14.955 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Han ryster - Hvad kan det være? Han ryster - Hvad kan det være?

Ja.. Uhm... Kan katte have en "off-day" hvor de har det dårligt? Det kan de vel?

Imix ryster.... Ikke sådan helt vildt, men mere som en uhm... "Jeg fryser"-rysten... Men han er ganske varm.

Han begyndte her imorges... Han spinder og viser ikke tegn på, at han er syg... Han virker ganske glad...

Men hvad kan det være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han ryster - Hvad kan det være?
  • #1   26. sep 2007 Skal lige siges at det ikke er konstant, men kommer sådan mere i ryk...

• #2   26. sep 2007 Jeg har lige fundet ud af, at han ryster ikke, når jeg kæler for ham... Men når han bare får lov at ligge... Hvis det hjælper? smiley

Han ligger nemlig på min brystkasse lige nu... Og han ryster som sagt kun, når jeg ikke kæler med ham.

• #3   26. sep 2007 katte spinder ofte når de har smerter.... og noget tyder på feber. synes du skal tage en tur til dr. dyr. katte er eksperter i at skjule sygdom.

• #4   26. sep 2007 Uhm... Han har lige været ved dyrlægen smiley Hvor han blev undersøgt og alt var iorden...

Hvad pokker kan han få feber af?

• #5   26. sep 2007 hmm. virker den ellers frisk. vil lege og spise?? svært at vurdere en kat man ikke kan se. hvis der også er blinkhindefremfald ville jeg ikke tøve med at skynde mig til dyrlægen

• #6   26. sep 2007 Blinkhinden er selvfølgelig ikke fremme... Så ville jeg ikke sidde her smiley

Men han er frisk nok.. Spiser og leger... Han sover meget lige nu, men det gøre han altid på denne tid af dagen...

Han er indekat, så han har ikke spist noget, som han ikke kan tåle... Vi har kun planter, som ikke er giftige for katte.

Har bare aldrig mærket at han har rystet sådan før.

• #7   26. sep 2007 Det er ikke normalt at en kat er kuldskær ... Jeg ville tage til dr. dyr... Den kan sagtens ha fået feber ...

• #8   26. sep 2007 Hvad får de feber af? Hvad skyldes det? Og han har jo lige været ved dyrlægen... Er netop derfor jeg spørger hvad feber kan skyldes smiley

• #9   26. sep 2007 Okay smiley Tja... Han virker jo også okay... Og er ikke så nervøs, da han jo lige har været ved dyrlægen... Men var bare overrasket over det.

• #10   26. sep 2007 Er han lige blevet vaccineret indenfor de sidste par dage?

• #11   26. sep 2007 Uhm.. Ja? Kan det måske være det? Han får også Zoolac og et andet slags pulver for maven lige nu... Som jeg så regner med at stoppe på idag, da hans mave er gået iorden.

Han fik hans 2. vacc for nogle dage siden.

• #12   26. sep 2007 vors gør det også af og til nogen gang så vi selv får et sjok af det når han ligger hos os

• #13   26. sep 2007 Jeg har hørt om katte, som kan få det skidt efter vaccination, men har ikke selv erfaring med det hos vores.

• #14   26. sep 2007 Mine gør det også engang i mellem og det er ganske normalt.. Det betyder ikke noget siger min dyrlæge.. smiley Så du kan være ganske rolig..

• #15   26. sep 2007 Nu hvor du nævner det, så mener jeg også han var lidt sløj efter hans første vacc. hos opdrætteren...

Så det kan jo godt være det smiley Jeg holder øje med ham og ser hvad tiden bringer... Regner ikke med at det er noget alvorligt, men man kan jo aldrig være sikker.

Tak alle sammen... Jeg vil smutte hen og finder ham...

• #16   26. sep 2007 Tror bestemt ikke at han er dårlig... Da min kæreste trådte ind af døren, var der ikke det mindste i vejen med ham...

Holder stadig øje med ham... Han sover så ja.. Der sker ikke så meget og han ryster ikke mens han sover... Vi har bare lad ham være alene smiley

• #17   26. sep 2007 Jeg har lige haft dyrlægen i røret og han siger, at vi ikke skal være bange.

Han siger, at det er eftervirkninger fra hans dårlige mave... Og at vi han bare har den mindste smule feber, så ryster han pga. han er killing.

Så længe vi kan komme i kontakt med ham og han spiser/drikker, så skulle det gerne gå over.

Imix ryster hellere ikke når vi kæler med ham... Og han leger gerne, så det passer jo fint med dyrlægens beskrivelse...

• #18   26. sep 2007 Hejsa....

Det er jo ikke svært at tage temperaturen på killingen hvis du bare har et lille termometer. Vi tager altid temperaturen på vores katte hvis de virker sløje eller ryster....det er forøvrigt også det første vores dyrelæge spørger om når vi ringer...altså om de har feber.'

Knus anna

• #19   26. sep 2007 Vi har ikke et termometer, men jeg vil smutte ned efter et imorgen til næste gang..

Jeg kan fortælle, at Imix har det meget bedre... Han har sovet hele dagen og det ser ud til, at han har sovet det ud.. Han har spist/drukket og render rundt og leger nu... Uden at ryste smiley

• #21   27. sep 2007 Ja nemlig smiley
    Har aldrig rigtig prøvet at mine katte har været syge, så jeg er meget nervøs...

Men Imix har det super godt nu og ryster overhovedet ikke smiley

• #22   27. sep 2007 Hejsa Samantha

Det lyder rigtgt dejligt...de kan sagtens få småfeber at vaccinen....så skønt at høre han fimser rundt.'
    Knus Anna

• #23   27. sep 2007 Ja.. Jeg er så super glad... Var godt nok lige før jeg var taget til aften vagten... Var ret nervøs for ham.. Han rystede meget på et tidspunkt, men ja - Han sov det selv ud smiley Så det er jo bare dejligt...

Og han har det fantastisk idag også!

• #24   16. feb 2010 min sapphira gør det også lige i øjeblikket. ligger og ryster som hvis vi får kuldegysninger. plus hun er kommet i løbetid 1 måned før tid

• #25   5. mar 2016 hej jeg har haft en kat der også sitrede og det var forgiftning.den havde drukket vand med alger i som jo er meget giftigt for katte.rystelser tyder på en forgiftning.min kat spiste og legede alligevel så det var en lettere forgiftning.måske har den spist af en plante der er giftig for katte.der er rigtigt mange der er det.i bogen der hedder praktisk katteopdræt står alle de giftige planter for katte.det var der jeg fandt ud af at alger er farlige for katte.mvh birgitte smiley

• Sera L
    Sera L Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 3
    #26   25. maj 2017 Min Luna har lagt her og sitret hele dagen og over hele kroppen, grundet infektion og feber (kommet efter neutralisering) - sitren/rysten er et velkendt symptom herpå i følge dyrlægen.

Kommentér på:
Han ryster - Hvad kan det være?

Annonce