{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  borgerforslag til kattelov - være med
  • #1   1. sep 2018 Kan godt være det et mig men hvordan skal det at katten øremærkes og registreres gøre at det genere naboerne mindre?

• #2   1. sep 2018 Jeg synes det var bedre at lave en lov ang neutralisering

• #3   1. sep 2018 hvis man får sin kat øremærket så vælger de fleste også at få neu. katten er jo i narkose i forvejen.
    ved at få den øremærket så er det jo en ejerkat - så vil der være en som har ansvaret for katten. Og man kan finde pågældende hvis katten bliver væk og fundet af fremmende.

det er en start for kattens skyld

• #4   2. sep 2018 Det tror jeg nu ikke hr bondemand med 15 katte og 20 killinger tænker.

• #5   2. sep 2018 .. Og det er også en fin lov. Men hvordan skal den håndhæves? Det er i mine øjne lidt nyttesløst for der er ikke ressourcer til at det kan håndhæves

• #6   2. sep 2018 Så folk vil gøre som de altid har gjort.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #7   2. sep 2018 Jeg går HELT BESTEMT ind for at Danmark for en Kattelov, men jeg kan IKKE skrive under på den motivation, der ligger for borgerforslaget

Katten er IKKE en invasiv art i Danmark - Arkæologerne finder ikke sjældent katteknogler i / ved menneskegrave i Danmark. Nogle af de ældste er fra bronzealderen (4000 år siden). Arkæologerne har fundet katteknogler, der er omhyggeligt anbragt ved det døde menneske. Der er fundet fint begravede katteknogler i Ålborg, Allinge Aars, Brønderslev, Frederikssund, Glostrup, Hillerød, Karerev (Storestrømmen), Mariager Fjord og Odense - Dådyr og fasaner er kommet til Danmark i ca. 1750 - altså for ca. 250 år siden - ingen forsøger at udrydde dem, selv om de også kan være til gene for intolerante mennesker.

Skrivebordsøvelser, der ikke tager højde for kulde, fødemangel, manglende steder kattene kan stresse af gør at det aldrig er sket i Danmark at "En hunkat kan hvert år få op til tre kuld killinger, og overlever de alle, vil to fertile katte på fire år blive til 5000 katte".
    Der er masser af gode grunde til at Danmark skal have en kattelov, men ingen af dem nævnes i motiveringen for borgerforslaget, som jeg derfor IKKE kan skrive under på

De allerbedste hilsener

• #9   2. sep 2018 Jeg skriver heller ikke under - det er afsnittet omkring at katten er en invasiv art der provokerer mig. Det er jo direkte forkert! Så sent som i sidste uge var det en biolog ude og sige at katten ikke er et problem i Danmark og IKKE påvirker naturen negativt!

Kommentér på:
borgerforslag til kattelov - være med

Annonce