{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Hvorfor mon de ikke spiser "guf"? {{forumTopicSubject}}

Jeg har ofte set nævnt, at nogle af jer giver jeres katte råt kød, daggamle kyllinger osv. Hvorfor mon vores 4 katte ikke gider spise den slags? Nogle få ting kan vi nogle gange få Bebse og Rufus til at spise, men de to Maine Coons er simpelthen ikke til at lokke noget somhelst andet i end deres tørkost. Andre der oplever det samme?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor mon de ikke spiser "guf"?
  • #1   12. sep 2007 Det er lidt sjovt, for samtlige katte er egentlig interesseret i mange forskellige slags tørfoder. Der er vist ikke nogen af dem, der ikke har spist af de forskellige smagsprøver vi har haft med fra dyrlægen/dyrehandleren.

• #2   12. sep 2007 Jep. Min Oliver gider heller ikke æde andet end tørkost. Vi har prøvet at lokke med hvad som helst...

• #3   12. sep 2007 Nogle katte vil bare ikke have andet end tørkost. Jeg har selv en af slagsen, og hun er endda blevet vænnet til alt muligt "guf" fra lille, men et eller andet gør, at hun pure nægter at spise noget, der ikke har set indersiden af en foderpose *GGG*

• #4   12. sep 2007 Vi har prøvet det med microovnen - og de som jeg gerne vil have spiser det, gør det stadig ikke. Vil bl.a. gerne lokke noget mere sul på Hjalte. Jeg kan næsten ikke komme i tanker om, hvad der ikke er forsøgt. Det går nogle gange med dyrlægens dåsemad. I dag har jeg købt a/d og håber det er endnu mere indbydende smiley

• #5   14. sep 2007 Kopirere lige MBs indlæg:

Jeg tror da at kattes spisevaner bliver lagt når de er helt små killinger... er de ikke vant til at få andet end tørkost, så er det min erfaring, at de mange gange også kun vil have det som voksne.
    Nok lidt som os med "fremmedartet mad"... frikadeller og bøf er nu bedre end hestebønner og fårekød smiley

Og det tor jeg så du har ret i. Jeg har jo den fornøjelse at have 3 katte fra MB og de er alle meget interesserede i andet mad (læs: vores mad). De får så også lidt godt (f.eks. kogt kylling) engang imellem og i går, da jeg havde handlet og stillet poserne og blot var væk et øjeblik, så var der sørme en, som havde taget en bid pære (faktisk flere bidder)... Ingen tivvl, det var Elo Honningbi..... :-)))

• #6   14. sep 2007 Nej, det har han ikke, men havde da vist bl.a spist blomkå.... Men vi har da lært, at vi ikke kan have noget som helst spiseligt til at stå fremme. de fleste kattejere kan vel have en frugtskål, men ikke her...:-))))) Og det gør ikke noget, det indrettet vi os så efter.

• #7   14. sep 2007 Nej, vi har ingen hunde og min fornemmelse er, at det ikke er tidspunktet at begynde at plage om sådan en smiley

Nej, vi har ualmindeligt skønne katte, som har været på unodekursus hos opdrætteren, inden vi fik dem hjem...og sikke skønne unoder.

Kommentér på:
Hvorfor mon de ikke spiser "guf"?

Annonce