{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

Pris på killinger {{forumTopicSubject}}

Ja, min nyerhvervede kat skal have killinger - IKKE PLANLAGT! Og jeg kan jo af gode grunde ikke beholde 4-5 katte mere! Så jeg har tænkt mig at sælge dem, når den tid kommer. Som den gode og ansvarsbevidste katte-ejer jeg er, har jeg tænkt mig at lade killingerne vaccinere som 8 uger og igen som 12 uger. Og de skal selvfølgelig have orme og loppekur inden de drager afsted, og jeg har tænkt mig at fodre med god kvalitets killinge foder.

Så er det nu, at jeg spørger om jeg kan tillade mig at tage ca 400 kr for en alm huskat? Mine udgifter til dem kommer jo til at overstige de 400 kr, bare vaccinationen er over 500 kr. Men tror I der er nogle der vil købe en alm huskat til 400?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på killinger
  • #1   30. jul 2007 Det tror jeg godt du kan . Hvis der så ikke er nogen som har kontaktet dig kan du jo bare sætte prisen lidt ned jo smiley .

  • #2   30. jul 2007 Ja det tror jeg bestemt, at der er når de både er vaccineret har fået kur og fodret med god kost, ellers skal de nye ejere jo selv ha udgiften til div. ;o)

  • #3   30. jul 2007 Det er lidt ærgeligt, at du ikke har forbygget dette, da din hunkat jo så hverken har været sterilerseret (sp?) eller noget.

    Ikke særlig ansvars-bevidst. Jeg håber da at du er parat til at beholde de killinger du ikke kommer af med, hvis det sker? Og ikke bare afliver dem?

    Du skal til gengæld have ros for din tanker ang. dem. Hvor er det dejligt at se, at folk virkelig tænker højt om huskatten og giver den, den rigtige behandling.

    Jeg håber bestemt du kommer af med dem til den pris og hvorfor skulle du ikke også det? smiley


  • #4   30. jul 2007 Samantha - læs profilen på den kat jeg har der hedder Fie. Det er en vildkat vi har taget til os, og vi vidste ikke hun havde killinger i maven. Det fandt vi først ud af, da vi havde bestilt tid til sterilisation og øretatovering. Begge dele må nu vente til hun har født.

    Jeg er skam en MEGET ansvarsbevidst katte-ejer, og alle mine katte har altid været neutraliseret og jeg har passet alle vaccinationer og loppe/ormekure.

    Jeg har udfærdiget en kontrakt til killingerne, såfremt at ejerne ikke kan beholde dem, køber jeg dem tilbage. De killinger jeg ikke får solgt, beholder jeg selvfølgelig. Jeg slår ikke sunde og raske dyr ihjel.



  • #5   30. jul 2007 For en god ordens skyld, historien om den drægtige kat;

    Ja, det er en lidt sjov historie der hører med til denne lille Fie-kat. Vi har to katte i forvejen, og en hund, så vi havde ikke regnet med at skulle have flere dyr pt.

    Men så sker der det, at der flytter en vildkat ind i vores garage. Hun er meget lille og spinkel bygget, og meget, meget tynd!! Vi tror det er en halvstor killing.Vi kan ikke komme til hende, så vi fodrer hende i garagen og efterlyser hendes ejere. Ingen vil kendes ved hende, og der går nogle dage hvor vi fodrer hende. Vi finder ud af, at hun er meget, meget kælen, og hun har nok været væk længe, eftersom hun er så tynd og er fyldt med parasitter, i form af lopper, tæger og øremider. Hendes øjne løber også.

    Der sker så det, at hun bliver MEGET glad for os. Vores to andre katte og hunden accepterer hende med det samme, selvom de som regel jager alle fremmede katte væk. Især vores hund og lille sorte hun-kat. De vogter matriklen meget nøje, men alligevel lader de "vild-katten" bo i garagen og vandre rundt i haven.

    Efter en lille uge, begynder hun at gå ind i vores hus og hoppe op i sengen og sofaen. Det er vi ikke så vilde med, eftersom hun jo ikke ligefrem er særlig lækker med alle hendes parasitter. Men da vi beslutter at aflevere hende til et kattehjem vi har i nærheden, giver jeg hende orme og loppekur, bader hendes øjne i kamille-the og køber noget salve til øremiderne, samt giver hende et bad, som hun utrolig nok finder sig i. Vi beslutter at lade hende gå ind i huset og hygge sig lidt, indtil hun skal på kattehjemme, som vi har en aftale med om fredagen.

    Denne her kat opfører sig som om den altid har boet hos os, og vores normalt fjendske hunkat, lader hende sove ved siden af sig i hundens kurv. "Vild-katten" er så sød og kælen, at hun helt sikkert må ha haft nogle ejere engang. De har bare ikke gidet at øretatovere eller chippe hende.

