{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
467 visninger | Oprettet:

Adoptering af kat på 5 uger {{forumTopicSubject}}

Jeg har en super sød kollega som virkelig så sig lun på min lille killing på 3 uger, men da hun ligesom kunne se at jeg ikke synes det var en god idé at deflaskede ham videre og så fik ham, forsøgte hun med de andre som er 6-7 uger nu.

Et eller andet sted havde jeg lyst at sige ja fordi jeg ved hun ville passe så godt på killingen, men for dens eget tarv sagde jeg nej. Selvom det var skide svært :S men de lærer jo også meget af deres søskende og de voksne katte vi har. Ikke?

Støt mig lige, jeg har brug for lidt opbakning i at jeg vælger rigtigt :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Adoptering af kat på 5 uger
  • #1   8. okt 2007 Jo, den har brug for at være sammen med de andre katte. Helt sikkert. Og hvis din kollega er forelsket nok, så kommer hun på besøg hos dig og finder netop den killing, som hun gerne vil have og følger den HOS DIG til den er stor nok til at flytte til sit nye hjem. Måske er det slet ikke den, som hun først er faldet for, som hun senere taber sit hjerte til.

• #2   8. okt 2007 Vil bare lige tilføje, at Rufus ikke har været sammen med andre katte fra han var 5-6 uger og til vi fik ham, da han var næsten 2 år. Jeg siger dig - det var noget af en prøvelse at sætte ham sammen med andre katte. Han anede simpelthen ikke hvad en kat var, så han var helt vildt skræmt. Og det tog lang tid for ham, at falde til i flokken. Han er stadig noget socialt handicappet. Det tror jeg, dine killinger vil slippe for at blive, hvis bare de bliver sammen til de er de 12 uger. Det er vigtigt, at de lærer katteadfærd.

• #3   8. okt 2007 Må man ik godt gi sine killinger når moren ik vil ha dem efter de 8 uger??
    Fik jeg afvide dengang jeg havde killinger..

• #4   8. okt 2007 Lil*pigen, nej det må man IKKE! :o) Selvom moderen tilsyneladende ikke vil have mere med dem at gøre, så er det en del af deres opdragelse, og de har også stadig brug for at lege og lære fra både kuldsøskende og moderen, fra de er 8 til 12 uger:o)

• #5   8. okt 2007 okay jamen så ved jeg det smiley Takker smiley

• #6   8. okt 2007 lundkvist - Enig enig, men det er jo ikke alle f.eks. huskatte/kælekatte ejere der ved at opdrættere er det :o)

• #7   8. okt 2007 Må erklære mig enig her.

Det burde da ikke overhovedet komme på tale - ejheller komme i dine tanker, når du har mulighed for at læse så meget om det...

• #8   8. okt 2007 Troldemor, fordi jeg ikke var enig med dig, betyder det ikke at jeg overhørte dine råd (eller andres)

Og jeg overvejede jo netop ikke, hun prøvede at overbevise mig, men jeg sagde jo netop nej, og havde sådan set bare brug for en bekræftigelse i at selvfølgelig var det det rigtige, og jeg kan da godt se at jeg ikke burde have skrevet det, hvis det jeg vælger at tænke og gøre, er så forfærdeligt for dig.

Jeg kan hilse at sige at killingerne er blevet de mest kærlige og gode killinger, så jeg fortryder ikke en eneste gang at jeg fjernede dem fra gaden. Jeg er faktisk ikke interesseret i din vurdering af deres mor når du ikke har set hende, og en dyrlæge har været inde og råde og vejlede om vores handling og kattemors helbred.

• #9   8. okt 2007 Hvor er du sjov. Tænk sig at en pokkers avler er meget klogere på en vildkat end den dyrlæge som har besat katten.

• #10   8. okt 2007 besat skulle selvfølgelig være beset smiley

• #11   8. okt 2007 Jeg forstår for det første slet ikke, at man kan finde på at slæbe en vildkat med hjem. Den vil aldrig blive lykkelig og have et for den værdigt liv.
    Det kan godt være at jeg får på puklen for dette, men jeg mener at du har gjort katten en bjørnetjeneste, du har simpelthen rykket den stakkels kat op ved rode.
    Det kan godt være du selv mener det er af menneskelig godhed, men i mine øjne svarer det til at man lige kommer forbi et rådyrkid og synes det sørme er synd at den ligger og trykker sig og så tager det med hjem.
    Nogen gange skal man så tænke sig lidt bedre om og ikke bare handle ud fra egne ønsker.
    Hvis katten og killingerne havde været "glemte" katte, havde det været en anden sag.

