{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Bule efter neutralition - Hjælp!!! {{forumTopicSubject}}

Ja... Det er en bekymret katteejer, som skriver lige nu...

Jeg fik min hunkat (Chili) neutraliseret d.20 og har holdt øje med hende siden. Idag finder jeg så en halv stor bule som starter ved aret og går lidt op over det.

Den er forholdvis stor og når hun står op virker det bare som en hudlap eller en bule med væske i... Men når hun ligger ned på en bestemt måde eller hun står på bagben, så er den mere hård og det virker som om der "falder" noget ned og udfylder den.

Jeg er meget bekymret, men hun virker ikke som om det gøre ondt. Jeg kan trykke og røre som jeg vil (Hun spinder bare og hygger sig) men alligevel..

Jeg har haft ringet til min dyrlæge og han siger, at jeg skal se tiden an... Og skal ringe hvis det ændre sig til den dårlige retning... Men er der nogen af jer, som har prøvet det samme!? Det er første gang jeg får en kat neutraliseret smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bule efter neutralition - Hjælp!!!
  • #1   24. sep 2007 Jeg snakkede med dyrlægen i ½ time og han mener ikke, at det er nødvendigt at kigge på det... Jeg har lavet en aftale d.1 for at få taget hendes 2 sting, men synes bare der er lang tid til...

    Men stoler selvfølgelig på dyrlægen... Han har min fulde tillid... Ville bare høre om der var andre som har oplevet det smiley


  • #2   24. sep 2007 Puha da da.. Skynd dig at rig til Dr. dyr.. smiley Og held og lykke med det..

  • #3   24. sep 2007 Jeg har prøvet hvor hele arret det hævede voldsomt op hos min hunkat. Hun kunne ikke tåle tråden det var syet med (??) så hun måtte afsted igen smiley

    Er det måske noget betændelse der kan sidde i den bule?
    Væsker det fra såret?


  • #4   24. sep 2007 Hmm, ja så ved jeg det ikke da.. Jeg ville alligevel ha dyrlægen til at se på det selvom han ikke synes det er nødvendigt..

  • #5   24. sep 2007 Det er svært at vurdere, når man ikke kan se, hvordan det ser ud. Kunne du evt. sende et foto til din dyrlæge? Ellers synes jeg, du skal få kikket på det. Hellere betale et (måske "spildt") honorar end miste din kat, fordi der ikke blev tjekket.

  • #6   24. sep 2007 Aret ser fint ud... Der er intet at se og hun er som sagt ikke øm overhovedet...

    Der kommer hverken væske eller betændelse ud, når jeg trykker omkring aret.


  • #7   24. sep 2007 Og det er jo 4 dage siden at hun blev neutraliseret, så tror ikke det er tråden.. Burde være kommer før så...

  • #8   24. sep 2007 Jeg synes egentlig det er mærkeligt din dyrlæge ikke vil kigge på det. Det er jo en mulighed, at det er brok, i tilfælde af at den sutur muskellaget er syet med, kan være gået op. Hvis du havde ringet ud til os, på det dyrehospital jeg arbejder, så havde vi anbefalet dig at komme et smut forbi, så vi lige kunne tjekke op på det, som vi selv havde lavet. Det synes jeg også din dyrlæge burde tilbyde dig, om ikke andet for at berolige dig!

  • #9   24. sep 2007 min mille var helet fint efter steralisationen men 3 uger efter var der hul igen og det var en allergisk reaktion på trådene så jeg ville nu nok køre til dyrlægen med det samme for at være sikker... så kan det måske værre at det ikke er noget men så er du da sikker på at du har gjort det bedste..

  • #10   24. sep 2007 Ja... Kan desværre ikke køre nu smiley Min kæreste har nøglen og vi har kun en, da vi lige er flyttet... Tør ikke bare køre uden at låse, da vi havde indbrud nogle for nogle dage siden...

    Han kommer snart hjem... Men har nu fuld tillid til min dyrlæge... Mine forældre har brugt ham i over 10 år og jeg har selv brugt ham altid... Han har speciale i katte, så han ved hvad han snakker om....

    Men burde det ikke gøre ondt på hende, hvis det var en allergisk reaktion? Eller betændelse? Så burde hun jo ikke kunne lide at jeg røre ved det?!


  • #11   24. sep 2007 man kunne ikke mærke på mille at hun havde et hul og var fyldt med betændelse... hun lavede lige så meget ballade som hun plejer...


  • #12   24. sep 2007 Det behøver ikke være en allergisk reaktion eller betændelse... som jeg har skrevet ovenfor, kan det være operationsbrok. Jeg synes bare, din dyrlæge burde yde den service, at berolige dig med at få det tjekket, uden beregning.

