{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
574 visninger | Oprettet:

er det tiden at fetile hankatte render? {{forumTopicSubject}}

har basse som jeg vil prøve at få neu her efter nytår
MEN i de sidste dage her omkring jul har han været væk mere eller mindre hele dagen. Og han er pist væk
kommer så sent på aftenen efter kl 22 (??)

i dag har vi stadig ikke set ham. han har ikke engang fået morgenmad...

Er han allerede på damesjovt?

han er altså omkring de 14 år - og inden I bider hovedet af mig, så har jeg IKKE haft ham i alle de år. faktisk er han først flyttet ind for nogle mdr siden sådan rigtigt. altså ikke helt IND - han lugter lige lidt for meget


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det tiden at fetile hankatte render?
  • #1   27. dec 2018 Hvis du er heldig, er det en dame som tiltrækker ham, men han er jo ikke ung, så der kan jo også være andre årsager.
    Det værste er jo nok usikkerheden, jeg håber da han kommer igen, eller i det mindste du får vished.


  • #2   27. dec 2018 Der har været utrolig meget katte postyr her udenfor over julen. Først tænkte jeg det var katte der måske var smidt ud i mere eller mindre grad fordi folk er på juleferie. Vi har dog en der bor lige op ad boligforeningen som avler og desværre har fertile katte rendende frit ude. Jeg har derfor også tænkt på om der var hunkatte i løbetid lige nu . Der er flere slagsmål her og jeg har måtte vogte som en høg over mit vindue igen på den åbne side og har haft en inde og stjæle mad under udluftning og en del flere der har forsøgt sig.
    Men jeg håber din Basse kommer hurtigt hjem igen.


  • #3   27. dec 2018 Normalt starter hunkattenes løb i februar-marts, men men da mange katte i dag går indendørs sådan primært, så kan det sagtens ske, at de er i løbetid mere eller mindre året rundt.

    Og er der løbske hunkatte, så løber hankattene. smiley


  • #4   27. dec 2018 Man plejer at sige, at hunkatte holder pause mellem den 31/12 og 1/1 smiley
    Domesticeringen er årsag til det - kattene har det for godt, og de kan derfor formere sig året rundt smiley


  • #5   27. dec 2018 han var her i morgen timerne for at spise. og så var han pist væk igen
    har dog en kraftig mistanke om en af vores naboer. han har nemlig en hunkat som måske/måske ikke er på p-piller. han syntes det er for dyrt at få hende neu.


  • #6   27. dec 2018 Det er sku da dyrere at blive ved med at fodre på alle hendes killinger. Her ved os koster det en tusse.

  • #7   27. dec 2018 ham der kan man ikke komme langt med
    har prøvet - faktisk flere gange....



  • #8   27. dec 2018 han har så lige været her og spist - og er gået igen

    så Basse kender sit madsted - men åbenbart ikke hans sovested smiley

    håber at han snart finder hjemad igen.... det er trælsat vi må lukke døren ind til værkstedet, uden at katten er inde. men vi tør altså ikke andet
    katten har så fået en seng og mad med ud.
    det er ved at blive lavet om sådan at han får sin egen indgang - vi er bare ikke færdig endnu.
    overvejer lidt en kattelem i - sådan en med forskellige muligheder for at låse den
    han er nemlig vant til at bruge naboens kattelem... før de altså fik deres to nuværende katte.


  • #9   28. dec 2018 Tja det kan godt være, at man ikke kommer langt med det, men det er ren fakta. Killinger spiser meget.

  • #10   28. dec 2018 tænker at han måske har givet hende ½ p-pille eller måske ingen fordi det er jo vinter
    har bare aldrig set killinger deroppe....
    men jeg ved at han ikke ville koste på en neu, "fordi de bliver jo bare kørt ned". han bor lige så tæt som mig på vejen. og der bliver kørt ALT for stærkt her

    min bassemand går dog heldigvis ikke på den forkerte side af vejen. han er nemlig p.. bange for biler. og der er hellere ikke damer på den side


  • #11   28. dec 2018 Tja og så kan det endda trækkes fra på selvangivelsen, så hans egenbetaling er minimal. Men uansvarlige mennesker findes overalt. smiley

  • #12   28. dec 2018 basse kom i formiddag og sover stadig. så døren lukket indtil i morgen

  • #13   31. dec 2018 Ja, sådan nogle typer kan man ikke snakke med. Jeg fik faktisk overtalt min nabo til at neutralisere deres katte - 3 killinger de havde fundet i skuret og taget ind. De var lige blevet neutraliserede og han havde brugt ca. 4000 kr. (ikke med hans gode vilje) inden den ene blev væk (måske påkørt), den anden måtte han skrabe op fra vejen kort efter. Den sidste beholder de, og den har de stadig. Året efter fandt de to killinger mere (de kendte til den vildtlevende hunkat - som de så også fodrede på - og gjorde ikke mere ved det), som de også tog ind. Den ene blev givet bort, da parret slog op, den anden nåede lige at blive drægtig, lægge 4 killinger, opfostre dem, blev neutraliseret - og er nu også lige blevet kørt ned efter få måneder efter neutraliseringen. En rigtig skam, for det var en virkelig dejlig kat, som jeg sommetider havde passet.
    Killingerne var længe blevet store nok, og nu varer det ikke længe før de to piger går i løb, tror jeg. De to drenge blev bortgivet som staldkatte. Jeg tvivler stærkt på han gider ofre de penge igen, for det er jo rigtigt nok, at de blot bliver kørt ned (vejen er en lige strækning uden forhindringer ud af byen). Og han gider i hvert fald ikke holde dem inde/bygge voliere til dem, det er helt sikkert smiley Man kan ikke rigtig modargumentere, hvis de ikke er til andre løsninger.

    Men altid godt du trods alt har "fundet" katten! smiley


  • #14   31. dec 2018 han er da flink til at komme igen
    dog smuttede han i går eftermiddags, og da kom han ikke hjem før kl 23.30 i aftes. der var nogen som mente at det var nytårsaften i går
    så i dag har han været ude i formiddag og så da han kom retur blev døren lukket igen. også selvom at den ikke var 12 i formiddag.
    men han virker som om at han bliver bange for det larm. heldigvis er der ikke som her i området som fyre noget af.så han kan være i sikkerhed i stalden/værkstedet sammen med hestene

    men det er træls at folk ikke tager ansvar - siger en som har en fetil rendende smiley men jeg prøver stadig at finde en dyrlæge som vil gøre det


Kommentér på:
er det tiden at fetile hankatte render?

Annonce