Det eneste du nu har opnået er, at du har en frustreret kat, der meget vel kan blive syg af at være fjernet fra sine vante omgivelser.

Hilsen en af de der pokkers avlere, der jo så i dine øjne ikke har forstand på noget som helst og da slet ikke katte.

ps. hvis du ikke kan lide vi giver vores meninger til kende, så lad være med at spørge, du ved jo tilsyneladende bedst selv.

• #12   9. okt 2007 In Spirit Of Salo *

Nu har jeg fulgt lidt med i debatten, samt læst det link der henviser til en ældre debat.
    Og mildest talt... Hold da op hvor har jeg ondt af de killinger. Synes godt nok det er en yderst egoistisk måde du har handlet på, ligegyldig hvor vild og 'medtaget' mormissen var. Ingen killinger er da tjent med, brutalt at blive fjernet (og endda ikke samlet, som du tidligere beskriver) fra deres mor, uden egentlig grund i min øjne.
    Synes du ikke selv både killinger og mor ville være bedre tjent med at komme til et internat der rent faktisk ville tage sig af dem alle sammen?

• #13   9. okt 2007 Hej Lone... Mine ord var ikke rettet mod alle, men mod én. Og hvis i slår opdrætter op i ordbogen er det sørme det samme som avler, så at i bliver så ømme over det, er der slet ingen grund til :o)

Jeg kan godt forstå at i synes det er ondt mod kattene, men set i lidt perspektiv, hvad så? Viceværten dernede hader de vilde katte og havde allerede booket kommunen til når de kommer sidst på efteråret og fanger vilde katte ind.
    Hvis killingerne slet ikke havde nogen som helst at lære af nu, kunne jeg også have det dårligt. Men de har 3 voksne og 2 ung-katte at lære løs af, hvoraf et par af dem sover med killingerne og plejer dem. Det er ikke deres mor nej, det ved jeg godt. Men det er det tætteste på, bare hvor de ikke ender deres dage som vildkatte og formerer sig løs.

Jeg har læst ALLEs meninger, og nu svaret på din, og i virkeligheden var det slet ikke noget med denne handling jeg skrev om i dette debatindlæg, så at jeg ikke vil høre jeres mening er noget vrøvl.

Nogle kommenterer på det ordvalg jeg brugte i et tidligere debatindlæg... Dertil kan jeg kun sige, at det sikkert har været hurtigt skrevet, og at jeg synes det er lidt ordkløveri at bedømme ud for enkelte ord, der måske kunne være skiftet ud med et andet.

• #14   9. okt 2007 Og jo opdrættere ved meget, selvfølgelig gør de det. Men de er vel stadig ikke synske og kan se hvordan lige netop denne kat så ud.

Det er dejligt at opdrættere deler viden og erfaring med andre, men jeg synes også at de skal huske at andre også har viden, omsorg og retten til at vælge det de tror på er bedst, selvom de ikke er enige. Jeg oplever ret tit at opdrætteres ord er lov herinde, og følger du det ikke, er du egoistisk, tankeløs og smådum. Det er da brandærgeligt når galleriet er for alle, uanset måden man er på og den måde man gør tingene på.

• #15   9. okt 2007 Jamen hvad vil du med killingerne?

Skal de gives væk til andre der så lader dem løbe fertile rundt og øger bestanden af løsgående katte? der er rundt regnet 70.000 herreløse katte i DK....er det ikke nok.

• #16   9. okt 2007 Lone de er afsat til familie alle sammen. Familie som neutraliserer deres katte, så nej, hvad havde du regnet med smiley Skruen uden ende?

• #17   9. okt 2007 Svarer lige på dit indlæg, du vælger uden tvivl rigtigt, kan slet ikke se andet som alternativ smiley

I øvrigt har jeg fået rigtig mange gode råd af opdrættere på dette forum og ville ønske, at flere fulgte dem...

Kommentér på:
Adoptering af kat på 5 uger

Annonce