{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.984 visninger | Oprettet:

Dårligt internat/dyrlæge {{forumTopicSubject}}

Min veninde og jeg tog idag ud på et internat (ved ikke om jeg må skrive hvilket, så lader bare være) Fordi hun ville have en kat mere.
Vi kommer derud, og spørger til den pågældende kat, hun har set å nettet, som hun gerne vil have (½ Birma og ½ skovkat) Den eneste ikke huskat overhoved, men de ved ikke om de stadig har den:/ Vi går ind i et ret lille rum, hvor alle kattene går sammen(20-30 katte på 10-15 m2 ca.), for at kigge, og hun var der stadig. Vi får af vide at vi for 500kr. selv kan bestemme om vi vil have en eller to katte med hjem, hvor min veninde så spørger om jeg ikke vil have en kat mere, og der havde jeg jo allerede fundet min lille øjesten;) En mega kælen lille hankat, dog MEGET tynd. men jeg ja, for han var sku dejlig. (langt de fleste af katten var meget underærnæret)
Men så var det jeg opdagede at de fleste af kattene var meget
snottede, og nøs rigtig meget, og spurgte så self. til det. Men det var ikke noget alvorligt sagde hun, men hun kunne da lige give dem noget medicin. Hvilket hun også gjorde, hun gav 3 katte den samme medicin, med den samme nål!!! smiley Ikke lige skide smart, for hun stak den der var mest syg først ( min venindes) og min til sidst. ikke lige skide smart, hvis det er katte syge eller influenza.
Jeg havde en dårlig mavefornemmelse da vi var der ude, og sagde det også til min veninde, og hun kunne godt forstå det, men hun syntes vrkelig bare at vi skulle redde de stakkels katte, og det gjorde vi så.

Men nu efter vi er kommet hjem, og har været hjemme i et stykke tid, er jeg først rigtig begyndt at tænke over tingene, og har det rigtig dårligt, for tænk hvis det er kattesyge eller influenza, så får mine egne to katte, og min venindes anden kat det jo også! Og jegf vil bestemt IKKE miste mine elskede missere:(
Jeg er virkelig chokeret over at et dyrenes-beskyttelses internat, og en af deres dyrlæger kan være sådan!

Symptomerne på min venindes kat er at øjnene og næsen løber meget, og den nyser meget. hun virker faktisk ikke særlig frisk, ligger mest bare og sover.

Min egen virker heler ikke skide frisk, og er slet ikke legesyg, han nyser en smule.

Så mine spørgsmål er:

Hvad tror i det kan være at de fejler?

Skal jeg skynde mig at aflevere Kaspar tilbage, og håbe at mine egne ikke er blevet smittet, med hvad det nu end er...? Eller er det måske for sent?

Vi fik forresten af vide at de skulle være testet for det hele, og at det ikke var det de fejlede:/

Grimmer mig bare så meget over at have taget ham med hjem lige nu, vil aldrig kunne tilgive mig selv, hvis der sker Tiamo eller Lille miss noget:/

Og jeg ringer self. til en anden afdeling af dyrenes-beskyttelse, og fortæller om det pågældende internat!

Jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårligt internat/dyrlæge
  • #1   22. sep 2007 Hold da op
    Jeg er chokeret, man burde måske gøre dyrenes beskyttelse opmærksom på hvad der foprefår på deres internater, måske du skulle sende samme brev til dem.

    Vil meget gerne vide i PB hvilket internat det drejer sig om.

    Jeg tror nok jeg ville isolere den lille nye fra de andre katte til at starte med. Jeg håber alt ordner sig.


  • #2   22. sep 2007 Hold da op smiley

    Det er da forfærdeligt ........ Jamen jeg er mundlam...

    det gør man ikke - sådan driver man altså ikke et internat ...

    Jeg vil meget gerne høre, hvilket internat det drejer sig om (i pb)

    Men som Heidi skriver, så ville jeg isolere den nye kat fra de andre, så den ikke smitter dine - hvis den skulle fejle noget....



  • #4   22. sep 2007 Er der slet ingen der har en ide om hvad de stakkels små missere fejler...?

  • #5   22. sep 2007 Det tror jeg desværre også selv at det er:(
    Men det er da noget de godt kan komme sig over ikk?


  • #6   22. sep 2007 Takker.... Men vil det så sige at hvis de to missere jeg i forvejen har, allerede er blevet smittet, så vil jeg kunne se det i løbet af 2-9 dage...?

  • #8   22. sep 2007 er dine ejne katte voksne?er de vac.?
    så tror jeg de klarer sig, men har den lille feber?


  • #9   22. sep 2007 Hejsa...

