{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Fodereksperter Happy Cat {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Når vi snakker allergi.
Er der nogle foder eksperter der kender forskellen på den billige Happy Cat Minkas foder. Og så Kingsmoore, Royal canin, Acana?
Min ene kat døjer lidt med pelstab på ryg og dyrlægen mener det er foderrelateret. Så jeg har virkelig været registeret igennem med alle mulige produkter fra vådt til tørt. Uden effekt.
Men så købte jeg en sæk Happy Cat og nu hvor sækken er ved at være tom, kan jeg se en stor forskel og hans pels er næsten blevet helt normal.
Er der noget specielt ved Happy Cat? Minkas
Umiddelbart er det jo et billigt foder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodereksperter Happy Cat
  • #1   21. dec 2018 Jeg kender ikke lige forskellene på produkterne, men ser du forbedringer, så fortsæt med det.
    Ved allergi kan der gå adskillige måneder før du ser den fulde effekt af et foderskift, nogle gange kan det faktisk forværres en overgang før det bliver helt godt.
    Har du nogen ide om hvad han ikke tåler i fodret? Det mest udbredte er kylling ( fordi det er i det meste kattefoder, korn og majs + soja er også højallergene.
    Men lad være med at ændre på noget som fungere lige nu, men du skal også vide, at selvom det går godt nu, med det foder, så jan det forandre sig over tid.
    Jeg har selv haft en kat med allergi og lever selv med allergi.


  • #3   21. dec 2018 Min kat har også allergi, men det lyder lidt underligt. Jeg ved ikke lige hvilken Happy Cat du har købt, men de laver nogle til allergi som er uden de typiske proteinkilder (kylling) og uden majs og soja så vidt jeg husker.
    Dem du nævner, Kingsmoor og Acana plejer at have et hav af forskellige proteinkilder.

    Normalt når man mistænker allergi ville man sætte din kat på en diæt med 1 proteinkilde og 1 kulhydrat kilde (f.eks kylling/kartoffel) og så efter 3 måneder, hvor du ikke må give godbidder eller anden form for mad, så kan du se om der er sket en forbedring af symptomerne.


  • #4   27. dec 2018 Du skulle virkelig prøve noget foder som Acana eller Orijen som er helt uden korn, og uden så mange kulhydrater. Det kan selvfølgelig godt være en bestemt type protein der er problemer med, men helt ærlig så tror jeg der er større chance for det er nogle planter, især korn, da katte jo slet ikke er skabt til at spise planter. Det bedste ville nok være at droppe foderet, og begynde at fodre med råt kød, men jeg ved selvfølgelig godt det kan være ret svært at få en kat til at spise det.

  • #5   30. dec 2018 Jamen jeg har prøvet Orijen og Acana det hjalp intet.
    Jeg har også prøvet vådkost og økologisk tørkost også uden resultat.
    Royal canin, specific og Hills i forskellige variationer, ingen forskel.
    Dyrlægen havde ikke rigtig nogle forslag.
    Nu tager det jo flere måneder før man kan se resultater.
    For første gang i flere år har han super flot pels på hele ryggen. Det eneste der er ændret er foderet så jeg tør da ikke skifte ham over på noget andet.
    Det undre mig bare hvad der er særligt ved Happy Cat Minkas.


  • #6   31. dec 2018 Ja jeg undre mig også, men tag det som en god periode.
    Min kat var en overgang på allergifoder fra dyrlægen, det hjalp lidt, en overgang, men min kat havde så en meget kedelig pels, som var svær at holde.
    For min kat var ziwi peak løsningen i flere år, men så kunne jeg ikke få det hjem, i en periode, blev igen og igen lovet, at det kom i næste uge,,, så lige pludseligt måtte jeg skifte, næsten uden overgang smiley
    Hvis du kan spore dig frem til hvad katten reagere på, så vil det være godt.
    Min kat skulle ikke røres af rygere, så slog han ud, når han gravede i jorden gik det også galt, kattegrus med duft duede heller ikke, foder med korn var no go, og det samme med loppekur, og katte shampo, og sikkert en del ting mere, husker ikke alt, det er en del pr siden han var i live.


  • #7   31. dec 2018 Jeg kan se der er kylling og en smule lam i Happy cat minkas, så det kan da godt være din kat tåler det bedst. Men med hensyn til de andre ting er der vist ikke den store forskel fra de fleste andre mærker. Men hvis det lige præcis er en eller anden småting, som en bestemt urt, katten ikke tåler, er det næsten umuligt at finde ud af.

    Min ene kat havde også allergi da jeg fik ham som lille, det var så godt nok ikke foderallergi. Men efter jeg gik over til råt kød blev det bedre og bedre, og er nu fuldstændig væk. Begge mine katte har fået den dejligste pels, og de har kun været syge en gang siden, på snart 7 år, og er fulde af energi.

    Jeg har faktisk også givet dem probiotika imens, og tænkte at det måske kunne hjælpe på allergien?


Kommentér på:
Fodereksperter Happy Cat

Annonce