{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.385 visninger | Oprettet:

halsbånd+chip+øremærke ? :s {{forumTopicSubject}}

Nu ved jeg ikke om det er fordi dyrlægen vil have at vi skal bruge enormt mange penge på vores katte eller hvad?
Men vi har alle vores katte øremærket, og jeg synes det er fint, så havde jeg nogle katte med til dyrlæge for at blive vacc. og så spørger min dyrlæge om de har chip, og jeg siger selvfølgelig nej - for har de ikke. og det siger han at det er godt at have, og jeg siger jo at de er øremærket, om det ikke er nok.
Det synes han så ikke det var. Og han synes jeg skulle give dem halsbånd på..

-Det med halsbånd nægtede jeg , or har haft grimme oplevelser med katte og halsbånd.
Men det med chippen, er det en god idé , eller ville have bare tjene penge på at 'snyde' mig? :S
For øremærket bliver jo mere utydeligt med alderen, men chippen kan jo (i meget sjælende tilfælde) også forsvinde, nu sidder jeg bare og overvejer hvad der er bedst for mine katte, om øremærket er nok, eller om de også skal have chip?

Hvad synes i - er øremærket nok eller ville han bare snyde mig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  halsbånd+chip+øremærke ? :s
  • #1   6. okt 2007 Jeg deler det op sådan her:

    Racekatte til avl og hvide udstillingskatte = chip er påkrævet

    Alle andre:

    Katte der ikke kommer ud: Jeg ville vælge chip. Jeg synes ikke øremærkning er pænt, men jo, det er det mest synlige.

    Katte der kommer ud: Ville altid vælge øremærkning, for så kunne man se nogen ejede den. Chippen er derfor ikke nødvendig, men hvis man har erfaring med at øremærkningen forsvinder, så ville jeg måske vælge den alligevel.

    Så umiddelbart, så nej, chippen er ikke nødvendig.

    Og giver dig ret mht halsbånd. smiley


  • #2   6. okt 2007 Camilla: vi har en kat der har chip og er øremærket, som vi bruger til udstillinger. Hun går hvor det passer hende smiley
    Alle vores andre katte, som går ude/inde har øremærke intet andet, ved bare ikke om chippen er nødvendig, for alm. mennesker har vel ikke sådan en "chip finder" liggende i skuffen :b ?


  • #3   6. okt 2007 Nej, det er kun dyrlæger der kan tjekke den.. Så det kræver at man gider tage dyret med derhen, hvis man finder det..

  • #4   6. okt 2007 Jeg var hos dyrelægen her i fredags og der sad jeg og læste et af de der blade at hvis man havde udekatte var det bedst at de var øremærkede så man ku se at de var ejet af nogen hvor man ik ka se det med en chip.. Ved ik om det hjalp

  • #5   6. okt 2007 nej nemlig, for tvivler på der er mange mennesker der køre til dyrlægen med en kat for at se om den har en ejer? ..
    så der var måske lidt "penge snyd" i min dyrlæge :S ?


  • #6   6. okt 2007 ja sad også med samme tanke gang.. det er der jo ik så mange der gør.. hvis der overhoevdet er nogen der gør det


  • #7   7. okt 2007 Jeg vil give dyrlægen helt ret i at chip er vejen frem, også for udekatte.

    Mange øremærker bliver med tiden utydelige/ulæselige, og der vil det helt klart være lettere at identificere katten med en chip hvis den skulle blive fundet kørt over eller langt hjemmefra.

    Min dyrlæge bander af alle de dårligt mærkede katte de får ind. Katte der er mærkede, men mange af mærkerne er så ulæselige at de ikke kan identificere ejerne, hvilket medfører at ejerkatte omplaceres mens der sidder en/flere og savner dem.

    I dag har langt de fleste dyrlæger og også falck der samler påkørte katte op på vejene en chiplæser, så jeg vil absolut ikke mene det er spild af penge og chipmærke katten.


  • #8   7. okt 2007 jeg har øremærket min kat, og han kommer ud en gang i mellem. vi har valgt også at give ham et halsbånd på, men telefonnummer. Han løb væ her for nylig, og heldigvis var det en sød dame der fandt ham, som så at han havde øremærkning, men hun måttte gøre en hel masse for at finde ud af hvor han boede og hun fandt aldrig ud af det, heller ikke igennem en dyrlæge, så derfor at han fået halsbånd på, med telefonnummer, så man kan ringe til os med det samme.

  • #9   7. okt 2007 HVIS min kat var god til narkose - så fik hun en øre tatto udover sin chip...


    jeg går ind for livrem OG seler!!

    En tattoo kan blive utydelig! det er mere reglen en undtagelsen!

    en chip kan gå i stykker - f.eks. hvis den blir kørt ned!

    Så kan de ikke læse øret - så er der chip
    kan de ikke aflæse chip kan de i det mindste SE på øret den har ejer!

    halsbånd er ikke et valg for mig! boligselskabet siger SKAL, så de kan se om det er katte med ejere når de fanger vildkatte ind...


  • #10   8. okt 2007 Min ældste kat og hans søster er/var både øretatoveret og har/havde halsbånd på. Jeg kan kun anbefale et halsbånd. Min ene kat blev kørt ned for 1 måned siden, hvor den bil som kørte bag den bil som kørte min kat ned, tog kontakt til mig med det samme. Det reddede hende desværre ikke hendes liv (døde dagen efter på dyrehospitalet), men hvis man først skal hen og tyde øretatoveringen eller chippen kan det tage tid og måske være for sent.

    Min killing skal også steriliseres og øretatoveres om 1 uge. Hun går også allerede med halsbånd, hvis hun skulle komme til at smutte ud.


  • #11   8. okt 2007 Jeg vil gerne have mine katte chippet, for at have den ekstra sikkerhed, men det ville min dyrlæge ikke for han mente ikk at der var nogen som tjekkede chippen alligevel.

    Jeg synes at det burde være lov at katte skulle chippes, det gør det meget nemmere at finde den rette ejer, da en øremærkning bliver utydelig med alderen..


  • #12   11. okt 2007 Grunden til at jeg ikke vil give vores katte halsbånd er fordi en af vores katte var væk i 5uger for ca. 4 måneder siden, og da hun endelig kom hjem havde hun fået det ene forben ind i halsbåndet, så hun havde "hoppet" rundt på 3 ben. Det selvfølgelig ikke noget der sker for alle, men hun går næsten aldrig ud mere, hun har ondt i benet, og hun ligger bare samme sted, og bliver virkelig bange hvis vi har et halsbånd med. Derfor vil jeg ikke have dem på, men her for nylig var jeg inde for at få 3 katte chippet, og regner med at få de sidste også.

  • #13   13. okt 2007 Jeg kan sagtens forstå at du ikk vil have halsbånd på misserne, jeg har nogen gange haft det om vinteren med refleks så de blev set, men er altså holdt op med det igen, af frygt for at de sidder fast et sted..

Kommentér på:
halsbånd+chip+øremærke ? :s

Annonce