1   22. aug 2018 det kan godt lade sig gøre

på internattet fik vi ind imellem killinger ind hvor vi kunne se at mor havde fået p-piller
    det er godt skidt noget

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #2   22. aug 2018 "Hul i ryggen" er en almindelig misdannelse hos killinger, hvis mor har fået p-piller i drægtigheden. Det er især første tredjedel af drægtigheden, MisseMor skal holdes langt væk fra p-piller, men desværre er det jo også sværest at vide at hun allerede ER drægtig.

Jeg har ikke hørt om, at spiserørs-problemer kan opstå efter p-piller til MisseMor under drægtigheden - Hvor gammel er Lucas og har spiserøret altid været et problem for ham?

De allerbedste hilsener

• #3   22. aug 2018 A.I.
    Lucas er 4 år.
    Når jeg ser tilbage, så har han været en "stille" kat - men det var der jo ikke noget at sige til som Freddie jagtede ham - det tilskrev jeg det. Men selv efter Freddie fik konstateret HD og kom i behandling var han en stille, men glad mis der fangede fluer - men var frygtsom over for gæster.
    Freddie kastede meget op - troede jeg det foregik jo altid når jeg sov eller var på arbejde. Han var jo lejlighedsvis på Metacam. Når jeg tænker tilbage, så kan jeg godt se, at det nok langtfra altid var Freddie der kastede op, så det har nok været et problem længe indtil det kulminerede dec. 2017. Nu hedder det meget små portioner mange gange dagligt, men det giver helt sig selv, for appetitten er nedsat smiley
    Jeg kæmper for at redde ham i land igen, men ved også godt at det er en dårlig prognose. Så længe han er glad og social (det blev han nemlig da vi fik styr på det) så skal han jo have chancen - det var noget andet hvis han lå apatisk hen. Jeg har lige snakket med en dyrlæge i dag, Freddie var til kiropraktor og vi håber på, at han har fået en let maveinfektion.
    Jeg føler at det er en forbudt tanke, men for f***** hvor er jeg træt af opkast! I dag har han kastet op 3 gange indenfor 24 timer. Nu håber jeg, at han holder den smule i sig han har.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

#4   22. aug 2018 Jeg håber, Du finder De Vises Sten - og dermed løsningen på problemerne - det er opslidende for både Dig og katten, når han brækker sig så tit.

RIGTIG GOD BEDRING

De allerbedste hilsener

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

#5   22. aug 2018 Hvis han ikke allerede som helt ung havde problemer med spiserøret, er det ikke på grund af eventuelle p-piller til MisseMor, at hans spiserør ikke fungerer særlig godt lige nu.

Hvad siger dyrlægen om spiserøret - hvordan er det blevet undersøgt?

De allerbedste hilsener

• #6   23. aug 2018 Jo, jeg håber også at jeg finder De Vises Sten!
    Imellem jul og nytår kastede han så kraftigt op, så han blev undersøgt først med stor blodprofil samt nogle specielle blodprøver der skulle sendes ind. Herefter fulgte røntgen med kontrast - som ikke ville passere igennem spiserøret, så det endte med, at han gik ned med en kikkert og der blev det bekræftet.

Han har 7-9-13 ikke kastet op endnu.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

#7   23. aug 2018 RIGTIG GOD BEDRING med ham!

De allerbedste hilsener

• #8   23. aug 2018 Nu har jeg i hvert fald en tid hos dyrlægen på torsdag, jeg håber så at jeg ikke får brug for den, men han fortsætter ufortrødent med at kaste op smiley

• #9   23. aug 2018 Hej vildkatten, god bedring med katten....opkastninger er aldrig sjov for hverken ejer eller katten. Og vi alle gøre alt hvad vi kan for at vores misser får det bedste katteliv sammen med os, når min sjælden gang kaster op skære det dybt i mit hjerte. smiley
    De bedste sommerhilsner
    Fredericia

• #10   25. aug 2018 Puha jeg holder vejret. Jeg har (måske) fået stabiliseret Lucas. 1½ døgn uden opkast - det er STORT!

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

#11   25. aug 2018 smiley smiley smiley

De allerbedste hilsener

• #12   25. aug 2018 Vi krydser fingrer og alt hvad der kan krydses....At Lucas kan holde alt indenbords. smiley
    De bedste sen sommerhilsner
    Fredericia

Kommentér på:
P-piller og misdannelser

Annonce