    Vores teori er, at hun er hoppet ind i en bil og er blevet kørt væk fra sine ejere, for hun elsker at sove i bilerne. Men der er ingen der søger denne dejlige kat...

    Dagene går, og vi bliver jo selvfølgelig glade for hende. Hun skulle være afleveret om fredagen, men manden i huset synes godt lige vi kunne have hende weekenden over til om mandagen, da vi skal besøge nogen der bor 2 km fra kattehjemmet. Så jeg ringer og ændrer tiden.

    Da mandagen oprinder, og vi skal til at køre, sidder min mand og kæler med hende i sofaen. Han siger så, at han synes vi skal køre ned på kattehjemmet og se om forholdene er iorden, og så overveje om hun skal bo der. Nu er det så, at jeg må træde i karakter og sige at jeg går ud og henter katte-transporten, og så kører vi hende til katte-hjemmet, for vi har altså katte nok! Men da jeg er på vej ud for at hente transport kassen, kan jeg simpelthen ikke få mig selv til det. Så jeg går ind og siger at min mand skal gøre det. Men han vil sgu heller ikke! Vi diskuterer lidt, og det ender med at vi selvfølgelig beholder hende!! Hun er faldet så godt til i vores hjem med alle vores andre dyr.

    Hun har været til dyrlægen for at få et sundhedstjek og blive vaccineret, og da vi ville have hende øretatoveret og steriliseret, fandt de ud af hun er med killinger!! Så nu får vi endnu flere katte .. *S* Sådan er livet.

    Vi troede hun var en halvstor killing, fordi hun er så lille af størrelse, men dyrlægen vurderer hende til at være ca 5 år.

    Så nu har "vild-katten" fået et hjem hos os, og navnet FIE



  • #6   30. jul 2007 Jeg vil gerne give dig et undskyld så - Mange undskyld.

    Var nu hellere ikke et angreb imod dig overhovedet. Jeg er super glad for at høre, at nogle mennesker stadig tager huskatten så seriøs (Synes det mangler herinde) og mange slår bare killingerne ihjel, hvis simplethen er frygteligt.

    Alt held til dig og de små samt moderen selvfølgelig smiley


  • #7   30. jul 2007 Er helt enig med Gallaxe!

    Det er simplethen frygteligt, at huskatte bliver smidt i nakken på folk... Dette påvirker de stigende antal efterladte katte.
    Jeg ville ønske at alle katte havde en min. pris på fx. 500,- for så ville alle katteejer passe på deres katte!

    Det sammer ser vi jo mere og mere ved heste/ponier. Man kan få en hest for samme pris som en kat eller hund i dagens Danmark - Det er frygteligt!


  • #8   30. jul 2007 Dengang jeg havde killinger efter mine huskatte, solgte jeg dem for kr. 1.500,- stykket. Men de udgifter dækkede også kun lige de ting der fulgte med killingerne.

    Poteknus herfra.


    <b>P. S.:</b> Nogle af killingerne kan også ses herinde.


  • #9   30. jul 2007 Ja der er mange der vil købe en huskat for 400 kr..

  • #10   30. jul 2007 ved nu ikke med priser..vi står i samme situation. Men selvom jeg har sat en pris på 100,- for vores killinger (også alm huskat), så er der ingen købere endnu. Selvfølgelig stiger prisen, så snart de er gamle nok til at blive steriliseret, vaccineret osv. Men de er allerede godt passet med foder og ormekur. Så jeg tror da bestemt ikke jeg kommer nemmere af med killingerne, når prisen stiger..

    Historien hos os er fuldstændig magen til trådstarter. Da vores egne 2 selvfølgelig er steriliseret og kastreret og vildkatten også ville have blevet det, hvis hun besluttede at blive hos os. Men vi "tog hende ind" fordi hun havde lagt killinger ude i vores stald og vi blot ville sikre killingerne den bedste start på livet...

    Men håber da på vi finder gode hjem snart. De 3 beholder vi, så det er kun 2 vi prøver at afsætte *S*


  • #11   30. jul 2007 du kan sagtnes tage det for dem... og så må det jo tage den tid det tager at komme af med dem...

    vi fik en kat gratis fra en gård engang. men han fejlede alverdens ting da vi kom til dyrlæge med ham. så han rendte om i 2000 kr de først to gange ved dyrlægen...

    og så har vi en hun kat som jeg gav 200 for, det var uden vacciner og hun har aldrig fejlet noget som helst....



