1.235 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

chanells øje løber chanells øje løber

Kan godt være at jeg efterhånden spørger om mange ting, men er virkelig glad for de råd, jeg modtager smiley
Nå men siden jeg fik chanell for 3 md siden, har hun haft BRUNT udflåd fra øjet 1-2 gange dagligt. Dyrlægen gav hende først tabletter mod clamydia og øjensalve med binyrebark. Det hjalp intet og øjensalven gjorde hende bare værre. Så tog dyrlægen en podning mod klamydia og den var negativ. Så fik hun nogle nye øjendråber, som vi skulle bruge i ti dage. Det gik fint nok,men da vi stoppede kom det bare igen. Nu er hun også begyndt at nyse lidt og hoste lidt( hosten kan dog være pga. hårboller).
Har surfet lidt på nettet og synes bare ikke symptomerne passer på noget.
Hun har det rigtig godt ellers og ingen blærer på tungen..
Hvad kan det være og burde jeg opsøge dyrlægen igen igen? Kan de ikke bare være en blokkeret tårekanal ala det persere tit lider af?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Balancering af vaskemaskine 1.146 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Udskiftning af vandhane 600 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 975 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  chanells øje løber
  • #1   26. aug 2007 hov glemte lige at det kun er i det ene øje og hendes ene næsebor er lidt fugtigt

• #2   26. aug 2007 Lyder som herpes.
    Der er ikke så meget du kan gøre - hun skal selv komme sig.
    Det eneste der hjælper er en aminosyre der hedder L-Lysin, men den er svær at finde og skal faktisk importeres fra udlandet.
    Lysin forstærker kattens imumforsvar.
    Katteherpes er ligesom menneskers ( Nej det kan ikke smitte til mennesker ) men de kommer i udbrud når katten er stresset. Flytning - er en ændring i kattens dagligdag der stresser.
    Hun vil altid have herpes latent, og det vil komme til udbrud i stress situationer. Hun vil osse kunne smitte andre katte.
    Men hun vil sagtins kunne leve med det.

• #3   26. aug 2007 hun fik ronaxan i 10 dage til at starte med og det tog ikke noget...

• #4   26. aug 2007 jeg tror måske at dyrlægen ikke tjekkede for andet, da hun umiddelbart ikke har andre symptomer. han tjekkede lige munden og den så helt fin ud..
    vil også lige sige at han kun brugte max 2 min på hende...

• #5   26. aug 2007 Kun en blod prøve kan give dig svaret om hvad hun fejler, Så hun kan få den rette behandling.

Men jeg synes at du skal tænke lidt over om du ikke skal skifte dyrlæge, da en dyrlæge er en man har tillid til. som behandler ens dyr som om de var det meste dyrebareste som findes i verden.Og som tag sig den tid der skal til for at finde ud af hvad katten fejler.

• #6   26. aug 2007 Normalt er jeg tilfreds nok, men synes nu bedre om den ene af dyrlægerne, som også er ham der har klinikken. Så tror jeg vil bede om ham næste gang, hvis det er muligt..

• #7   26. aug 2007 Nå nu har jeg lige læst mere om herpes. Det ku godt lyde som dette. Da chanell er vaccineret er det nok derfor hendes udbrud ikke er så slemme.
    Vil lige tage en snak med dyrlægen ved lejlighed. Forstår ikke at han ikke snakkede om dette.
    Tusind tak for jeres besvarelser smiley

Kommentér på:
chanells øje løber

Annonce