    Jeg er så rystet, at jeg har kvalme....

    anna


  • #10   22. sep 2007 Det var ikke ikke vaccine hun gav dem (Skrev da også at det var medicin) Men jeg kan se på papirene at han er blevet vaccinet for 5 dage siden...

  • #11   22. sep 2007 Joan L: Mine egne katte er henholdsvis 1½-2 og killingen 11½ uge. moderen var hjemløs, og flyttede ind til mig i starten af maj måned, og blevikke vaccineret der, da dyrlægen sagde hun var drægtig, og derfor ikke ville gøre det. Men de har så begge fået deres 1. vacc. for 1½ uge siden, så de er jo ikke fuldt vaccineret, og har jo så lettere ved at blive smittet:(
    Men er så dum at jeg først rigtig tænker over sådanne ting, når jeg kommer hjem:(


  • #13   22. sep 2007 Hejsa
    Jeg vil også gerne vide, hvislket internat det drejer sig om i pb. Vi har snakket om at købe en kat på et dyreinternat, og vi bor i Vestsjælland, så jeg vil da ikke så gerne havne dér..


  • #14   22. sep 2007 Hejsa vil også gerne have en PB.... Uha sikke en oplevelse...

  • #15   22. sep 2007 Hej Susanne:

    Håber din kat bliver rask igen,få den undersøgt af en dyrlæge og vent ikke for længe.Den lyder til at være syg og jeg bliver så ***** over at høre endnu engang at der sælges syge katte.Ja Susanne,du er lige så dum som alle andre som synes det er synd.Forstå mig ret ;o)

    De symtomer du navner tænker jeg på Clamydia( kender den sygdom meget godt her blandt mine katte ) eller calici.Det kræver behandling og husk det smitter som pest..

    Held og lykke ..er ked af det på dine og kattens vegne.

    Bor selv i Vestsjælland så vil meget meget gerne have en pb med det *internats* navn.Det skal lukkes prompte!!

    Gitte;o)


  • #16   22. sep 2007 Hejsa, jeg vil også meget gerne vide, hvilket internat, det drejer sig om, for jeg har Rumlemor fra et af deres internater, og har i forvejen en lidt blandet mening om det.

    Men hvor er det forfærdeligt, at det kan lade sig gøre, at et internat, der skulle hjælpe, kan eksistere under sådanne forhold!

    Jeg kan desværre ikke råde dig til, hvad du skal gøre, for jeg ville også have været i syv sind!! Du skal jo tænke på de misser du havde i forvejen, men det virker jo heller ikke forsvarligt at sende misserne tilbage... :o/

    Jeg håber, at du finder en løsning, og at alle mislingerne kommer ud af det sunde og raske! Held og lykke og mange tanker herfra :o)


  • #17   23. sep 2007 Det er da helt forfærdeligt... smiley Jeg håber misserne snart bliver rask igen. Og rigtig go ide med at ringe til dem !
    Kan jeg også be om en PB om det omtalte sted ?


  • #18   23. sep 2007 umiddelbart lyder det som en gang herpes!

    få dem til dyrlæge! hellere i går end i dag!


  • #19   23. sep 2007 I formiddags besluttede vi os for at tage ud på Roskilde internat, med begge katte, for at de kunne se deres tilstand, og for at fortælle om det pågældende internat. Formanden var der desværre ikke, så det var en af dyrepasserne vi snakkede med. Hun så kattene, og hørte historien, og hun var dybt chokeret, men sagde at vi ikke var de første der havde klaget over det pågældende internat:/
    På vej derud, fik min venindes kat total nyseflip, og begyndte at nyse blod:( Hvilket vi self. fortalte, og hun sagde at vi skulle tage til dyrlægen(Hvilket vi i forvejen self. havde tænkt os), selv lægge ud, men hun regnede så med at dyrenes-beskyttelse ville refundere det.
    Hun sagde også at vi skulle ringe ind til hovedkontoret, og fortælle dem om det, men de har lukket idag, så vi ringer imorgen.

    Dyrlægen sagde at han ikke kunne sige 100% hvad det var, men at det enten var herpes, calici eller chlamydia:(
    De skal begge behandles med ronaxan.

    Ville bare lige opdatere lidt;)


  • #20   23. sep 2007 I kan få sikkerhed for, hvad det er, hvis dyrlægen tager en test. Hvor lang tid, skal I behandle med Ronaxan?

  • #21   23. sep 2007 Glemte at skrive god bedring smiley

  • #22   23. sep 2007 Min venindes kat, som det står værst til med, skal behandles til symptomerne ophører, og jeg har glemt hvor lang til jeg skulle, men mener det var 10 dage, ringer self. og hører imorgen...

  • #23   23. sep 2007 Okay, hvis det er chlamydia, så er 10 dages behandling ikke nok.

