{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Persers hjørnetænder og hvornår kom jeres i løbetid? {{forumTopicSubject}}

Hej, min søde perser, Ellie, er 9 mdr gammel, og har nogle gange et sært udtryk i ansigtet. Det har den fordi dens ene hjørnetand i undermunden er blevet ret lang, og så tanden nogle gange sidder over overlæben.
Vi fik den billigere, fordi dens lille kranie er skævt. Dyrlægen sagde at vi skulle holde øje med dens tænder. Vi må nok få tanden revet ud. Jeg vil bare høre om andre har oplevet lignende?
Det er også som om der er to tynde tænder ved siden af hinanden. Altså to hjørnetænder. Men det er lidt mystisk. Som om at mælketanden ikke er faldet ud, men at der bare er kommet en ekstra tand. (man kan se et billede af dens mund med tanden fremme, på det sidste billede i profilen.)

Og en anden ting. Hvornår kom jeres hun-perser i løbetid? Og hvordan oplevede i det? Ellie har en meget tynd stemme, så jeg kan næsten ikke forestille mig, hvordan det må lyde, når den kommer i løbetid.

Planen er at få den steriliseret og i samme omgang få trukket tanden ud. Måske lidt for vildt på en gang...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Persers hjørnetænder og hvornår kom jeres i løbetid?
  • #1   17. sep 2018 Det kan ske, at mælkehjørnetænder ikke falder ud af dem selv, og de skal trækkes ud hurtigst muligt.

    Mine katte har været 5+ måneder ved første løbetid. Den ældste omkring et år.


  • #2   17. sep 2018 God løsning, at få ordnet begge ting på en gang, og så kan dyrlægen også se på hele kraniet, ved at få taget røntgen, og derved se hvordan kranie og tænder fungere sammen.
    Bare hun er levedygtig, og i har indstillet jeg på de ting som kan følge med, så er alt godt, jeg har selv haft en lille kat født med fejl, men hun var en fantastisk kat, desværre blev hun ikke så gammel.


  • #3   17. sep 2018 min speedy havde samme problem. hans hjørnetand eller rettere hjørnetænder var ved at
    voksne helt hen i vejret. den øverste pressede den nederste helt vildt - ud af.
    dyrlægen valgte at fjerne den øverste. men han burde havde fjernet begge to. for han havde i de 14 år jeg havde ham, problemer med at samle mad/tørpiller op. han var helt skæv i undermunden.


  • #4   19. sep 2018 Tak for jeres svar.
    Jeg har bestilt tid til dyrlægen til både sterilisation og tandudtræk. Gisp. Allerede om en uge. Håber det går godt og den hurtigt er frisk igen og ikke ændre personlighed.
    Er det noget med at den skal have en skærm på bagefter? ??


  • #5   19. sep 2018 nogle dyrlæger gør - andre gør ikke
    min gør det aldrig med mindre der er en større risiko for at der kan ske noget
    fx havde min Kalle krave på da han blev sterilisede - hans sidste sten lå i buen så han blev skåret op.


  • #6   19. sep 2018 Mine hunkatte syes med indvendige sting, så de har ikke krave på. Jeg har haft bodystocking på en kryptocid hankat, fordi han havde to lange åbninger i maveregionen, som han ikke kunne lade være med at tygge på. smiley

    Jeg undgår helst krave, hvis jeg kan. Jeg har kun brugt krave en enkelt gang, og det var, da en af mine katte måtte have fjernet en klo. Hun bed de to sting op hele tiden, så hun måtte den besværlige vej. Bodystocking dækker jo ikke rigtig poterne. smiley


  • #7   19. sep 2018 jeg er også den første til at tage kraven af. altså lige så snart vi er hjemme fra dyrlægen
    syntes at man stresser katten mere end nødvendigt.


Kommentér på:
Persers hjørnetænder og hvornår kom jeres i løbetid?

Annonce