{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.641 visninger | Oprettet:

Vitani mister benet i morgen. {{forumTopicSubject}}

I går var min Vitani ude for en grim ulykke, hvor altandøren smækkede (pga. gennemtræk) over hendes ene bagben, og pådrog sig flere grimme brud, som kirurgen ikke mener han kan redde. Af den grund mister Vitani i morgen sit ene bagben, hvilket også dyrlægen mente var det bedste af tre valgmuligheder:
1. Aflivning.
2. Sætte benet sammen, som de mente ikke var tilrådeligt.
3. Amputation.

Hun blev indlagt på Københavns Dyrehospital i aftes, og kan hente hende på tirsdag, hvis alt går vel. Så har næsten ikke sovet i nat, og stortudet flere gange. Men trøster mig ved, at så længe hun er der, så får hun den bedst mulige behandling!


Potechok herfra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vitani mister benet i morgen.
  • #1   12. aug 2007 åh nej dog. hvor skrækkeligt. Det er desværre sådan noget der kan ske - men meget uheldigt.
    Håber din kat klarer den og får et godt liv på tre ben..
    Du må gerne holde os opdateret på, hvordan tingene går med den lille mis..


  • #2   12. aug 2007 Åh nej. :o(
    Stakkels mis.

    Hvordan mener dyrlægen hun vil kunne klare sig uden bagben ?

    Trøstekram herfra til både dig og Vitani


  • #3   12. aug 2007 Mange tak. Ja, det var en grim oplevelse, og kunne da ikke nænne aflivning, når hende dyrlægen jeg talte med sagde, at katte <b>sagtens</b> kan leve med tre ben, uden problemer, og uden smerter. Mange katte, sagde hun, lægger slet ikke mærke til det manglende ben bagefter.

    Ja, naturligvis holder jeg jer opdateret, men ved nok ikke meget mere om hende før i morgen, end det jeg lige har skrevet.


    Poteknus.


  • #4   12. aug 2007 Ej hvor skrækkeligt :o( Har selv prøvet en dør der smækkede i, hvor en killing sad bag døren og fik sin hale i klemme, og som blev knust, så den fik sat 4 haleled af :o(...Jeg var også synderknust over det lille pus.... ikke at det kan samlignes med din Vitani, som mister et ben :o(

    Kender faktisk en kat som har 3 ben, han lever fortrineligt, og er idag 14 år, katte er heldigvis super gode til at klare nye udfordringer.

    Held og Lykke med din Vitani, og sender stort Potekram fra mig og alle mine uldtotter...


  • #5   12. aug 2007 Mange tak.

    Ja, det var også skrækkeligt - ikke noget jeg vil ønske for min værste fjende.....

    Din killing klarede sig vel også godt, ikke?


  • #6   12. aug 2007 Huiha, sikken en oplevelse...
    Jeg bliver også altid så forskrækket på kattenes vegne hvis jeg pludselig får åbnet min hoveddør uden at tænke på at et vindue på klem kan få døren til at smække (og jo ikke til at vide når man ikke er selv er herre over åbne/lukekde vinduer i opgangen). Tror jeg skal til at være lidt mere opmlrksom på dørstoppere. (Har dog næsten altid en sko eller lignende siddende for)
    Men god bedring til det lille pus..Håber hun kommer til at klare sig uden benet, uden mén..



  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #7   12. aug 2007 puha, stakkels kat. det maa sgu have gjort nas. foeler med katten og gruer for hvad det naeste bliver. eller hvem den naeste bliver skulle jeg maaske sige smiley

  • #8   12. aug 2007 <b>KF *</b> Ja, det er frygteligt! Men hvad mener du med <i>hvem</i> der bliver den næste?

  • #9   12. aug 2007 kf : ??????????????? er det en stikpille eller bare en sær formulering ?
    sidder her og rejesre en smule børster

    og johanna- misser med tre ben klarer sig glimrende. kender en- den kan så godt som det samme som alle andre


  • #10   12. aug 2007 Ja, må indrømme at jeg heller ikke synes KF får formuleret sig ret godt. Sig det direkte eller lad være.

  • #11   12. aug 2007 KF er måske selv lidt ude af det i øjeblikket - hendes Vippe døde jo i forgårs, tror jeg jeg så en tråd om.
    Så måske er det bare uheldige omstændigheder.....


  • #12   12. aug 2007 Mange tak for opbakningen allesammen!

    Jeg har læst lidt om Vippe, som gik bort på den <b>samme</b> dyrehospital i går morges, som min Vitani blev indlagt på i går aftes.