  • #24   23. sep 2007 Clamydia tager lang tid at behandle.Jeg havde to syge kattekillinger med den sygdom som var på Ronaxan meget længe.
    God bedring med jeres katte;o)


  • #25   23. sep 2007 Har han taget test for at se hvilken af de tre sygdomme det er, eller hvordan? :o)

  • #26   23. sep 2007 Nej det har han ikke... han sagde at ligemeget hvilken af de tre ting
    det er, så var det ronaxan han ville behandle med, så det fandt han ikke nødvendigt...


  • #27   23. sep 2007 Okay, men behandlingstiden er jo tilsyneladende ikke den samme? :o)

  • #28   23. sep 2007 Nej, men jeg tror det er fordi symptomerne er meget værre hos min venindes kat Bonnie... Kaspar har ikke så mange symptomer, ud over han er sløj, tynd, og nyser lidt en gang imellem....

  • #29   23. sep 2007 Susanne - Hmm okay.. Jeg må indrømme at jeg ikke har så meget forstand på den slags :o)

  • #30   23. sep 2007 Det har jeg heller ikke selv, jeg er første gangs katte ejer, og har kun haft kat siden starten af maj måned, så har jo ikke oplevet ligende ting endnu....

  • #31   25. sep 2007 Så har min veninde ringet til dyrenes beskyttelseshovedkontor.
    De var åbenbart lidt sure over at vi havde henvendt os til Roskilde internat, og ikke til det vi havde købt kattene på. Men de sagde at vi skulle sende en mail, og beskrive hele oplevelsen, og til dem som er interreseret, så er den her:

    (Jeg har dog lige cencureret stedets og dyrlægens navn)
    Hej Lotte

    Som aftalt hermed en beskrivelse af vores oplevelse med ******** *********, og forventninger til sagens udfald.

    Hvis du har brug for yderligere oplysninger, så vend lige tilbage, ellers forventer vi at høre fra dig snarest vedr. betaling af regninger, da vi allerede har udlagt ca. 1.200,- kr. smiley

    I fredags d. 21. september 2007, tog vi ud på ******** *********, Fordi Ina ville have en kat mere.

    Vi kommer derud, og spørger til den pågældende kat, Ina har set på nettet, som hun gerne vil have (½ Birma og ½ skovkat) Den eneste ikke huskat overhoved, men de ved ikke om de stadig har den:/ Vi går ind i et ret lille rum, hvor alle kattene går sammen(20-30 katte på 10-15 m2 ca. max 20m2), for at kigge, og hun var der stadig.

    Vi får af vide at vi for 500 kr. selv kan bestemme om vi vil have en eller to katte med hjem, hvorfor Ina så spørger Susanne om hun ikke også vil have en kat mere, og der havde Susanne allerede fundet sin lille øjesten;) En mega kælen lille hankat, dog MEGET tynd. men hun sagde ja. (langt de fleste af katten var meget tynde)

    Men så var det vi opdagede at de fleste af kattene var meget snottede, og nøs rigtig meget, og spurgte så selvfølgelig til det.

    Der blev bl.a. poienteret at Ina havde en killing på 13 uger hjemme, om der ville være problemer med dette. Susanne har også en killing på 11 ½ uge samt en voksen kat. Men hun sagde at det ikke var noget alvorligt. Men hun kunne da lige give dem noget medicin. Hvilket hun også gjorde, hun gav 3 katte den samme medicin, med den samme sprøjte og nål!!! smiley Ikke lige så smart, for hun stak den der var mest syg først (Inas) og susannes til sidst. ikke lige så smart, hvis det er katte syge eller influenza.

    Hun ville endvidere udskrive en recept med medicin mod snuen. Hun sagde at udgifterne til medicin ville blive refunderet i op til en måned efter hjemtagelse af kattene, ved tilsending af kvittering. Herefter spurgte Ina, om der ikke også ville blive givet noget mod de løbende øjne. Hvilket hun så tilføjede recepten.

    Der blev på intet tidspunkt givet en diagnose på sygdommen. Hun sagde i øvrigt også at alle internat kattene var testet for diverse sygdomme, og ikke fejlede noget alvorligt.

    Inas kat var endvidere blevet steriliseret d. 13. september. Der blev ikke givet nogen vejledning i hvad der skulle ske med stingene.

    Blandt de 20-30 katte, var også hendes egne maine coon katte, de gik i små "båse" i det samme rum, som internat kattene. Ikke engang de katte så for godt ud, de havde kæmpe indtørret klatter i øjnene, og ikke særlig velplejet pels. Vi bemærkede endvidere, at der lå en kat til opvågning efter operation i samme lokale, blot afskærmet i en bås af samme slags som hendes Maine Coon katte gik i...

