6.881 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

HJÆÆÆLP!!! (kat sprunget ud fra 2. sal) HJÆÆÆLP!!! (kat sprunget ud fra 2. sal)

vi er meget i tvivl! vores nye kat, som kom hjem igår, er lige sprunget ud fra 2. sal! den har ikke ondt i benene, har mærket efter. ryggen og hovedet er der heller ikke noget galt med, den virker i det hele taget upårvirket. men vores bekymring lægger i at halen hænger slapt nedad som om den er brækket. den må vi ikke røre ved, men det måtte vi faktisk heller ikke i forvejen. han er lidt træt nu, og er ikke meget for at hoppe op, men kan godt.

skal vi til lægen med ham nu, eller kan det vente til i morgen tidlig?

håber i kan hjælpe...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆÆÆLP!!! (kat sprunget ud fra 2. sal)
  • #1   2. aug 2007 Uh, jeg ville være bange for indre blødninger selvom han ikke viser tegn nu (de kan jo godt komme snigende) og også det med halen er et dårligt tegn. halen er jo forlængelse af rygraden.
    Jeg ville på ingen måde turde vente til i morgen, men derimod ringe til vagtdyrlægen med det samme og så få ham kigget og røntgen undersøgt.

Pøj pøj med ham.

• #2   2. aug 2007 Jeg ville helt klart køre afsted med det samme, der kan jo nemt være sket noget indvendigt.

Så afsted med jer....

• #3   2. aug 2007 altså lad mig sige det sådan at hvis den er faldet ud fra 2. sal ville jeg nok stærkt tvivle på om jeg selv kunne holde til at vente til imorgen af bekymring. ;o)
    det er jo dig der kan bedømme tilstanden, men jeg ville klart finde en dyrlæge nu!

• #4   2. aug 2007 Afsted til dyrlæge nu ! At falde ud fra 2.sal er en alvorlig sag !!

• #5   2. aug 2007 Det bekymrer mig, at halen hænger slapt ned. Den kan være brækket og hvis det er tilfældet, vil det være MEGET synd at vente med at få ham tilset til i morgen..

Det er muligt at katten får amputeret halen - HVIS den er brækket helt nede ved haleroden. En kat der ikke kan bruge halen, kan ikke balancere på samme måde som en kat der ingen hale har, eller en kat med en alm. hale ;-)))

Jeg ville tage den til dyrlægen og få den set igennem. orhåbentligt har den kun småskader, men hellere en gang for meget end en gang for lidt..

God bedring til din kat..

• #6   2. aug 2007 jeg har lige snakket med vagtlægen og han sagde at som jeg beskrev ham, havde han mest brug for at være i ro. vi skulle holde øje med ham natten over, og hvis det blev værre, måtte vi ringe igen. men han mente ikke at der var grund til bekymring, da ham kun er 18uger. hans knogler er åbenbart stadig bløde... desuden var det ikke ned på den rene astfalt, men i lidt buske, osv. tror lige vi ser tiden an, han går jo fuldstændigt som normalt...

• #7   2. aug 2007 Hmm, ok.. Skriv da lige en opdatering når det er, så vi ved hvad der sker med det bette pjok :o)

• #8   2. aug 2007 det lover jeg, at jeg nok skal. dyrelægen åbner kl8 i morgen, så det er det aller første der bliver gjort! håber ikke det er alvorligt, det har vi ikke råd til. var ude og købe katteting for 1000kr i forgårs... men så må man jo i banken, eller noget...

• #9   2. aug 2007 Ja, et godt råd er faktisk at have en opspraringskonto hvor man har ekstra sat af til f.eks. uventede dyrlæge regninger, så det ikke er pengene man behøver tænke på i den situation. Jeg har selv 7000 stående (Meget når man er på su opg lever for 4300 om måneden :o)
    Jeg fik selv det råd af en anden katteejer engang og har taget det til mig og er glad for den tryghed det giver mig :o)

• #10   2. aug 2007 Hvis katten har brækket halen, kan der være risiko for, at den nerve, der styrer afgang af urin og afføring er beskadiget, så hold øje med, om den kommer af med noget på wc-bakken.

Endvidere KAN landingen give "revne" i mellemgulvet, så læg også mærke til, om han virker træt og kort-åndet.

Og så skulle I - nu hvor den store tegnebog alligevel er fremme - også få lavet en net-ramme til at sætte foran vinduet eller altandøren, så historien ikke gentager sig.