    Mine dybeste kondolancer til KF for hendes kat´s bortgang! Jeg fik selv et chok, da jeg læste om Vippe, da jeg fulgte med dengang hun KF hentede hende som en bette nyfødt killing, og krydsede fingre for at hun skulle klare den dengang, da hun ikke blev spået mange dage gammel.....

    Det er ekstremt hårdt at miste ved jeg, og kan sagtens sætte mig ind i KF´s sorg, så jeg bærer over med hende! Jeg ved at hun gjorde <b>ALT</b> for at Vippe skulle overleve og få det godt dengang, og at hun betød noget meget specielt for hende!

    Trøstekrammer til dig KF, og R. I. P. smukke Vippe!


    Poteknus.


  • #13   12. aug 2007 Jeg er fattig for ord......trøste pust her fra..
    anna


  • #14   12. aug 2007 Jeg kan forestille mig at KF's kommentar bunder i adskillige tilfælde med Johannas katte og de adskillge ulykker de efterhånden har været ude for.
    Jeg må da ærligt indrømme at jeg selv har siddet og tænkt lidt i samme baner, da det lader til at de mest forfærdelige og skrækkelige ulykker syntes at ramme kattene i Johannas hjem.
    For nogle år siden var der Johannas kat Mascara som døde da hun faldt ud fra altanen. Så har der været en masse med døde killinger. Først med Perles killinger, hvor de begge 2 døde, da de var fortidlig født og Johanna ikke havde de påkrævede remedier til at hjælpe med at redde deres liv, men sidenhen også med killinger i Maine Coon opdrættet som blev spist af de andre katte og som jeg mindes ellers også døde af ukendte årsager.
    Så var der endnu en misser som havde siddet fast på ydersiden af et vindue i adskillige timer og som gudskelov ikke var kommet noget alvorligt til.
    Og ja, det er alle ting som KAN ske for os alle, og heldigvis er noget lign. aldrig sket for mig eller mine bekendte, men jeg synes bare at det er lidt påfaldende så MANGE ting der reelt sker hjemme hos Johanna med alle kattene. Hvad i alverden er grunden til alt det skete?
    Altså det kan da for dælen da ikke være normalt at der sker så mange uhyrlige og ulykkelige ting?
    Og det har da også fået mig til at tænke. Jeg hååber at det bare er et tilfælde og reelt forfærdeligt forfærdeligt uheld der bare rammer Johannas bolig gentagne gange, men jeg var nok i Johannas tilfælde, begyndt at tænke lidt over uheldene og taget alle de forholdsregler jeg overhovedet kunne, hvis jeg også havde haft så mange katte.
    Nu MÅ og KAN der da snart ikke ske mere?

    Jeg er godt nok ked af at den stakkels Vitali er blevet udsat for så megen smerte og skal igennem sådan et grimt forløb, men er også overbevist om at hun nok skal få et helt okay katteliv, selv med 3 ben. Det er bare et spørgsmål om tid og tilvænning, går jeg ud fra.
    Jeg sender mine aller bedste tanker til den stakkels misser. Puuha. Håber at det hele forløber godt og forholdsvist smertefrit for den bette.
    Held og lykke med hende.

    - Og bare lige for at få fakta på plads og være en værre kværulant (;0)), så var det Rikke der postede en tråd ang. Vippes død for nogle dage siden - men Vippe forlod desværre allerede denne verden lørdag d.28/7, så kan ikke forestille mig at 'KF' reagerer grundet Vippe, men måske fordi h*n reelt mener at der er noget at reagere på denne gang?


  • #15   12. aug 2007 Må nok også hellere lige skynde mig at indskyde at KF* jo er en profil som ikke kun May-Britt har adgang til, men også den anden halvdel af Katteformidling.dk. :0)

  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #16   12. aug 2007 Min kommentar har intet at goere med at jeg har mistet min Vippeling. Det er som Camilla skriver. chok. Chok over at endnu en kat kommer tilskade hjemme hos Johanna. Jeg ved johanna handler efter bedste viden og mening. men det viser sig bare gang paa gang, ikke at vaere nok og det goer mig meget ked af det paa hendes dejlige kattes vegne. For det gaar desvaerre ud over dem.