  • #13   24. sep 2007 Penge betyder intet for mig... Jeg har selv anskaffet mig kattene, så skal de også have den bedste pleje...

    Han siger at hvis der var noget galt, så ville "bulen" være hård... Dermed brok eller noget lign.

    Ja... Jeg ved godt, at en kat godt kan være syg, men stadig lege... Er mere - Hun ville jo vise mig at hun var øm, når jeg trykkede på det... Hvis det var betændelse eller noget lign. Hvilket hun ikke gøre...

    Min kæreste kommer snart hjem... Og så snakker jeg lige med ham og får ham til at se på det (Jeg er vidst ikke i stand til at bedømme det - Mega nervøs) Og så må vi afsted, hvis det er...

    Men jeg tager helt 100% afsted imorgen, hvis det ikke ser bedre ud... Men det virker bare underligt, at min dyrlægen siger at jeg bare skal holde øje med det, hvis der virkelig er mulighed for, at der er noget galt... For sådan plejer han ikke at være!


  • #14   24. sep 2007 Tag katten til dyrlægen, det ville jeg have gjort. Synes ikke din dyrlæge bare skal sige at du skal holde øje med det, du ved jo ikke nødvendigvis hvad du skal holde øje med, og hvordan det ser ud hvis det er brok/betændelse/et-eller-andet. Så ville jeg nok have ladet en anden dyrlæge kigge på det, hvis ham du har nu har så travlt..

  • #15   24. sep 2007 Det er jo ikke noget med, at han har travlt... Ved ikke lige hvor du får det fra smiley

    Har snakket med dem igen og de siger, at det er helt hen i vejret... Hvis det var brok/betændelse eller noget lign. så ville Chili reagerer på, at jeg trykker på bulen... Hvilket jo lyder logisk nok.

    Men regner med at tage hende til dyrlægen imorgen... Så har jeg givet det lidt tid... Eller også tager jeg hende afsted iaften, hvis det bliver værre i løbet af det næste stykke tid.

    Min dyrlæge har aldrig nogensinde svigtet min familie før og har altid reddet vores dyr, når det har været nødvendigt... Så må vel også stole på ham her.

    Men til jer som har oplevet til det - Når det har været brok/betændelse osv. så har katten vel været øm?!


  • #16   24. sep 2007 På mig lyder det fuldstændigt som et operationebrok.

    Jeg oplevde det sidste år på min hunkat, hvor et enkelt af de inderste sting røg, så fedtvævet røg ud i bughulen.
    Bulen var blød og jeg kunne rokkle rundt med fedtvævet, og det gjorde ikke det mindste ondt.
    Brokket opstod fordi hun troede hun var en lille killing igen og hoppede rundt og lavede ballade. Hvilket hun forøvrigt blev ved med efter stinget var sprunget.

    Jeg er glad for jeg reagerede så hurtigt, så de kunne åbne det oprindelige sår og hurtigt få hende syet ordentligt sammen.

    Min erfaring er at hvis det er et steralisationsæg, som også kan opstå, så er det meget spændt, mens et brok er blødt og fleksibelt.

    Jeg ville få tjecket det ved dyrlægen med det samme så de kan bruge det oprindelige oparationssår. det er et noget større indgreb hvis hun først får lov at hele og så skal skæres op igen.

    /Mvh Helle


  • #17   24. sep 2007 Enig Helle!

  • #18   24. sep 2007 Jeg har nu haft ringet til min dyrlæge, som kan høre at jeg selvfølgelig er utrolig nervøs...

    Han siger igen igen (3 gang jeg ringer) at der ikke er noget at være nervøs for, men at han selvfølgelig gerne vil tage os ind og tjekke det.

    Jeg har nu fået en tid - first thing tomorrow morning - og skal ikke betale noget for det.
    Han siger, at han gerne lige vil give det natten over, nu hvor det ikke gøre ondt på hende... Hvilket jeg så må accepterer.
    Jeg holder godt øje med hende...

    Tak for alle de dejlige svar... Og jeg skal nok skrive, når jeg ved noget mere smiley


  • #19   24. sep 2007 Og Helle - Det lyder meget ens... Håber ikke det er det smiley Håber at det bare er mig, som er over bekymret og det bare er en hævelse eller noget lign.

  • #20   24. sep 2007 min hunkat fik det sammen,det kaldes et operationsæg og er ikke farligt,min kat har lidt endnu,og det er et par mrd siden hun blev neutraliseret.hun fik en tarminfiktion,,men det havde ikke noget med bulen at gøre

  • #21   24. sep 2007 det skete også med min hunkat, det falder ned igen, men for en sikkerheds skyld få det tjekket hos dyrlægen.