• #11   2. aug 2007 ja, så er der nyt i sagen... her til morgen da vi stod op, var katten helt klar igen. halen stritter, og han hopper op og ned alle vegne, mere end han gjorde før! men tager ham lige med derned alligevel, han har også lidt øjenbetændelse de lige skal kigge på...
    vi kan ikke lide at indespærre dyrene i lejligheden nu hvor de har prøvet "det søde liv" på altanen, de var virkeligt glade for at side derude og kigge på biler! ;o)
    det bliver til en konstruktion med noget myggenet som bliver sat godt fast på indersiden at gelænderet. så kan vi også stadig bruge altanen. nu skal vi bare have fundet ud af hvor man køber sådan noget myggenet....

• #12   2. aug 2007 Vi har været så uheldige at vores kat for et års tid siden tog en tur ud af et åbentstående vindue (fra 3. sal), men klarede det uden skrammer. Hun elsker at være på altanen, så vi har også valgt at sætte net op så hun kan gå ud frit som det passer hende.
    Nettet købte vi hos zooplus.de, det var langt billigere end at købe et tilsvarende net hos en dyrehandel herhjemme.
    Gå ind under "Katzen" foroven, og vælg derefter "Balkon und garten" i menuen til venstre. Vi købte nettet i størrelsen 3x4 m for ca 200 kr. inkl. fragt rfa Tyskland. Skulle vi have købt det herhjemme havde vi været nødt til at købe det i 3x6 m (den eneste størrelse vores dyrehandler havde) og det ville have kostet 450 kr. Så over halvdelen sparet ved at bestille på nettet smiley

• #13   2. aug 2007 Du kan få special-net til sikring af katte her:
    (link fjernet)

• #14   2. aug 2007 Præcis samme net jeg har købt hos zooplus. I størrelsen 4x3 meter er der 130 kr sparet ved at bestille det i Tyskland.

• #15   2. aug 2007 oviler har også faldt ud fra 2.sal..

han har det findt.. men det er nogle (mange) år siden..

han sad i vinduet også kan felix hoppene op en ind i oviler der så faldt ud af vinduet..

det var før jeg blev født..

men hved ikk..

• #16   2. aug 2007 kom*

• #17   2. aug 2007 til læge nu

• #18   2. aug 2007 opdatering!

vi har nu været til lægen, og Bob opførte sig eksemplarisk, gjorde lige hvad lægen sagde... det er intet galt med ham, han skal nok komme sig 100%, uden men. men han fik lidt smertestillende, og skulle have de næste par dage, så skulle den være klaret. puha, hvor var vi dog urolige...
    mht. billeder af"fjolset" så kommer de først når jeg får mit kamera tilbage fra fona, det i telefonen er så dårligt, så det kan være lige meget.
    men lettet (og 543kr fattigere) kan vi nu fortsætte vores nystartede katte-eventyr med Bob og Krusty...

mvh og tak for gode råd og vejledning...
    michelle og kasper...

• #19   2. aug 2007 Min kat har også lavet det nummer, men heldigvis uden de store skader. Han haltede lidt rundt og var lidt sløv i det, så jeg tog han ned til dyrlægen og fik taget røntgenbilleder af det ben han haltede på. Der var heldigvis ikke noget at se.

Det er lidt imponerende at de kan tage sådan et fald uden de store skader, men katte lander jo altid på benene :o)

• #20   2. aug 2007 I kan læse om "nedfaldskatte" her:
    (link fjernet)

• #21   2. aug 2007 Kasper - Jeg er glad for at hører han er alright for det må have været noget af en tur for ham..

En anden gang ang: dyrlæge regninger så har de en fin afdrag ordning hvis man ikk lige har pengene her og nu og du kan stort set selv bestemme om det 200 kr om måned eller hva det skal være..

• #23   2. aug 2007 Godt at høre at den lille frækkert klarede turen uden mén. Men ja, i lærte da vist hurtigt at det er nødvendigt med net for altanen ;o)

• #24   3. aug 2007 Dette er ikke for at være bagklog, men ren undren, da vores overbo også har deres kat til at hænge ud af vinduet.

Kan man virkelig ikke regne ud, at katten på et tidspunkt vil tage springet????

Jeg er oversippet med vores......

Kommentér på:
HJÆÆÆLP!!! (kat sprunget ud fra 2. sal)

Annonce