    Ja en kat paa tre ben er der ingen ko paa isen med... den skal sku nok faa et godt liv. Men det burde bare ikke ske overhovedet. Og den slags uheld sker bare som Camilla siger, igen og igen i Johannas hjem. Hvorfor? Kan det vaere fordi der er lidt for mange katte at holde oeje med, for en person, som i forvejen har lidt problemer? Man kan med bedste intentioner komme til at bide over for stor en mundfuld. Og det ved Johanna ogsaa godt jeg mener hun har gjort.
    Det har jeg sagt gang paa gang og siger det gerne igen. Vi har alle ret til at sige vores mening. Ogsaa selvom vi ikke alle er enige. Og dette var saa min.

    Hilsen,
    May-Britt

    Ps... Kira, rejs du bare boerster, liige saa tosset du vil smiley


  • #17   13. aug 2007 Må desværre gi Camilla og KF ret i denne sag ....

    Det gør mig virkelig ondt med Vitani Johanna ... Men selv om jeg ikke har været bruger herinde i mange år - syns jeg tit der sker ulykker hos dig og kattene dør på stribe ...

    Men håber at Vitani får et godt katteliv på 3 ben ....


  • #18   13. aug 2007 <b>Camilla G</b> - kig på de tre sidste billeder her (link fjernet) hvad jeg har fået lavet, netop af frygt for at det skulle ske igen med en af mine katte, som der skete med min Mascara.

    Og jeg sender dig gerne billeder af Perle´s for tidlig fødte killinger, som slet ikke var færdigudviklet, og så kan du svare på om du - hvis du havde alle nødvendige remedier - kunne redde deres liv dengang. Ikke engang min dyrlæge, som så billederne, ville kunnet have reddet dem!

    Mine Maine Coon katte har ikke dræbt deres egne, eller andres killinger, og spist dem. Der var en killing der var død, angiveligt ligget ihjel af moren, hvorefter Aput havde fundet den, og begyndt at spise den, som katte nu altså gør´ pr. instinkt med døde killinger, for at rydte op.

    Vulcanus havde siddet fast på indersiden af vinduet, da han havde prøvet at hoppe ind i et aflåst værelse fra altanen, selvom der var åben dør ind til stuen. Hans ben har det fint i dag, og det er ikke fordi at jeg ikke "gad" befri ham at han sad der i flere timer, men fordi jeg ikke var hjemme. Jeg kan jo ikke være hjemme alle døgnets 24 timer, og holde mig vågen! Kan du det?

    Og jeg er ikke Herre over vindpust der kommer, når man lufter ud, og det var åbenbart dét der skete, da Vitani fik benet i klemme!

    Jeg ønsker jo ikke at mine katte kommer til skade, hvis det er dét folk tror! Jeg mishandler ikke mine katte, hvis det er dét folk tror!


    <b>KF *</b> - jeg vil meget gerne have uddybet herinde, hvilke "problemer" du/I mener at jeg har, tak.


    <b>• Majse - gravid i 24.uge - En lille dreng i maven •</b> - mange tak.


    Poteknus herfra.


  • #19   13. aug 2007 Og kom egentlig på KG for at skrive om hvordan det går med Vitani, da jeg er blevet ringet op af dyrlægen for lidt siden. (Jeg lovede jo at opdatere.)

    Hun har det fint, men bliver først opereret i morgen formiddag, i stedet for i dag, så kan først hente hende på onsdag, hvis alt går vel.

    Jeg er glad for at dyrlægen siger at hun har det fint efter omstændighederne, men er lidt ked af at hun først kan komme hjem på onsdag, da jeg savner hende.

    Men vil gøre alt hvad dyrlægen siger, så længe det gavner hende, og så er jeg villig til at ofre mine egne behov for hende! Sådan er det bare!


    Poteknus herfra.


  • #20   13. aug 2007 Tak Karen, fordi du tænker på Vitani. *Smiler*

    Poteknus.


  • #21   13. aug 2007 Jeg forstår folks bekymringer herinde, og som katteejer er jeg også selv konstant bekymret for mine katte! Ikke fordi de har det dårligt, eller fordi jeg kunne finde på at gøre dem ondt - men fordi de er mine "børn", og jeg vil ofre alt jeg kan for dem!

    Let´s just take an example, shall we?

    Udbrød der brand el. lign. her i huset, er det eneste jeg vil redde mine katte. Jeg vil gå ind i huset for at redde dem ud. Alt andet inventar er ligegyldigt for mig, for ting kan erstattes, og det kan mine katte ikke!


