{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

Normal (forventelig) adfærd når killinger tages fra moderen. {{forumTopicSubject}}

Nettet flyder over med viden om killingers 0-12 uge, men så sælges de - og hvad så; hvad skal man forvente. Vores Perser-mis fik 4 killinger (overlevende) som vi passede og plejede og legede med og så fik vaccineret og solgt. NU har vi så afleveret tre - 2 drenge og en pige til deres nye ejere, og der er to (tre) ting der går mig på og gør mig trist.
1) Mor-mis ligesom søger efter killingerne; gør ting der normalt ville lokke dem frem fra deres gemmer, og kikker så efter dem.
2) Den sidste killing leger og spiser godt, men man kan se at den ligesom kikker efter legekammeraterne. Den er dog rolig og fattet - men gået ned i fart.
3) Familierne der modtog de to drenge har begge fortalt at katten javler om natten og ikke rigtig spiser (24 timer siden de forlod moren).

ER det bare mig der er følelsesmæssigt ude af balance over det hele eller??? er det normal adfærd?

På forhånd tak for alle input


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Normal (forventelig) adfærd når killinger tages fra moderen.
  • #1   3. sep 2018 Det er meget normalt.

    Jeg venter så til killingerne er mindst 14 uger, og så flytter der en af gangen. Det gør overgangen lettere for alle.


  • #2   3. sep 2018 helt normalt - også selvom at det er hårdt både for ejer, køber, missemor og killinger

    men det skal nok gå

    sørg for at forkæle både missemor og den sidste killing. gør lidt ekstra godt for dem, så de glemmer at de mangler nogen. det kan være via leg mm Og ellers masse af kæl og nus

    dem som nu har fået killingerne hjem, her bør de sørger for ro når killingerne skal have mad. tørpiller bør stå fremme 24/7. giv lidt god vådfoder. det vigtigste er dog der er ro til at de kan spise. Og oftes vil de spise i løbet af i dag. de kan også have spist i løbet af natten.

    da min Kida flyttede hjem til mig, havde tidligere ejere samme problem. de havde allerede givet en killing væk, og så flyttede kida. så det endte med at de valgte at beholde de sidste 3 killinger selv. simpelhen fordi missemor næsten gik i spåner.

    nu har jeg selv fået killinger både 1 styks sidste år og så 1 her for 1 mdr siden. Og begge har ikke spist det første stykke tid. begge spiste dog dagen efter. de skulle lige falde til


  • #3   4. sep 2018 2-3 dage siden separation, og der er nu kommet mindre tristhed, rejste ører og mere leg i alle killingerne (et krav til køberne var at de sender billeder - nu sender de videoer smiley Energien er ved at vende tilbage hos mor og sidste killing, og det er dejligt at se den galopere igennem huset for at springe op i vinduet. Idet sidste køber ikke svarer på kontakt har vi besluttet at betale depositum retur og beholde hende. Tak for inputtene.

Kommentér på:
Normal (forventelig) adfærd når killinger tages fra moderen.

Annonce