{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Ny mulig kattelov i en by i newzeland {{forumTopicSubject}}

Fik før postet forkert sorry.
Men puha en lov smiley kunne man da ikke lave en lov om tilladelse til at holde kat men som indekat?
Med lovlig løbegård og bøder hvor de måske skulle komme ud alligevel

https://www.dr.dk/nyheder/udland/newzealandsk-vil-forbyde-katte-draeber-mange-andre-dyr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny mulig kattelov i en by i newzeland
  • #1   31. aug 2018 Tja hvis katteejere ikke vil tage ansvar og lytte, så må de tage konsekvenserne. Desværre går det ud over kattene, at deres mennesker er dumme. smiley

  • #2   31. aug 2018 Ja loven er jo nødvendig, fordi så mange har pisset på loven om ikke at lade katte gå løs, de har altid været restriktive med hensyn til katte i Australien og særligt på øerne, fordi katte kan blive en plage og ødelægge naturen, så slemt er det ikke her, siger de endnu, men det kan blive slemt, hvis der ikke bremses op for løse fertile katte!
    Så nej jeg syntes ikke de går for vidt, selvfølgelig ville inde katte ikke være et problem, men der er åbentbart også der, mange som ikke fatter det er nødvendigt, at holde dem inde og neutralisere katte som ikke indgår i et registreret avls program.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #5   2. sep 2018 Situationen er anderledes i Australien og New Zealand. Der var ingen kattedyr overhovedet før 1600-tallet - og derfor er der kun mennesker som kan bekæmpe kattene. Sådan er det ikke i alle de andre kontinenter, hvor kattene har naturlige fjender, der regulerer antallet af katte.

    Egypterne værdsatte deres katte helt vildt! - Kattene blev forgudede smiley

    Fordi kattene forhindrede skadedyr i at æde mennesker og tamdyrs forråd.

    I Danmark forgifter vi vores drikkevand med pesticider af alle mulige slags - ukrudtsmidler er i mængde den største fare for vores drikkevand, men rodenticider (rottegift) ender også i sidste ende i vores grundvand - og i øvrigt er det IKKE dyrevelfærdsmæssigt i orden at forgifte rotter og mange andre slags dyr med kemi, der påvirker dyrene i flere dage, før rotten / dyret dør - som regel af indre blødninger - MEGET smertefuldt.

    Lad kattene klare problemerne og lad os herinde fra arbejde for at forsikringsbetingelserne ændres, så det bliver dårlig stil at påkøre en kat (og alle andre slags dyr). OK - nogle katte leger med maden, men som regel kun i få minutter før katten afliver sit bytte.

    Jeg går bestemt ind for en kattelov i Danmark, men den skal gøre forholdene bedre både for kattene og for Danmark.

    De allerbedste hilsener


  • Natalia T
    Natalia T Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 19
    #6   6. sep 2018 Det eneste jeg kan se der er galt med den lov, er at man ikke må anskaffe sig nye katte når de gamle ikke kan længere, man kunne også godt have godkendte avlere, uden hensynstagen til om det er racekatte eller ikke. Men selv ideen om chipmærkning og registrering er da helt fint. I øvrigt ville jeg mene det havde været lidt mere smart, hvis de var startet med at få fjernet gnaverne først, her ville kattene jo sikkert kunne være en god hjælp.

  • #7   6. sep 2018 Kan bedre lide loven i Belgien :3

  • Natalia T
    Natalia T Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 19
    #8   6. sep 2018 Ida T jeg ved ikke hvordan det er i Belgien. Men du kan jo evt. skrive lidt om det, hvis du ved det.

Kommentér på:
Ny mulig kattelov i en by i newzeland

Annonce