  • #22   13. aug 2007 hm.. nu er jeg forholdvis ny herinde, så har ikke fulgt med i alt, hvad der tidligere er sket. En ting ved jeg dog - Det er bare ikke sjovt at få afvide, at man er skyld i at ens kat er syg/har brækket benet osv, hvis man selv mener, man gør alt hvad der er muligt for sine katte.
    Så jeg vil bare endnu engang sige god bedring til missen smiley Og ikke bebrejde dig selv


  • #23   13. aug 2007 <b>- *** Gallaxe. Bitten på 62. dagen***-</b> - jeg ved ikke hvorfor dyrlægen først vil operere på hende i morgen, men han sagde at der var kommet gips på hendes ben, og man havde renset det sår der var kommet da døren var smækket, hun får smertestillende, hun spiser og drikker, og har det ellers godt. De sagde at hun får fjernet maden i aften, og at de tager hendes ben i morgen i stedet, da hun er stabiliseret.....

    Jeg kan ikke skrive mere lige nu, for tårerne presser på. Jeg skriver senere, når jeg er faldet lidt til ro.


    Poteklem.


  • #24   13. aug 2007 <b>Trine leth J</b> - mange tusinde tak! Og nej, det er ikke sjovt, men forstår godt folks bekymringer, for meget er sket. ´Ville nok også selv blive bekymret, hvis jeg gang på gang læste om folk, hvis dyr blev syge/skadet.

    Men jeg ville ikke fordømme dem på dét grundlag, for ofte er det folk der har det lidt dårligt selv, der skal beskylde andre for at være dårlige (for ligesom at "komme højere op").

    Anyway - <b>ingen</b> herinde er fejlfrie, og fordømmer derfor ikke!


    Poteknus.


  • #25   13. aug 2007 <b>Lis D</b> - det er ikke kun <b>et</b> brud, det er flere slemme brud, og en enkelt er dem er splintret/pulveriseret. Det kan der ikke gøres meget ved.

  • #26   13. aug 2007 Men tak fordi du oplyste mig/os om ham. *Smiler*

    Poteknus.


  • #27   13. aug 2007 Rolig nu Johanna tør øjnene.
    Du kunne jo ikke vide at døren ville smække -

    Uheld kan ske og sker.
    I foråret brækkede jeg halen på Garfield i vinduet. Der er sådan en dum metalskinne der kører med vinduet ud og lukkert tæt før vinduet gør.
    Men man føler sig så dum når sådan noget sker, men heldigvis sker sådan noget jo ikke med vilje.

    God bedring til Vitani


  • #28   13. aug 2007 Rigtig god ARBEJDSLYST Karen.
    Skal sende dig en ekstra tanke her fra solen i haven :o)


  • #29   13. aug 2007 Johanna, jeg er udemærket klar over at du ikke ønsker dine katte ondt og at du ikke mishandler dine katte.
    Dog vil jeg stadig synes at det er noget påfaldende hvor meget uheldigt der sker med dine katte hjemme hos dig. Og om det er manglende sikkerhedsforanstaltninger, ren forglemmelse, for mange katte på ét sted der gør at det er svært at holde øje med dem alle sammen (og selvfølgeligt kan man ikke alle døgnets timer holde øje med sine katte - og det er der bestemt heller ikke nogen der kan forlange af dig) eller om det simpelthen bare ER ren og skær uheld og ulykke, ja det ved jeg ikke og det har jeg svært ved at bedømme.
    Jeg synes bare at vi tit hører om dine katte der er kommet til skade og det synes jeg nu altså godt nok er meget ulykkeligt og forfærdeligt - især for de stakkels katte det jo går ud over.

    *GG* Og dertil vil jeg så lige sige at jeg ikke prøver på at få dig ned med nakken og da slet ikke fordi jeg har det dårligt med mig selv. For det første ligger det slet ikke til min person at nyde at se på andre der ligger ned, og for det andet har jeg det ganske fint med både mig selv, min tilværelse og mit liv generelt. - Så lige den kommentar kan desværre ikke bruges på mig. Men tak fordi du er så storsindet at bære over med mig. ;0)

    Igen vil jeg da gerne påpege at JA, det der er sket med Vitali er en ting der kunne ha' sket for os alle herinde, og stadig synes jeg at det er påfaldende så mange ting der netop lige sker i dit hjem.
    Det er blot mine tanker og mine 25 øre.
    Og synes nu stadig at det er synd for den stakkels Vitali og håber at hun fremover får en rigtig dejlig tilværelse.


  • KF *
    KF * Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 60
    #30   14. aug 2007 Jeg skal ikke sidde og haenge dit privatliv ud i aabent forum. Det maas jeg ikke, saa bliver jeg kold.

