634 visninger
|
Oprettet:
Allergi og katte {{forumTopicSubject}}
Jeg mener at ha' læst en sted at folk med allergi godt kan tåle langhårskatte, er det rigtig?
Er der nogen der har hjemmesider evt?
dec 2006
Følger: 60 Følgere: 59 Katte: 4 Emner: 15 Svar: 211
jeg har også allergie over katte ,de har i hverte fald en test der siger.Men har også langhårskatte
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 2 Emner: 93 Svar: 1.121
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 312
Da det at være allergisk overfor katte, er meget forskellige fra menneske til menneske.
Nogen kan ikke tåle skællet, andre kan ikke tåle spyttet.
Så er der dem som kan tåle nogen racer bedre end andre racer. Men at sige at man kan kun tåle langhåret, er ikke helt rigtigt.
Da der er stor forskel på racerne, når man er allergiker.
Feks. Kan jeg ikke tåle langhåret katte, som perser, og alle slags kort håret katte. Men kan godt tåle NFOér som er similang håret, men det betyder ikke at jeg tåle alle katte som er similang håret.
For at finde ud af hvilken race kat man kan tåle, kraver det tid og masser af besøg hos opdrætter som har de racer man er interesseret i. OBS. det gå ikke men et kort besøg på en halv time, især vis det er første gang man møder en kat af lige den race, mindst to gange af 2 timer skal man være i kontakt med racen. Før man er sikker på at man ikke reager uhensigtsmæssig.
Det ville være synd både for katte og dig vis man bliver nød til at sende katten tilbage, efter et stykke tid. Bare fordi man ikke har gjort forarbejdet ordenligt.
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 2 Emner: 93 Svar: 1.121
Så det var bare for at han skulle se det er rigtig at nogle allergiker godt kan tåle langhårskatte..
Allergi og katte