{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Aktivitets dimser {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været til tjek med Silla og hun havde taget næsten et kilo på. Hun vejer næsten 7 kilo nu. Hun er altså lidt fed. Hun er mest inde nu, hvor det er blevet koldt og sover også lidt mere. Jeg har bestilt en Karlie Flamingo NORTHMATE ® Catch til hende i håbet om hun ikke tager mere på hvis hun skal arbejde lidt for sit tørfoder. Er det bedst med flere forskellige foder dimser f.eks en foder bold. Eller skal jeg nøjes med en ting af gangen og skal jeg fjerne hendes skål med tørfoder noget af dagen eller helt for ellers æder hun vel bare der, hvor det er nemmest. Det endte sådan sidst hun havde en foderbold. Jeg vil helst ikke over på slankefoder som dyrlægen anbefalede. Hun får Purizon , og en lille smule RC hair and skin. Samt vådt to til 3 gange daglig gerne perle eller bozita. Råt kød vil hun ikke spise. Jeg har set de foder dimser mere og mere bliver anbefalet af katte adfærds eksperter . Har i nogle gode råd til hvordan jeg griber det an. Er det dumt at blande sig i hendes tørfoder spisning .Eller er der en anden foder dims i kan anbefale. Hun småspiser flere gange i døgnet .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivitets dimser
  • #1   16. dec 2018 Jeg ville nok fjerne hendes skål med tørfoder, i hvertfald i løbet af dagen, evt give hendes morgenmad i skål og så fjerne skålen og udelukkende give tørfoder i aktiveringsdimser, i starten kan det jo godt være hun nægter, men så kan du jo give små måltider spredt ud over gulvet eller lignende. Min den store som er overvægtig får slet ikke tørfoder i skål,hun får kun dåsemad i skål, tørfoder er i aktiveringsdimser.

  • #2   16. dec 2018 Mine bruger kun en foderdims, så de andre er sendt videre smiley og nej ingen skål, så bruger de jo ikke foderdimsen, men spiser den lette mad.
    Røde tog på i sommer, han var mega doven, men ved bare at fodre i foderdims, har han tabt 700g siden august, og de er klar hver gang der kommer vådmad, og det bliver spist op, så de glemmer deres kræsenhed, næsten da smiley


  • #3   16. dec 2018 PS de prøver nu og da, at tigge ekstra mad smiley selvom der er rigeligt foder i dimsen.

  • #4   16. dec 2018 Vores får udelukkende foder i bolde. Vi ejer ikke en foderskål og kommer heller ikke til det. Alle tre katte ved hvad de skal og drøner rundt med dem når de er sultne.
    Var der skål med foder, så ville de ikke gide boldene.


  • #5   16. dec 2018 nu er jeg ikke til foderdimser. mine har adgang til tørfoder 24/7

    vi leger bare en del mere hvis de små har for meget "vinterpels" smiley

    men ellers har jeg faktisk brugt en julekalender... dem fra toms er rigtig gode til at gemme foder i.

    du kan jo også prøve at sætte hende op i vådfoder til 4 gange om dagen. det mætter meget bedre


  • #6   16. dec 2018 Men Anja, det er ikke alle kattene der kan administrere at have foder stående 24/7. Min den gamle kan ikke - og har aldrig kunnet. Han toppede på 9 kg, hans ideal vægt er 5,5 kg, hvilket han vejer idag hvor foderet er under administration.

  • #7   16. dec 2018 nu skriver jeg hvordan jeg har mine. har 12 men har været oppe på 19 katte. mine går i løbegård, så det kniber lidt med motionen i perioder, og her må man jo så selv se at komme i omdrejninger smiley

    jo jeg har haft katte som ikke har været til den tynde side.
    men med motion kunne selv bette Rosa tabe sig

    og jeg bruger IKKE slankekurer til mine katte. det har jeg mistet en kat på, så det gør jeg ikke igen.
    er de til den bedre side, så hellere bruge lidt mere tid på at lege med dem.


    profilbillede
  • #8   16. dec 2018 Tak for jeres svar. Jeg prøver med foderdimsen og en bold eller hvad hun nu synes bedst om . Rart at høre om katte der er glade for konceptet.
    Anja : Vi leger hver dag og hun har et hav af alt muligt som vi skifter imellem . Hun kommer også ud og går små ture langs marken og lidt i hegnet men kun hvis jeg er med og ellers har hun lukket have . Jeg laver nye papkasser og gemmer godbidder mm. Nabokatten har hun lige leget lidt med udenfor i 20 min indtil hun selv løb ind . Vi må kun ha en kat her. Det er ikke for at hun med vold og magt nu skal på en skrap slankekur. Hun spiser ikke sin våd mad op nu. Så på en eller anden måde vil jeg gerne skære lidt ned i tørfoder. Men jeg synes heller ikke hun skal tage mere på nu.


  • #9   16. dec 2018 prøv lidt forskelligt vådfoder. du kan prøve zooplus de har nemlig et godt stort udvalgt.
    mine er helt vilde med cosma natur.


  • #10   16. dec 2018 Her i huset er der kun en udvej, faste fodertider, Freddie kan simpelthen ikke tåle at se en fuld skål. Får han så det dækker bunden, så spiser han det. Får han en hel skålfuld, ja så bliver skålen også tømt.. Så der er rationeret så de ikke er sultne og så får de lidt vådfoder ved siden af.

  • #11   17. dec 2018 Nu er der bestilt blandet vådmad også Cosma nature fra Zooplus . Jeg synes jeg varierer med våd mad selv om hun har et par faste mærker der går igen. Samt en Cat Activity Tunnel Feeder. Det er vel heller ikke en slanke kur hun skal jo bare fiske maden ud men ikke sultes. Så prøver jeg at få mere vådt i hende med lidt ekstra vand . Så må vi se hvordan det går.

  • #12   17. dec 2018 Britt jeg fandt, efter lang tid, ud af at det ikke var mærkerne mine var kræsne over for, men generelt spiser de kun vådfoder med fisk og kylling. Så snart det er okse, svin,lam, vildt og alt muligt andet, så bliver det ikke spist.
    Min datters ene kat får dårlig mave så snart den får oksekød, uanset om den har hugget et stykke bøf, eller det er vådmad, men oksekød er også svære at fordøje end fisk og kylling.


  • #13   17. dec 2018 Jette L . Heldigvis er det kylling og fisk jeg har bestilt i denne omgang. Tak for rådet. Det vil jeg da lige tjekke ud for af og til køber jeg blandede portions poser.

Kommentér på:
Aktivitets dimser

Annonce