    Men nu er vi jo altsaa en del der har fulgt hinanden herinde i et par aar efterhaanden og da du selv fortaeller vidt og bredt om dit privatliv herinde, er jeg ikke den eneste der er bekendt med dig og dit liv herinde smiley



  • #31   14. aug 2007 <b>KF *</b> - jamen så fortæl mig i en privat besked hvad du mener der er "i vejen" med mig, for jeg ved det ikke.....

  • #32   14. aug 2007 Jeg er lige blevet ringet op af Københavns Dyrehospital, hvor jeg talte med en dyrlæge. Han siger at det er blevet gjort nu, og at det er forløbet planmæssigt, og at hun er ved at vågne op nu!

    Jeg sidder og tuder af glæde over at det er gået godt, men også af sorg over at hun har mistet sit ene ben.

    Hvis alt fortsat forløber vel, kan jeg forhåbentlig tage hende med hjem i morgen eftermiddag.....


    Poteknus herfra.


  • #33   14. aug 2007 Nej hvor dejligt at alt er gået godt.. bare rolig hun skal nok klare den med 3 ben..

  • #34   14. aug 2007 Go´ bedring til hende.

  • #35   15. aug 2007 Hvordan er det gået med den lille smuksak? smiley

  • #36   15. aug 2007 Det er gået rigtig godt, og hun blev hentet her i eftermiddags.

    Hun var meget glad, og ville nusses og slikke mig på næsen/munden, da min veninde og jeg hentede hende.

    I kan se et helt nyt billede jeg tog, lige efter vi kom hjem med hende, her: (link fjernet) - det sidste billede.


    Poteknus herfra.


  • #37   16. aug 2007 Al respekt til dig at du ikke valgte at få hende aflivet ! smiley
    En kat kan lære at gå med tre ben hurtigt ! Glad for du er så sej, og en optimistisk person ! High five til dig ! !


  • #38   4. feb 2011 Nu har jeg jo selv været hjemme ved johanne og se hvordan hun bor og hvordan hendes katte lever.
    forstår ik hvordan man kan være så meget efter hinanden uden måske have set hvordan personen bor?
    Kan sige at katten har det godt med 3 ben hun løber hurtigere end de andre og leger meget, hun er slet ik mærket af kun have treben og man ligger ik så meget mærke til det som man skulle tro.
    kan kun sige at jeg at johanne måske bare har været en uheldig person mht. sin katte men de har det alle godt og lever godt og er nogle dejlige sociale katte er elsker og hygge med en smiley


  • #39   4. feb 2011 Johanna. held og lykke med missen - de kan sagtens klare sig fint med tre ben.

    Må jeg spørge hvorfor du valgte Københavns Dyrehospital?


  • #40   5. feb 2011 <b>Lis</b>, mange tak. smiley Men det er nu mange år siden at det skete nu, og hun er kommet sig fuldstændigt! smiley Men tusind tak, og også til dig søde <b>Lone</b> for støtten! smiley

    Potekram herfra.


  • #41   5. feb 2011 Og tak til <b>Rotten</b> også. smiley smiley

  • #42   5. feb 2011 Det var bare det dyrehospital der lå tættest på, og havde åbent, så det var såmænd bare derfor. smiley Var også meget tilfreds med stedet. Hvorfor da? smiley

  • #43   5. feb 2011 Go'morgen Lis:-)

    JA det kan jeg se - det var i 2007 - godt det gik godt.

    Det er det sidste jeg - og flere andre - ville tage hen. Allersidste mulighed.

    Har selv haft brug for vagt hvor alt andet var lukket - det blev Karlslunde.


  • #44   8. feb 2011 <b>Lis</b>, må jeg høre grunden til din modvilje mod lige dét dyrehospital? Er bare nysgerrig. smiley
    Tak for det, hun ved nok ikke engang selv at hun mangler et ben nu. Hun er så glad og god en pige, som en sommerdag er lang, og hun er legesyg og kælen - <i>og</i> hurtig! smiley
    Håber også at <b>Karlslunde</b> gjorde deres job ordentligt! smiley

    Potekram.


  • #45   8. feb 2011 De er utrolig dyre - dyrene skal altid overnatte er der det mindste - og ikke specielt klientvenlige.

    Karlslunde var til ug med kryds og slange - dyrt naturligvis nytårsnat - men ikke horibelt


  • #46   9. feb 2011 Okay, ja. Jeg gav 11.000,- for en amputation, og fik lov at afdrage over tre gange. Men hun er glad, frisk og i live, og så længe hun er glad og frisk, får hun lov at beholde livet. smiley

    Potekram.


Kommentér på:
Vitani mister benet i morgen.

Annonce