  • #22   24. sep 2007 Oh okay... Hvor er jeg glad for, at du skriver at det ikke er farligt!!

    Er stadig super bekymret... Men er lidt mere rolig, nu hvor jeg har en aftale med dyrlægen imorgen tidlig!


  • #23   24. sep 2007 Tusind tak for alle de dejlige svar... Er lidt mere rolig nu, hvor jeg høre andre har prøvet noget der ligner og det har været ufarligt i deres tilfælde...

    Jeg tager under alle omstændigheder op til dyrlægen som aftalt imorgen... Hellere en gang for meget end for lidt.


  • #24   24. sep 2007 Hej Sanantha

    Det lyder som en rigtig god ide at få det tjecket.

    Hvis det er et sterilisationsæg vil det blive blive mindre i løbet af nogle uger, men et brok skal opereres væk.
    Det farlige ved et brok er at et stykke af tarmen kan sætte sig fast i det med store konsekvenser for katten.

    Jeg krydser fingre for at det bare er noget harmløst der ikke skal gøres noget ved smiley

    /Mvh helle


  • #25   24. sep 2007 Tusind tak Helle smiley
    Håber bestemt også at det er ufarligt, som dyrlægen siger og regner også med det... Men kan ikke lade være med at blive utrolig nervøs...

    Men min dyrlæge er heldigvis super sød... Glæder mig til at få kigget på det imorgen, men kan trøste mig selv med, at hun ikke har ondt smiley


  • #26   24. sep 2007 Det lyder meget sådan... Og fik - næsten citat-agtigt - at vide af min dyrlæge, hvad du lige har fortalt Vivi smiley

    Men det er nu godt at få det tjekket!


  • #27   24. sep 2007 Hej det lyder som det samme nicole havde da hun var neutraliserert og jeg fik af vide at når stingene skulle tages ville de kigge på det, for hun var ikke generet af det, da trådene blev taget var bulen væk og hun har aldrig haft det siden.

    jeg fik af vide at det nogen gange sker når de har haft åbnet katten, men var det ikke forsvundet skulle hun lukkes op igen på dyrlægens regnig.

    tror ikke du skal være bekymret, se tiden an hvad der sker, og bliver det ikke være, så vent til du skal der op-


  • #28   24. sep 2007 Ja.. Jeg tager derop kl.8.15 imorgen tidlig smiley

    Er sikker på at der ikke er noget alvorligt, men har det bedre når min dyrlæge har kigget på det...
    Det er ikke blevet større, så alt godt smiley


  • #29   24. sep 2007 Min Bella fik en bule under arret som viste sig at være en brok som desværre udviklede sig livsfarligt.. håber ikke det er noget alvorligt men hvis jeg var dig ville jeg få det undersøgt.. vi tog til en dyrlæge vagt med bella hvor det endte med at hun blev opereret..

    Ikke for at skræmme dig men hellere få det tjekket en ekstra gang og være på den sikre side,,,

    Held og lykke og lad os vide hvordan det går


  • #30   24. sep 2007 En kat behøves ikke reagere på at du trykker på bulen.. bella var frisk og rendte rundt.. men pludselig kunne hun intet.. vi fik hende opereret i sidste øjeblik..

    Ville aldrig tøve med at tage mine katte til dyrlæge med det samme hvis det var noget som så ud til ikke at være som det skulle..


  • #31   25. sep 2007 Så er jeg kommet hjem fra dyrlægen... Og alt ser flot ud!

    Der blev tegnet og fortalt smiley Han fortalte, at de inderste sting mærker fine og er vokset pænt sammen... Det er simplethen opløsningsprocessen der give hævelsen.... Og er det fordi hun er så slank, at jeg kan se det så voldsomt...

    Men Chili har tydeligvist ingen smerter (Nøj, hvor han trykkede på hende) og han siger alt er i den fineste orden. Skal derind igen om 5 dage og have taget sting, så det er jo bare skønt.

    Tak til alle som hjalp og kom med gode råd og erfaringer!


  • #32   25. sep 2007 Hej Samantha

    Hvor er det dejligt at høre at det ikke er alvorligt smiley

    /Mvh Helle


  • #33   26. sep 2007 Ja - Det var det bestemt!! Er så super glad for det... Og jeg havde åbenbart brug for søvn... Faldt i søvn kl.19:30 igår og sov helt indtil kl.10 idag o.O

    Men tak smiley


Kommentér på:
Bule efter neutralition - Hjælp!!!

Annonce