9.630 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kattebyld og katte acne Kattebyld og katte acne

Hej
Jeg har en dejlig kat som i morges pludselig var meget øm og lidt hævet på siden. Med en klump sammenklistret hår. Dette viste sig jo selvfølgelig at være en kattebyld. Jeg har ikke de store erfaringer med det, men har fået klippet håret lidt ned omkring og klumpen af, så jeg kunne vaske det. Der er kommer lidt puds ud, med lidt rødt i. Han synes det gør meget avs, så vil ikke trykke for meget. Hvis den ikke på magisk vis er væk i morgen tager vi til dyrlægen. Det skal lige tilføjes at han har det fint, spiser normalt og ikke har feber. Men har i evt. Nogle gode råd? Har vasket det i lunkent vand og overvejet klorhexidin.

Derudover har han i En periode haft noget sort under hagen og nu kan jeg se der er kommet en rift også. Han har ikke lopper. Nogen der har erfaring med med katte acne? Eller andre forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattebyld og katte acne
  • #1   26. aug 2018 Klorhexidin, penicillin og metacam.

Til hagen klorhexidin.

• *Berit *
    *Berit * Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 494 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #2   27. aug 2018 klorhexidin flydende først,og sårpulver bagefter (pulver klorhexidin).
    når katten har tendens til acne,så lad være med at bruge foder skåle af plastik smiley

• #3   27. aug 2018 Jeg har brugt klorhexidin servietter (fås hos dyrlægen) to gange dagligt de to gange min har haft det. Første gang var det dog ikke nok da han havde et stort udbrud, men anden gang tog en uge eller sådan noget.

• #4   27. aug 2018 Skynd dig til dyrlæge med hans byld. Det kan ikke betale sig at se tiden an med bylder og bidsår. Det går hurtigt med mere alvorlig infektion og feber og så ender man bare med en rigtig syg kat.

• #5   27. aug 2018 Vi har haft fat i dyrlægen og indtil videre ser det ud til at det vi fik tømt og renset i går gjorde en verden til forskel. Han er ikke øm i dag og det der rigtig pænt ud smiley så i samråd med doktor dyr, så renser vi selv, men hvis han bliver det mindste øm, så tager vi ind og får ham til at tømme og forhåbentlig give lidt mod evt. Infektion smiley katten har det glimrende og ser heldigvis ud til at have været en meget lille byld der blev opdaget i meget god tid ! Og vi starter ud med en uges vask og klorhexidin + ny madskål angående hans acne, og hvis ikke det hjælper tænker jeg nu lige at aflægge dyrlægen et besøg ligemeget hvad, så kan vi ligeså godt få ham gået i sømmene smiley

Tusind tak for jeres hjælp!

Kommentér på:
Kattebyld og katte acne

Annonce