{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

hvor gammel er hun mon? {{forumTopicSubject}}

Hej kattegalleri. Jeg har for nogle måneder siden adopteret denne søde lille ting fra et internat. Mit problem er dog at ingen ved hvor gammel hun er. De fortalte os på internatet at hun er 2 år med fødselsdag den 1-1-2016. Det har jeg dog rigtig svært ved at tro på. Hun var lille bitte, og hendes tænder og negle var som små nåle. (Det er de stadig lidt) Hun løber altid alle vejene og hun er også meget ignorant overfor vores hankats afslag til leg. Vi gætter på hun var omkring 8 måneder. Hvad tænker i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor gammel er hun mon?
  • #1   10. okt 2018 Jeg tror, at internater nok kan se forskel på killing og voksen. Killinger skifter tænder ved 6-8 måneder, så det bude de have opdaget, hvis der var tandskifte igang. Nogle katte er bare ret små og indavlede.

  • #2   10. okt 2018 Enig med Susanne deres dyrlæge har jo kigget på hende og nogle katte er bare små, hunkatte er normalt mindre. Hvor meget vejer hun?
    Min Luna er 2 1/2 nu og har stadig nåleagtige kløer og vejer 1 kg mindre end min anden kat.


  • #3   10. okt 2018 Elvis' mor er ca. 11 år og ikke større end en stor killing, vægtmæssigt kommer hun ikke over 3 kg.

    Så hunkatte kan være nogle små misser og ja, så er der jo også sommetider der er er indavl indblandet.


  • #4   10. okt 2018 umiddelbart vil jeg sige det samme som internattet.
    hun ligner ikke en killing/ungkat

    har selv arbejdet internat og man lærer hurtigt at kan se hvor gammel de ca er. det skal så siges at vi jo ikke lige på dato kan sige hvor gammel den er. så de datoer som står på kattens papirer er noget man tager ud af den blå luft. det hænge smiley r tit sammen med hvilken tid på året man får katten ind. så hvis den nu er kommet ind i maj, og den udmiddelbart er ca 2 år , ja så giver man den den dato 1/5-xx. man har jo ingen jordisk change for at vide hvornår de helt nødagtig er født.

    men hun ser rigtig dejlig ud smiley


  • #5   11. okt 2018 Tak for jeres svar! smiley Vi tænkte nok de havde styr på det selv, men så tog vi hende til vores egen dyrlæge, som heller ikke var enig. Han satte også hendes fødselsdag til 5-2017 i hans register. For at være fair, så kom hun også med 23 andre katte, som næsten alle havde samme alder på trods af tydelig forskel på udseendet. Vi tænkte de måske bare havde fået lidt for travlt de dage. Hun vejede 1,4 da vi hentede hende, Og 2,9 nu.
    Det betyder jo selvfølgelig heller ikke så meget, det kunne da bare være lidt sjovt at høre andres meninger smiley


    profilbillede
  • #6   11. okt 2018 Tja min bror skulle passe en kat fra internat en sommerferie men valgte at overtage hende. Internatet anslog hende til at være en mindre killing, da hun var meget meget lille. Efter ferien skulle de komme med hende, fordi hun skulle steriliseres. Hun havde maven fuld af killinger, så hun var minimum 5 måneder - nok nærmere 8. Størrelsen er ikke altid indikation på alder. Men det kan sagtens ske, at du har ret, at de har vurderet hende til at være yngre, end hun er. Men et tandskifte burde de nu sagtens have kunnet se.

Kommentér på:
hvor gammel er hun mon?

Annonce