    Susanne havde en dårlig mavefornemmelse da vi var derude, og sagde det også til Ina. Hun kunne godt forstå det, men hun syntes virkelig bare at vi skulle redde de stakkels katte, og det gjorde vi så.

    Men først efter vi kom hjem, begyndte vi at tænke rigtigt over tingene, og søge på nettet om kattenes symptomer, for at finde ud af hvad det var. Og det lød jo mest som katteinfluenza. Derfor ringede Ina til ***** ********, ******** kattehjem, om lørdagen, for at høre hvilken diagnose hun havde stillet på kattene, siden hun kunne medicinere dem, og fik så svaret at det bare var en infektion, men at hun jo ikke kunne garantere, at de ikke ville få en eller anden sygdom efter de var kommet til nye hjem. Vi var noget forundrede, da en dyrlæge ikke ville/kunne diagnostisere sine solgte katte.
    Kattene var jo allerede var syge inden vi fik dem med hjem. Hun tilbød endvidere at indlægge Inas kat, hvis hun fik det dårligere.

    Vi besluttede herefter at køre ud på Roskilde internat søndag, for at vise dem kattene, og samtidig for at høre om det kunne være korrekt at dyrenes beskyttelses internater udleverer dyr i en sådan tilstand. Vi fik da at vide at dyrenes beskyttelse ikke må sælge syge dyr, og at de normalt kommer i karantæne til de er raske, og de var chokerede over at dette var sket. Vi blev henvist til dyrenes beskyttelses hovedkontor, eller områdeformand.

    På vej ud på Roskilde internat, begyndte Inas kat at nyse blod, og vi besluttede os derfor at tage til dyrlægen efter besøget på Roskilde internat.

    Vi kontaktede derfor områdeformanden for Roskilde/Gundsø, som ville kontakte hovedkontoret dagen efter. Han mente at udgifter til dyrlæge og medicin skulle forholdes af Dyrenes beskyttelse. Dog skulle vi selv betale regningerne til at starte med, indtil dette blev bevilget. Hvis de 3 øvrige katte blev syge efterfølgende, skulle de selvfølgelig også behandles.

    Herefter gik den til dyrlægen. (Troels Dalgaard, Himmelev dyreklinik)

    Dyrlægens diagnose på kat 1 (Inas):Rhinitis Acuta.
    Vægt: 3.30 kg. (vægt pr. 13/9 2007 = 3,90 kg.. 5,60 kg streget over jf. sundhedsattest fra internatet)
    U:Katten er tynd men ikke afmagret, t 38,3, ausk af lunger iab, nyser blodigt sekret fra begge næsebor.
    D:Hæmorhagisk rhinitis, herpes, calici, chlamydia.
    Katten er sat i behandling med ronaxan denne fortsættes, vicryl sut fjernet fra OH cikatrice.

    Dyrlægens diagnose på kat 2 (Susannes): Rhinitis Acuta.
    Vægt: 1.20 kg (vægt pr. 17/9 2007 = 1,70 kg jf. sundhedsattest fra internatet)
    U: Ligeledes rhinitis men ikke hæmorhagisk, loppeeskrementer fundet. mager. Bør behandles med ronaxan 20 mg sid.

    Troels Dalgaard vil gerne hjælpe med tilstandsrapport på kattene, hvis dette bliver nødvendigt.

    Vores øvrige 3 katte, har ingen symptomer endnu, men eftersom de ikke er færdig vaccineret endnu, er de ikke fuldt beskyttet, og kan derfor stadig blive smittet.

    De 2 af dem er hhv. 13 uger og 12 uger, og har derfor ikke fået deres 2. vaccine endnu.
    Den sidste (mor til den ene killing) var drægtig, da hun flyttede ind, og er derfor først blevet vaccineret samtidig med killingen, og mangler derfor også 2. vaccine.

    Vi vil derfor gerne forbeholde os ret til at vende tilbage, hvis disse 3 får symptomer inden for de næste par uger.

    Grunden til at vi sender denne klage er, at vi håber at Dyrenes beskyttelse sørger for ******** kattehjem bliver tilset, for deres behandling af kattene. Vi mener at syge dyr bør blive isoleres, indtil de er raske og ikke blot sat i samme rum som de øvrige katte, hvor risikoen for smitte er stor. Der bør heller ikke gives insprøjtninger til flere katte med samme kanyle. Derudover forventer vi at Dyrenes beskyttelse betaler for udgifterne til behandling af kattene.

    Venlig hilsen

    Ina Niebuhr
    post@inas.dk
    Tel. ********

    Susanne Nielsen
    susanneanninielsen@ofir.dk
    Mob. ********








Kommentér på:
Dårligt internat/dyrlæge

Annonce