  • #12   30. jul 2007 jeg syntes britta sagde det der skulle siges *S*
    opfrostret en huskatte killing sammen med mine mco killinger fordi hans mor var blevet kørt over ... han blev neutraliseret sammen med mine killinger og jeg solgte ham for 800 kr jeg fik godt nok ikke dækket mine udgifter for ham meeeeeeen jeg sov godt om natten ved at vide at endnu en huskat var i sikker havn *S*


  • #13   31. jul 2007 Grunden til at jeg købte mine katte på et internat var netop, at alle de ting var ordnet (+ hjælpe dyrene). Så hellere give 500 kr for en vac. og neut. kat end 50 kr. for en killing, som kan fejle alt og som du skal bruge endnu flere penge på at få ordnet.

  • #14   31. jul 2007 så med det vil jeg sige, at jeg tror godt du kan sætte den pris på dine killinger. Det giver seriøse købere, tror jeg smiley

  • #15   31. jul 2007 Jeg har taget 1000 - 1400 kr. for huskillinger, der var vaccinerede, neutraliserede, øremærkede og registrerede smiley

    Min veninde har netop solgt 3 killinger, som havde fået samme "behandling" for 1500 kr. stk. Så der *er* købere til den slags misser smiley


  • #16   1. aug 2007 Alle mine forrige katte er også købt på internat, for så var alt ordnet når man fik dem. Jeg tror jeg har givet mellem 600 og 800 for dem.

    God ide egentlig, at få dem neutraliseret. Så er jeg da sikker på at de ikke går ud og laver flere killinger. Man ved jo aldrig om de nye ejere får killingenre neutraliseret inden det er for sent.


    Godt at høre at nogen har solgt deres huskatte for 1000-1500 kr, så er der da håb forrude for mine killinger!!


  • #17   1. aug 2007 Line Madsen - Ja, det har jeg så også lige fundet ud af, eftersom jeg har ringet rundt til forskellige dyrlæger. Jeg har altid købt kat fra internat, hvor de både er vaccineret og neutraliseret, og jeg har købt mine killinger som 12-14 ugers. De har åbenbart en lidt anden politik end de praktiserende dyrlæger.


    Er der forresten nogen der kender nogle gode og billige dyrlæger her i vestsjællands området??


  • #18   2. aug 2007 Line: Nogle dyrlæger foretrækker, at killigerne er lidt større inden de neutraliseres, men for en erfaren dyrlæge er det intet problem at neutralisere killinger helt ned i 9-10 ugers alderen smiley Fordelen er, at killingen kommer sig langt hurtigere over indgrebet end den lidt ældre kat.

    Samtidig sikrer man sig 100% at det bliver gjort i tide - altså inden katten bliver kønsmoden. Min hensigt med neutralisering af huskillinger har været at stoppe deres "sociale arv". De var alle selv uønskede (hittekatte) og skulle derfor ikke have mulighed for at bidrage yderligere til bestanden. Der kommer hvert år utroligt mange ups-kilinger til verden, fordi mormissen ikke blev neutraliseret i tide.

    Jeg ser det desuden som en god service ovefor køberne. Det er rart bare at kunne nyde sin nye kat uden at bekymre sig om, at den skal i narkose indenfor de første måneder i det nye hjem smiley

    Du kan læse lidt mere om emnet her:
    http://www.kattehandel.dk/tidlig.htm


  • #19   3. aug 2007 Line - vi bruger også Snertinge dyrehospital, men jeg synes de er lidt dyre mht til neutraliseringer og de vil ikke gøre det med små killinger...

  • #20   3. aug 2007 Dyrinternaterne tager ca. 800 for en killing/kat der er vaccineret, øremærket og neutraliseret. Du kan i hvert fald godt tage deroppe af (eller hvad der nu dækker dine udgifter). :o) Skulle killigekøber selv gøre det, så ville det jo løbe op i meget mere... Og vil killingekøber ikke give katten den slags dyrelæge besøg, jamen så er det jo heller ikke en person man ønsker at sælge til :o)

  • #21   3. aug 2007 Hvor finder man dyrlæger der vil neutralisere katte under 12 uger???

    Eva K - tager dyreinternaterne alm. katte ind for at blive neutraliseret???


  • #22   4. aug 2007 Helle H - ja, får man ved jo ikke om køber får det gjort???

    Hvilke dyrlæger kan du anbefale i nordsjælland? Jeg bor selv mellem Kalundborg og Holbæk.

    Vil gerne ha´ neutraliseret, vaccineret og øretatoveret killingerne inden de flytter hjemmefra som 12-13 ugers. Loppe kur og ormekur tager jeg mig selv af.


  • #23   4. aug 2007 Andre der kan anbefale gode og billige dyrlæger på vestsjælland??

  • #24   5. aug 2007 Kitti - Det med dyrlægerne har du vist allerede fået flere gode råd til :o) Og man kan jo altid bare ringe og høre.
    Og mht til dyreinternaterne, så har jeg i hvert fald aldrig hørt om at de skulle tage alm. katte ind :o)


Kommentér på:
Pris på killinger

Annonce