{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat fra norge, hjælp...
  • #1   6. aug 2007 Har læst det før, men fatter minus af det...

• #2   6. aug 2007 Ja,du skal betale 25 % af købssummen i skat,når du køber kat fra Norge.Det er fordi Norge er et ikke EU-land.

• #3   6. aug 2007 oki...
    Men hvor gammel skal rabis så være??

• #4   6. aug 2007 Og kan man ikke bare sige at det er en gave så man ikke skal betale skat?

• #5   6. aug 2007 Da jeg fik mine katte hjem fre sverige der måtte de først fi rabiesne da de var 12 uger og så skulle der gå en mrd inden de måtte komme til dk.. vil gå udfra det er det samme, da det jo er indrejse i dk..

Naja

• #6   6. aug 2007 Det med skat har jeg hørt mange snørkle sig ud af ved at få parpirne sendt og så få noget med på det var en gave... men ved sq ikke hvordan man gør..

Naja

• #7   6. aug 2007 Hvis du siger katten er en gave skal du dokumentere det med en erklæring fra sælger. Tolderne er blevet meget opmærksomme på værdien af racekatte og ved godt at de koster mange penge.

Bliver katten shippet hertil eller henter du den selv? Bliver den shippet, så få det til at passe med at landingen bliver i dyrlægens arbejdstider i lufthavnen. Skal han ud uden for arbejdstid betaler du en formue pr påbegyndt kvarter fra han møder. Og er flyet forsinket skal du betale i alt den tid han venter.
    Hvis katten shippes hertil uledsaget kan du ikke undgå at komme til at betale moms af katten, da du skal igennem tolden med katten. Du skal så kunne dokumentere købeprisen og ellers estimerer de en pris der somr egel er højere sat end det du har givet for katten. Du skal også huske at der skal betales moms af udgifterne til kattens rejse!

Ankommer katten ledsaget kan man undgå at betale moms, da det kun er dyr der ankommer som cargo der bliver tjecket, men reelt har du pligt til selv at indberette det og betale momsen.

Jeg har erfaring med at importere fra Rusland, og en kat der rejser derovre fra som cargo der reelt har kostet 5000 danske kroner har du lagt yderligere 5000 for inden du er ude af lufthavnen. Flyet lander efter lukketid, så det er en halvdyr fornøjelse.

Held og lykke med din import.

/Mvh Helle

• #8   6. aug 2007 Da Norge er opført på bilag 2 til kæledyrsforordningen skal rabiesvaccinationen være 21 dage gammel og det er ikke nødvendigt at udtage blodprøver eller andet.

/MvhHelle

• #9   6. aug 2007 Du skal også lige være opmærksom på at hvis du lyver om at katten er en gave, og tolderne finder ud af det, så skal du oven i momsen betale en bøde, der tit overstiger værdien af momsen.

/Mvh Helle, som kryber under sin sten igen nu.

• #10   6. aug 2007 Jeg henter selv katten...

• #11   6. aug 2007 Tina... ok... altså 3 uger.... må have husket forkert...

Naja, som er mega killinge skruk...

Kommentér på:
Kat fra norge, hjælp...

Annonce